AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Min kone vil ha flere barn, men jeg har sagt at dette er uaktuelt for min del. Dette var vi enige om etter siste barn ble født, men nå ønsker hun seg en til. Er det egoistisk av meg og ikke ville ha flere barn? Anonymous poster hash: 8f7ce...55a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Hva du ønsker og vil er opp til deg. Men hva du går med på, om du setter ned foten og er enehersker, om det ikke er noen dialog mellom dere, så er du egoistisk ja. Hvis du steriliserte deg uten å ha gjort det i samråd og i avtale med henne så har du at på til vært egoistisk når du steriliserte deg. Anonymous poster hash: 6f9cd...f6a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Hva du ønsker og vil er opp til deg. Men hva du går med på, om du setter ned foten og er enehersker, om det ikke er noen dialog mellom dere, så er du egoistisk ja. Hvis du steriliserte deg uten å ha gjort det i samråd og i avtale med henne så har du at på til vært egoistisk når du steriliserte deg. Anonymous poster hash: 6f9cd...f6a Vi var enige begge to om steriliseringen, men nå vil hun plutselig ha et barn til, men jeg orker ikke tanken på et barn til. Anonymous poster hash: 8f7ce...55a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Min kone vil ha flere barn, men jeg har sagt at dette er uaktuelt for min del. Dette var vi enige om etter siste barn ble født, men nå ønsker hun seg en til. Er det egoistisk av meg og ikke ville ha flere barn? Anonymous poster hash: 8f7ce...55a Selvsagt ikke. Du har vært klar og konsis i kommunikasjonen her. Men vær dog klar over at konen kan ha formening om at barn er såpass viktig for henne at du kan ofres. Har skjedd før, vil skje igjen. Enten da at hun finner seg en ny partner, blir gravid med deg eller blir gravid i forholdet med en annen kar.. Anonymous poster hash: 275e5...44d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Vi var enige begge to om steriliseringen, men nå vil hun plutselig ha et barn til, men jeg orker ikke tanken på et barn til. Anonymous poster hash: 8f7ce...55a "Vi var enige" høres mer ut som "jeg bestemte at vi var enige". Jeg er ikke overbevist. Anonymous poster hash: 6f9cd...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 "Vi var enige" høres mer ut som "jeg bestemte at vi var enige". Jeg er ikke overbevist. Anonymous poster hash: 6f9cd...f6a Nei absolutt ikke, hun var helt med på dette, hun ønsket ikke å bruke noen annen form for prevansjon så dette var noe vi begge to var enige om at var et godt alternativ. Anonymous poster hash: 8f7ce...55a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Men hun er veldig fortvilet over å aldri igjen kunne få oppleve det å få et barn til, noe jeg har full forståelse for, men jeg klarer ikke alt det som følger med å få en baby til, det holder for meg med de barna vi har. Anonymous poster hash: 8f7ce...55a
Gjest Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 På lik linje som enhver kvinne har rett til å bestemme over sin egen kropp ved sterilisering eller abort synes jeg hver mann kan bestemme over sin ved sterilisering. Du kan som nevnt risikere at hun finner noen andre å få barn med, men hun kan ikke tvinge deg til å bli far om du ikke vil, ei heller bestemme hva du gjør med din kropp. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Nei absolutt ikke, hun var helt med på dette, hun ønsket ikke å bruke noen annen form for prevansjon så dette var noe vi begge to var enige om at var et godt alternativ. Anonymous poster hash: 8f7ce...55a Da blir situasjonen jo en annen. Hun har vært med på å bestemme at dere ikke skal kunne få flere barn. Hvordan forventer hun da at dere skal få flere barn? Det er et valg hun har vært med på å ta. Da handler det ikke om -deg- eller -dine ønsker- lenger, da handler det om valg dere har tatt sammen. Da er det hun som er egoistisk hvis hun ikke bryr seg om de valg dere har tatt lenger men bare tenker på seg og sitt. Anonymous poster hash: 6f9cd...f6a
Sulosi Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Jeg tenker at dere må ta tiden til hjelp her. Å gi opp ønsket om flere barn er for mange en lang prosess. Hva med å si at du uansett ikke vil ha flere barn men at du er villig til å vente med steriliseringen til hun er "klar" og så bruke kondom i mellomtiden?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Det er jo ikke egoistisk, det er et valg dere har tatt sammen. Problemet er jo at nå angrer hun. Snakk sammen og minn henne på at den søte lille babyen ikke er så søt når h*n har skreket i ett sett i to døgn, eller hvor slitsomme toåringen kan være osv. Anonymous poster hash: df311...a8f 2
LillaGorilla Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 Det er ikke noe mer egoistisk å ikke ville ha barn enn å ville ha det. Din kropp, du bestemmer- men på den annen side; hennes kropp, hun bestemmer. Hun kan ikke tvinge deg til å gå et barn til, du kan ikke tvinge henne til å akseptere å ikke få et barn til. Hvordan dette ender avhenger av hvor viktig dette er for hver av dere. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Jeg tenker at dere må ta tiden til hjelp her. Å gi opp ønsket om flere barn er for mange en lang prosess. Hva med å si at du uansett ikke vil ha flere barn men at du er villig til å vente med steriliseringen til hun er "klar" og så bruke kondom i mellomtiden? Sterilisert er jeg, noe hun var fult og helt med på da dette ble gjort, men hun ønsker nå et barn til. Anonymous poster hash: 8f7ce...55a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #14 Skrevet 27. august 2013 Hvor mange barn har dere, og hvor lenge er det siden siste...? Noen får en sånn panikk innimellom, som igjen går over Mens for enkelte blir det rett og slett et hullrom der man føler så inderlig på at man har rom for en liten en til Anonymous poster hash: bab6a...50d
Gjest Skrevet 27. august 2013 #15 Skrevet 27. august 2013 Om du allerede er sterilisert, hva er så problemet, foruten hennes ønske om fler barn? Er du sterilisert kan du jo ikke få fler, ferdig med det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #16 Skrevet 27. august 2013 Hvor mange barn har dere, og hvor lenge er det siden siste...? Noen får en sånn panikk innimellom, som igjen går over Mens for enkelte blir det rett og slett et hullrom der man føler så inderlig på at man har rom for en liten en til Anonymous poster hash: bab6a...50d jeg er 40 og hun er 28. Vi har 2 gutter sammen og siste mann er 3 år. Anonymous poster hash: 8f7ce...55a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #17 Skrevet 27. august 2013 Om du allerede er sterilisert, hva er så problemet, foruten hennes ønske om fler barn? Er du sterilisert kan du jo ikke få fler, ferdig med det. i noen tilfeller kan man reversere steriliseringen og få fruktbarheten tilbake, men aldri om jeg gjør det en gang til :/ Anonymous poster hash: 8f7ce...55a 1
Gjest Skrevet 27. august 2013 #18 Skrevet 27. august 2013 i noen tilfeller kan man reversere steriliseringen og få fruktbarheten tilbake, men aldri om jeg gjør det en gang til :/ Anonymous poster hash: 8f7ce...55a Etter hva jeg har forstått fungerer det i svært få tilfeller. Står fortsatt på at det er din kropp og din beslutning. Det er hun som har angret seg for sent. 2
wondergirl Skrevet 27. august 2013 #19 Skrevet 27. august 2013 Da må hun jo bare forsone seg med at dere er en familie på fire,da? Det kan vel ikke være verdens verste skjebne?
Gjest Mupsi Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Synes kanskje dere burde ta tiden til hjelp, men pass på så det ikke blir slik at hun føler du har sviktet henne eller at hun føler seg lurt ,da tror jeg veien er kortere til at hun kan finne seg en ny mann for å få ønsket sitt oppfylt. Pass på å vær åpen og ærlig i kommunikasjonen hele veien. Men det å være for bastant er ikke alltid så positivt for forholdet. Du kan jo kanskje spørre henne om dere kan legge spørsmålet til side for en viss tid, et år/to f.eks så kan dere ta det opp til diskusjon igjen da..? Med tiden kan det jo hende du også har forandret mening, never say never
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå