Djungelvrål Skrevet 7. november 2013 #6321 Skrevet 7. november 2013 Mulig det er sagt før, men er det bare jeg som reagerer på at alle bokstavene til N-E-L-I-A finnes både i navnet cAroLINE og i LArs krIstIAN (mangler E, men det kan jo stå for Een i Eriksen) Lurer på om frua har lekt seg med bokstaver Vet ikke om jeg synes det er originalt eller bare trist. Anonymous poster hash: 6ef66...186 Er det trist å leke med bokstaver?? Ja man skal høre mye....... 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6322 Skrevet 8. november 2013 Synes det er så bra når hun kverulerer med de som kommenterer veska som henger på vogna jeg. Hallo! Vi har hatt baby før, opptil flere ganger. Vi VET at det ikke vil funke å henge stelleveska der! Men for all del, ikke ta til deg noe. *oppgitt*Anonymous poster hash: 5cfa4...0a4 16
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. november 2013 #6323 Skrevet 8. november 2013 Synes det er så bra når hun kverulerer med de som kommenterer veska som henger på vogna jeg. Hallo! Vi har hatt baby før, opptil flere ganger. Vi VET at det ikke vil funke å henge stelleveska der! Men for all del, ikke ta til deg noe. *oppgitt*Anonymous poster hash: 5cfa4...0a4 Men du må jo fatte og begripe at vår alles kjære Fotballfrue aldri - ALDRI - gjør noe feil. Dette kvinnemennesket - til tross for at hun sikkert har mange gode egenskaper - mangler en grunnleggende egenskap som menneske/hhv. selvskapt produkt: Ydmykhet. Jeg er av den oppfatning at hadde hun utvist et snev av ydmykhet i stedet for beklageligvis sin sedvanlige påståelige arroganse, så hadde en rekke mennesker faktisk vært adskillig mindre kritiske til henne. I de fire årene jeg har fulgt bloggen hennes, har hun - så fremst hukommelsen min stemmer - ikke en eneste gang vist ydmykhet. Jeg kan ikke huske å ha lest et eneste innlegg hvor hun faktisk innrømmer å ha tatt feil. Ja, det har vært innlegg som til dels har hatt dybde, f.eks. det hun skrev til sin ufødte datter eller nekrologen over bestemora. Innlegg som viser at hun er et menneske. Beklageligvis forsvinner slike innlegg i mylderet over favorittprodukter, produktplasseringer, og langdryg trivia om hennes hverdagssysler som gjentas ad nauseam. Hadde FF i tillegg skrevet med mer selvironi (slik hun gjorde i oppstarten), så antar jeg at det også ville ha hjulpet henne. Men tilsynelatende har hun bestemt at selvironi ikke har noen plass på bloggen, og fremstår derfor som en person som tar seg selv altfor høytidlig - en karakteregenskap som sjelden finner grobunn hos andre.
Gjest nejve Skrevet 8. november 2013 #6324 Skrevet 8. november 2013 Men herregud, la henne nå få erfare selv hva som funker og ikke funker, akkurat som alle dere andre mødre også måtte gjøre. Nå har hun denne vogna og denne stelleveska, og da forstår jeg jo at det er jævlig irriterende med alle som skal fortelle henne at vogna ikke er bra, at stelleveska er feil, osv. Hva skal hun gjøre? Kvitte seg med det og kjøpe nytt? Folk må gjerne komme med råd, men tåpelig å kommentere slike ting etter at innkjøpene er gjort. Hun er 26 år, og skal bli mamma for første gang. Regner med hun er dritnervøs og livredd for å gjøre noe feil, særlig når hun vet at mammabanden kommer til å sitte parat for å kritisere hver minste lille ting hun gjør. Samtidig tror jeg hun har behov for å vise at hun har kontroll og vet hva hun gjør. La henne få prøve å feile, slik alle andre førstegangsfødende får lov til!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6325 Skrevet 8. november 2013 Men du må jo fatte og begripe at vår alles kjære Fotballfrue aldri - ALDRI - gjør noe feil. Dette kvinnemennesket - til tross for at hun sikkert har mange gode egenskaper - mangler en grunnleggende egenskap som menneske/hhv. selvskapt produkt: Ydmykhet. Jeg er av den oppfatning at hadde hun utvist et snev av ydmykhet i stedet for beklageligvis sin sedvanlige påståelige arroganse, så hadde en rekke mennesker faktisk vært adskillig mindre kritiske til henne. I de fire årene jeg har fulgt bloggen hennes, har hun - så fremst hukommelsen min stemmer - ikke en eneste gang vist ydmykhet. Jeg kan ikke huske å ha lest et eneste innlegg hvor hun faktisk innrømmer å ha tatt feil. Ja, det har vært innlegg som til dels har hatt dybde, f.eks. det hun skrev til sin ufødte datter eller nekrologen over bestemora. Innlegg som viser at hun er et menneske. Beklageligvis forsvinner slike innlegg i mylderet over favorittprodukter, produktplasseringer, og langdryg trivia om hennes hverdagssysler som gjentas ad nauseam. Hadde FF i tillegg skrevet med mer selvironi (slik hun gjorde i oppstarten), så antar jeg at det også ville ha hjulpet henne. Men tilsynelatende har hun bestemt at selvironi ikke har noen plass på bloggen, og fremstår derfor som en person som tar seg selv altfor høytidlig - en karakteregenskap som sjelden finner grobunn hos andre. Jeg synes det er fantastisk at hun ikke skal føye seg etter hva andre måtte mene om hvordan hun bør leve sitt eget liv. Hadde vært supert om alle konsentrerte seg om sitt! Hvem faen tror visse personer at de er? Diktere et annet liv på den måten fordi det ikke passer din oppfatning av hvordan det skal være. Det finnes ingen grenser på hvor frekk man skal tillate seg å være! For et mot denne kvinnen må ha som ikke lar seg jekkes ned av bedrevitende kaklehøner av noen sladrekjerringer. Se på det dere skriver her inne. Det grenser til besettelse. Hvorfor ikke la henne leve livet slik hun vil? Er det fordi hun har en blogg og skal tåle dette når hun er offentlig? Når man leser innlegg som i denne tråden så forstår jeg utrolig godt hvorfor hun ikke er ydmyk når det kommer til kritikk. "Alle" skal bestemme hva hun bør og må. Utrolig flott av denne kvinnen å gi folk som det regelrett fingeren! Anonymous poster hash: d1ced...5cd 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6326 Skrevet 8. november 2013 Det går ikke an å kommentere bloggen i dag. Samtidig nevner hun at det er 3 uker til termin. Så kanskje gradert mammaperm betyr at hun ikke får svare på kommentarer? Anonymous poster hash: 7db15...8f6 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6327 Skrevet 8. november 2013 Hehe ja kan nå tro. Hun kommer til å blogge like flittig, for noe annet har hun ikke å gjøre på. Bortsett fra fortelle om hva babyen gjør hele tiden, men det blir for kjedelig. Hvorfor skal leserene kreve 3 innlegg daglig av en nybakt mor som skal bruke tiden på babyen og ikke internettet. Anonymous poster hash: cf5ef...056 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6328 Skrevet 8. november 2013 Når man leser innlegg som i denne tråden så forstår jeg utrolig godt hvorfor hun ikke er ydmyk når det kommer til kritikk. "Alle" skal bestemme hva hun bør og må. Utrolig flott av denne kvinnen å gi folk som det regelrett fingeren! Anonymous poster hash: d1ced...5cd Å svare frekt, oute mennesker som stiller spørsmål, komme med åpenbare løgner eller å ikke innrømme feil viser ikke særlig ryggrad i mine øyne. Tydeligvis har du ikke fulgt med i kommentarfeltet, men tar mest utgangspunkt i det usaklige ytterpunktet av kritikk man finner i denne tråden til tider. Bloggen er ganske annerledes enn denne tråden. Det er helt rett som lafemme skriver over meg her, FF mangler fullstendig ydmykhet. Hun innrømmer aldri feil eller at HUN ikke vet og kan best. Språklige feil blir til lek med ord, faktafeil kveruleres det på i det uendelige, hver gang hun unnlater å merke reklame har hun "glemt" det, når hun outer er det helt ok (forøvrig noe mannen også gjør), misbrukes epostadressene til folk som kommenterer unnskylder hun med at de kom med trusler (hvorfor ikke gå til politiet?), hun slipper gjerne gjennom ett eller to svar fra noen som ikke er ueelt positive og godkjenner så x antall svar fra fjortisjuntaen som forguder henne. Osv osv osv. Det er så mye mer med oppførselen enn at vi ekle lesere kritisererer henne, hun er rimelig negativ mot folk den dama. Eksempel fra i går: Kristin spør, siden FF har brukt romertall på utstyrsguidene, om hun ikke mente å skrive IV (FF skrev IIII). FF kunne ha vært normal og skrevet noe à la "åja, glemte det" eller lignende. Men neida, FF svarer at hun hadde planlagt å skrive IIIII neste gang og at hun ikke tenkte på romertall. Bortforklaringene blir bare så dumme noen ganger. Det var et veldig mildt eksempel, men slik reagerer FF uansett hva det gjelder. Hun gjør ikke feil og tar aldri feil, ferdig med saken. Klart man kan bli oppgitt av den dama når hun i over fire år har oppført seg slik. Og bare så det er sagt, terskelen hennes for hva som er ufint er usannsynlig lav. Gode råd og åpenbar undring slås ofte også hardt ned på. Anonymous poster hash: c4007...dda Anonymous poster hash: c4007...dda 18
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6329 Skrevet 8. november 2013 Hehe ja kan nå tro. Hun kommer til å blogge like flittig, for noe annet har hun ikke å gjøre på. Bortsett fra fortelle om hva babyen gjør hele tiden, men det blir for kjedelig. Hvorfor skal leserene kreve 3 innlegg daglig av en nybakt mor som skal bruke tiden på babyen og ikke internettet. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Ikke sånn jeg mente. Dersom du skal ha permisjonspenger fra NAV, så MÅ mor ta fri 3 uker før, og 6 uker etter fødsel. Hun skal ha gradert permisjon. Så jeg bare lurte på om kanskje kommentar-svaring var en del av bloggen som ble "permitert". Siden det nå er 3 uker til termin, så er det jo "naturlig" om endringene i bloggen starter i dag. Jeg har aldri krevd at hun skal blogge 3 ganger om dagen. Synes det til og med er mye når hun ikke er gravid/mamma. :-) Anonymous poster hash: 7db15...8f6 3
Gjest Arch Skrevet 8. november 2013 #6330 Skrevet 8. november 2013 Rister ikke barnet like mye inni magen? Ville vært redd for hjerneskader jeg og aldri løpt en meter som gravid. Gått ja, syklet og svømt, men ikke hoppet og løpt. De sier jo at en ikke skal drive aerobic som er hopp og sprett.Anonymous poster hash: cf5ef...056 Uvitenhet kalles dette. Nei, barnet får ingen hjernerystelse og ja du kan løpe så mye du vil, dersom svangerskapet forløper som normalt. 9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6331 Skrevet 8. november 2013 Er det bekreftet at babyen skal hete Nelia, eller er det spekulasjoner? Anonymous poster hash: f5526...422
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6332 Skrevet 8. november 2013 Bekreftet er det ikke, men når navnevimpelbestillingen hennes ligger offentlig og samme vimpel henger på rommet så er det ikke akkurat en spekulasjon lengre. La også merke til at kommentarfeltet var stengt i dag. Ser kanskje ut som om hun trapper ned "andre arbeidsopogaver" ifbm permisjon ja. Enten det, eller så er hun i fødsel. Hun har aldri noensinne stengt kommentarfeltet.Anonymous poster hash: c4007...dda
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6333 Skrevet 8. november 2013 Er det bekreftet at babyen skal hete Nelia, eller er det spekulasjoner? Anonymous poster hash: f5526...422 FF har ikke bekreftet, om det er det du spør om. Det er derimot bekreftet fra Etsy.com at hun bestilte en vimpelrekke som stavet navnet Nelia. Så ja, det er rimelig sikkert. FF har sagt: - det er et sjeldent navn - det har bokstaven A i seg, men begynner ikke på A. Så det KAN jo hende hun mikser bokstavene selv, men ærlig talt, hadde du trodd at etsy la ut bestillingen din offentlig? I tillegg er vimplene i 2 ulike farge, altså er N, L og A i én farge, E og I i en annen farge. Da man man stave Linea og likevel få det rett, men Linea er ikke bare vanlig, det er faktisk på topplisten av mest brukte babynavn de siste årene. Anonymous poster hash: 9606d...707 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6334 Skrevet 8. november 2013 Bekreftet er det ikke, men når navnevimpelbestillingen hennes ligger offentlig og samme vimpel henger på rommet så er det ikke akkurat en spekulasjon lengre. La også merke til at kommentarfeltet var stengt i dag. Ser kanskje ut som om hun trapper ned "andre arbeidsopogaver" ifbm permisjon ja. Enten det, eller så er hun i fødsel. Hun har aldri noensinne stengt kommentarfeltet.Anonymous poster hash: c4007...dda Hun skal jo skifte bloggplattform, det har sikkert noe med det å gjøre? Anonymous poster hash: 9606d...707
Gjest Magdalene Skrevet 8. november 2013 #6335 Skrevet 8. november 2013 Uvitenhet kalles dette. Nei, barnet får ingen hjernerystelse og ja du kan løpe så mye du vil, dersom svangerskapet forløper som normalt. Riktig! Nå har hun uansett kastet inn håndkle når det kommer til løping.
LilleSnupp Skrevet 8. november 2013 #6336 Skrevet 8. november 2013 Loffen, hvordan skal du overleve uten annonsesøndag og favorittene i 9 uker fremover?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6337 Skrevet 8. november 2013 Eller Elina, men kan ikke alle dere som etterlyser bevis for at folk tror det er navnet Nelia lese selv lengre ban i tråden? Her må jo årsaken til at vi tror det er Nelia forklares på ny hver eneste dag.Anonymous poster hash: c4007...dda 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6338 Skrevet 8. november 2013 Loffen, hvordan skal du overleve uten annonsesøndag og favorittene i 9 uker fremover? FF skal blogge hver dag. Hun skal bare kutte i andre oppgaver.Anonymous poster hash: c4007...dda
hippyskippy Skrevet 8. november 2013 #6339 Skrevet 8. november 2013 Det er så trist at hun ALLTID må ha hendene i været på bilder hvor magen er med. 6
LilleSnupp Skrevet 8. november 2013 #6340 Skrevet 8. november 2013 FF skal blogge hver dag. Hun skal bare kutte i andre oppgaver.Anonymous poster hash: c4007...dda Hun kan vel åkkesom ikke tjene penger når hun er i permisjon? .. og gratis reklame bedriver de ikke med (jfr. dn.no). 1
Fremhevede innlegg