AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6301 Skrevet 7. november 2013 Hvis hun først skal bruke romertall til utstyrsguiden med I, II og III, så kan hun vel bruke IV og ikke IIII? Anonymous poster hash: df871...466 18
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6302 Skrevet 7. november 2013 "Det er ren business" <------ !! Hallo? At det å "bygge rede" blir til ren business er trist. Sier da vel for F ikke noe om at hun blir en dårlig mor. Men jeg tror heller hun ikke vil blir en bra mor på grunnlag av materielle goder selv om en stor andel av fjortisene ser ut til å tro det. "Åååh, DIORSMOKK du blir jo bare en SÅ bra mamma" Hva i alle dager har jantelov med det å gjøre? Og sjalusi?? Det sjalusikortet er beyond oppbrukt nå. Denne tråden spør i utgangspunktet om hvilke verdier rosabloggere som FF gir oss. Vel, verdier som penger, penger, penger og penger er ikke akkurat noe å juble for. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 Du høres i overkant agressiv ut. Kanskje på tide å finne på noen andre ting? Vanskelig å ta noen som skriver slikt seriøst, da det vitner mer om en trassig 14 åring enn noe annet. De færreste ville vel takket nei til en flott vogn, det materialistiske råder ikke over om denne kvinnen blir en god mor eller ei. Tror neppe leserne skriver at denne bloggeren blir en god mor fordi datteren får en Dior-smokk heller. Har heller ikke nevnt sjalusi noen sted, det var dine ord. Har man mulighet, flott for dem! Ikke så dumt å unne andre ting selv om man ikke har mulighet til det selv. Ingen blir skadet av sponsing, ungen får ikke traumatiske minner heller. Vel, janteloven går slik: Du skal ikke tro at du er noe. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss. Du skal ikke tro du vet mere enn oss. Du skal ikke tro du er mere enn oss. Du skal ikke tro at du duger til noe. Du skal ikke le av oss. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe. Kunne ikke oppsummert det bedre. Anonymous poster hash: d1ced...5cd 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6303 Skrevet 7. november 2013 Altså, for å oppsummere litt her før alle FF-elskerne vrir og vender på alt og trekker egne konklusjoner her.. Klart de blir gode foreldre, og selvfølgelig mener jeg ikke de er onde folk fordi det mottar gratis-ting. Men jeg synes det er trist at det å skal forberede seg på å få barn blir til "ren business", at det man velger å bruke eller gi til barnet sitt er en avgjørelse basert på penger. Jeg sier ikke det er GALT. Fokuset er steinhard sentrert rundt det materielle og viktigheten av det. Det er viktigere at vesken er dyr enn at den er praktisk. Det er viktigere at utstyret ser bra ut enn at det gjør nytte for seg osv. Det er ikke spesielt gode verdier. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 11
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6304 Skrevet 7. november 2013 Og jeg tror du ikke helt skjønner i hvilke sammenheng janteloven bør refereres til. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6305 Skrevet 7. november 2013 Altså, for å oppsummere litt her før alle FF-elskerne vrir og vender på alt og trekker egne konklusjoner her.. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 Kanskje moderatorene bør sjekke om denne AB'en er en viss utkastet bruker..? Anonymous poster hash: c46c4...bed 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6306 Skrevet 7. november 2013 For et slitsomt svangerskap hun har. Slapper aldri av og lader opp til fødsel, babytid og nattevåk. Hvordan skal dette gå når babyen endelig kommer? Med så oppgiret dame som løper hit og dit, skifter klær, styler seg opp, tar tusen bilder, redigerer, ut på nettet, får masse gaver på døra, knipser bilder igjen og ut på nettet- flere ganger daglig. Hva er poenget? Driver man på slikt bare for å bli rikest mulig? Går penger foran alt? Anonymous poster hash: cf5ef...056 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6307 Skrevet 7. november 2013 Og jeg tror du ikke helt skjønner i hvilke sammenheng janteloven bør refereres til. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 At man ikke klarer å unne andre mennesker suksess blant annet, derav "Du skal ikke tro at du er noe" Eller: " Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss." Anonymous poster hash: d1ced...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6308 Skrevet 7. november 2013 Altså, for å oppsummere litt her før alle FF-elskerne vrir og vender på alt og trekker egne konklusjoner her.. Klart de blir gode foreldre, og selvfølgelig mener jeg ikke de er onde folk fordi det mottar gratis-ting. Men jeg synes det er trist at det å skal forberede seg på å få barn blir til "ren business", at det man velger å bruke eller gi til barnet sitt er en avgjørelse basert på penger. Jeg sier ikke det er GALT. Fokuset er steinhard sentrert rundt det materielle og viktigheten av det. Det er viktigere at vesken er dyr enn at den er praktisk. Det er viktigere at utstyret ser bra ut enn at det gjør nytte for seg osv. Det er ikke spesielt gode verdier. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 Det er jo en grunn til at "det er en avgjørelse basert på penger".Hun har helt sikkert kjøpt masse selv, forskjellen er at det ikke blir vist fram på bloggen. Det hun viser frem på bloggen, det er det hun tjener penger på. Det er ingen inntekskilde for henne at hun har kjøpt 4 bodyer på HM, med mindre det er annonselinker. Og bloggen er en ren reklamekanal. Både på godt og vondt. Anonymous poster hash: 51dce...95d 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6309 Skrevet 7. november 2013 Kanskje moderatorene bør sjekke om denne AB'en er en viss utkastet bruker..? Anonymous poster hash: c46c4...bed Du kan slappe helt av. Aldri blitt kastet ut. Faktisk aldri fått en eneste advarsel heller. Fikk et innlegg slettet engang uvisst av hvilke grunn. Mulig fordi jeg nevnte at Rolfie er kjent som en liten luring. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6310 Skrevet 7. november 2013 For et slitsomt svangerskap hun har. Slapper aldri av og lader opp til fødsel, babytid og nattevåk. Hvordan skal dette gå når babyen endelig kommer? Med så oppgiret dame som løper hit og dit, skifter klær, styler seg opp, tar tusen bilder, redigerer, ut på nettet, får masse gaver på døra, knipser bilder igjen og ut på nettet- flere ganger daglig. Hva er poenget? Driver man på slikt bare for å bli rikest mulig? Går penger foran alt? Anonymous poster hash: cf5ef...056 My gawd, this is depressing. Noen kritiserer henne for å late seg hele dagen ("hun tar jo bare noen bilder og skriver et par linjer med masse skrivefeil, det er jo ingen jobb"), mens andre kritiserer henne for å stå på så mye at det går ut over babyen. Uansett hva hun gjør, så blir det feil. Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6311 Skrevet 7. november 2013 My gawd, this is depressing. Noen kritiserer henne for å late seg hele dagen ("hun tar jo bare noen bilder og skriver et par linjer med masse skrivefeil, det er jo ingen jobb"), mens andre kritiserer henne for å stå på så mye at det går ut over babyen. Uansett hva hun gjør, så blir det feil. Anonymous poster hash: bdf3c...c3d Jeg har ikke uttalt meg om hennes tidsbruk, men selvsagt er det ulike meninger om det! :-) Greia er bare at her inne er mange, mange meninger samlet på ett sted. Jeg tror ikke meningen med denne tråden er at alle skal bli enige? Tviler sterkt på at alle her i dette forumet vil bli enige om èn kjole er fin, eller om èn skuespiller er verdens vakreste. Vi oppfatter ulikt, og slik er det også med Fotballfrue. Noen liker henne, noen liker henne ikke. Noen liker at hun gjør det og det, noen liker ikke at hun gjør det og det :-) Anonymous poster hash: 7db15...8f6 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6312 Skrevet 7. november 2013 At man ikke klarer å unne andre mennesker suksess blant annet, derav "Du skal ikke tro at du er noe" Eller: " Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss." Anonymous poster hash: d1ced...5cd [/a Har jeg overhodet sagt at jeg ikke unner henne suksess? Det jeg sier er at veien hun går for å oppnå det ikke alltid er noe jeg ser på som veldig heldig. Husk at hun tjener penger på å selge livet sitt. Det er absolutt, 100% sikkert, noe jeg aldri ville ha gjort. Ingen penger eller produkter i verden er verdt det for min del. Så hverken jantelov eller sjalusi er inni bildet. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6313 Skrevet 7. november 2013 "Det er ren business" <------ !! Hallo? At det å "bygge rede" blir til ren business er trist. Sier da vel for F ikke noe om at hun blir en dårlig mor. Men jeg tror heller hun ikke vil blir en bra mor på grunnlag av materielle goder selv om en stor andel av fjortisene ser ut til å tro det. "Åååh, DIORSMOKK du blir jo bare en SÅ bra mamma" Hva i alle dager har jantelov med det å gjøre? Og sjalusi?? Det sjalusikortet er beyond oppbrukt nå. Denne tråden spør i utgangspunktet om hvilke verdier rosabloggere som FF gir oss. Vel, verdier som penger, penger, penger og penger er ikke akkurat noe å juble for. Anonymous poster hash: 99d50...ca5 Å bygge rede er jo business for alle som ikke kan arver noe. Penger bytter hender. Sånn er det. Du overdriver noe vanvittig. Anonymous poster hash: 92a08...3de 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6314 Skrevet 7. november 2013 "Som jeg har skrevet, er emmaljunga opptatte av det funksjonelle, og ville aldri laget en vogn som kan bli skitten." http://fotballfrue.no/2013/11/07/utstyrsguide-del-iiii-vogn/comment-page-1/#comments Min Emmaljunga blir fort skitten i ruskevær. Gjør jeg noe feil eller? Morsomt hvordan Fotballfrue misforstår helt hvordan den medfølgende stellevesken skal henge. Hun tror stellevesken skal henge i ekstratilbehørs kroker ytterst på håndtaket og ikke lenger innpå håndtaket etter skulderremmen. Hun har forhørt seg og fått høre at alle gjør det sånn, og hun har aldri sett noe annet heller. Så mye som den kjerringa drar på, så kommer jo vogna til å tippe med en gang hun løfter babyen ut av vogna. Hun har også testgått vogna rundt huset og stelleveska dunket ikke inn i beina hennes. Skjønner at det kan være irriterende med alle som skal mene noe og gi råd, men hun vet jo uansett best enda hun aldri har trillet annet enn en dukkevogn. Anonymous poster hash: b9607...1e2 15
Djungelvrål Skrevet 7. november 2013 #6315 Skrevet 7. november 2013 22(?) bilder av en vogn! Gjeeesp 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6316 Skrevet 7. november 2013 "Fotballfrue: Jeg tror jeg vil være bekymret for å løpe med henne, for at hun skal riste og hoppe, selv om jeg vet vognene er laget for dette, så jeg vet ikke ennå Vi får se med tiden Det er ikke noe stress å ha vesken som dette, den kommer lenger opp når krokene går lenger fra hverandre også, så jeg kommer til å ha det sånn og er veldig fornøyd med løsningen :)" Haha, hun løper jo ganske mye allerede da. Anonymous poster hash: c195e...338 5
Samulita Skrevet 7. november 2013 #6317 Skrevet 7. november 2013 Utstyrsguide fra en dame som ikke har født sitt første barn enda? Nei, nei. Det var mye jeg trodde var sååå bra og funksjonelt da jeg var gravid med mitt første barn. Jeg er glad jeg ikke hadde noen blogg å lage "guider" i. 10
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6318 Skrevet 7. november 2013 Mulig det er sagt før, men er det bare jeg som reagerer på at alle bokstavene til N-E-L-I-A finnes både i navnet cAroLINE og i LArs krIstIAN (mangler E, men det kan jo stå for Een i Eriksen) Lurer på om frua har lekt seg med bokstaver Vet ikke om jeg synes det er originalt eller bare trist. Anonymous poster hash: 6ef66...186 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6319 Skrevet 7. november 2013 Rister ikke barnet like mye inni magen? Ville vært redd for hjerneskader jeg og aldri løpt en meter som gravid. Gått ja, syklet og svømt, men ikke hoppet og løpt. De sier jo at en ikke skal drive aerobic som er hopp og sprett. Anonymous poster hash: cf5ef...056 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6320 Skrevet 7. november 2013 Til anti-jantelovgjengen; Unnskyld meg, men nå er det en gang vitterlig slik at i mine øyne så produserer og sprer FF søppel. Hvorfor skal jeg respektere slike mennesker? Hun kan sove i diamanter for min del, det er ikke det som er det underliggende grunnlaget her. Jeg respekterer og unner følgelig (mental) suksess til mennesker som produserer noe vettugt i livet. Det er jo også et tankekors at hennes ektemann gjør det meste han kan for å få et seriøst stempel på seg, mon tro om dette beror på at hele deres eksistens og shoppemani (dvs lykke) er avhengig av en totalt hjernedød blogg. Vi har alle et valg i livet, spesielt i Norge hvor de fleste funksjonsfriske mennesker er født med en sølvskje i munnen kalt staten. Anonymous poster hash: 4d333...730 13
Fremhevede innlegg