LilleSnupp Skrevet 7. november 2013 #6241 Skrevet 7. november 2013 Foretok du søket? Mønsteret er ren kopi av Missoni og Missoni har et antall kjoler i samme snitt og mønster. Det der kalles ikke inspirasjon, det kalles å kopiere. Du kan søke på 'missoni pattern' også, tror du skjønner hvajg mener om du foretar disse søkene. Anonymous poster hash: c4007...dda Ja, jeg søkte. Ja, de ligner. Likevel kan jeg ikke hevde at de er en tro kopi. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6242 Skrevet 7. november 2013 Da må du pusse brillene eller scrolle videre, jeg fant titalls kjoler som så ut som den fra Missoni.Anonymous poster hash: c4007...dda 1
LilleSnupp Skrevet 7. november 2013 #6243 Skrevet 7. november 2013 Og skjønner heller ikke helt hvorfor du hevder at hun er så interesert i mote? Hadde hun hatt kunnskap og interesse ville hun definitivt ikke valgt å kopiere andres design slik hun har gjort, for alle med et snev av interesse gjenkjenner det der som en Missoni-kopi. Ikke bra.Anonymous poster hash: c4007...dda Jeg skrev.. "Vil tro en som er interessert i klær som FF.."
LilleSnupp Skrevet 7. november 2013 #6244 Skrevet 7. november 2013 Da må du pusse brillene eller scrolle videre, jeg fant titalls kjoler som så ut som den fra Missoni.Anonymous poster hash: c4007...dda Da må jeg si jeg blir imponert over deg. Spesielt med tanke på at mesteparten av kjolen er skjult bak kåpa. Ikke la jeg merke til at noen av kjolene hadde tverrbåndet som FF har nederst på sin kjole, i mitt raske søk. 1
Gjest SweetSunshine Skrevet 7. november 2013 #6245 Skrevet 7. november 2013 Seksuelle undertoner i matinnlegget?https://twitter.com/ikkepokker/status/398212174717681665Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 Ja! Fryktelig seksuelt! Tenke seg til å kutte opp kyllingfileten! WOW! Det er jo ikke vanlig i det hele tatt! Pirke, pirke, pirke.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6246 Skrevet 7. november 2013 Å være interessrrt i klær er temmelig synonynt med å være opptatt av mote, men for all del, om du vil kverulere på det må du gjerne bytte ut ordet mote med klær i det jeg skrev. Meningen blir den samme.Anonymous poster hash: c4007...dda 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6247 Skrevet 7. november 2013 Skulle til å kommentere at det tverrbåndet er det eneste som skiller kjolen fra en Missoni-kjole Anonymous poster hash: c4007...dda 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6248 Skrevet 7. november 2013 Seksuelle undertoner i matinnlegget?https://twitter.com/ikkepokker/status/398212174717681665Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 Afternoon delight! Anonymous poster hash: 40dc0...195 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6249 Skrevet 7. november 2013 Altså... jeg skjønner ikke at enkelte her reagerer på at fruen kopierer ting og tang, det er det hun gjør. Når hun er "kreativ" finner hun en inspirasjonskilde (oppskrift, klesstil m.m) bytter ut 1 bestanddel og kaller det sitt eget, samt at hun uttrykker stolhet over egen "kreativitet". Hun hermer, og det har hun alltid gjort. Det er det folk flest gjør uansett, forskjellen er at hun gjør det til et levebrød. Den kolleksjonen ser hittil billig ut, det er det eneste dekkende ordet jeg har. Anonymous poster hash: 4d333...730 14
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6250 Skrevet 7. november 2013 Interessant debatt dette med inspirasjon vs ren plagiering. Isabella "Blondinbella" Lövengrip "designet" jo for eksempel en ring som hun hevdet var veldig ulik sin "drømmering", fra Bulgari. Det falt ikke i god jord hos alle: http://www.kjendis.no/2013/10/18/kjendis/mote/blondinbella/design/smykker/29860155/ Mønstre kan også være kopibeskyttet: "For fashion designers, for example, the particular style or design of a dress or jacket may not be copyrightable, but the pattern used on the dress or jacket, or even the hang tag or label, may very well be.Copyright owners must show that their designs are “nonfunctional.” However, even the design of a useful article is eligible for copyright protection if that design “incorporates pictorial, graphic, or sculptural features that can be identified separately from, and are capable of existing independently of, the utilitarian aspects of the article.” Think of the plaid on BURBERRY clothing or the LOUIS VUITTON patterns (...)" Kilde srr.com artikkel "Should the pattern be the brand" av Marc A. Lieberstein og Kristin G. Garris http://www.srr.com/assets/pdf/should-pattern-be-brand.pdf Jeg synes det er trist at mange ikke forstår at det krever et stort talent og innsats å designe originale klær, utøve ulike former for kunst, fotografere osv. Det er frekt og respektløst å forsyne seg av resultatet av andres kreative arbeid, så enkelt er det. Det er forøvrig forskjell på å la seg inspirere og å plagiere. Førstnevnte betyr ikke at man lager noe som er likt eller nesten likt originalen. Og NB! Om CBE har plagiert Missoni tar jeg ikke stilling til. Anonymous poster hash: 9c4e4...247 12
hipphipphurra Skrevet 7. november 2013 #6251 Skrevet 7. november 2013 Hun er jo så åpen at hun opplyser om når hun skal ta knipeøvelser. Synes hun kunne delt med oss om hun masserer mellomkjøttetet også. FF, vi vil vite alt!
Deanna Skrevet 7. november 2013 #6252 Skrevet 7. november 2013 Å kalle kjolen plagiat blir kanskje feil, men at den er tydelig inspirert av Missoni er det ingen tvil om. Jeg synes det er helt greit å la seg inspirere, men dere som forsvarer dama; dersom dere hadde en design som gjorde at dere skilte dere ut fra andre merker, ville dere likt at andre, billigere alternativer med dårligere stoffkvalitet begynte å la seg inspirere (les: gjorde sin egen lille twist og brukte rimeligere materialer), men ellers var alt likt? For all del, hun må gjerne la seg inspirere, men når mønsteret og fargene er nesten identiske med ting Missoni har laget før, og hun ikke en gang har laget sin egen greie (det kunne for eksempel vært kult med litt andre striper i andre farger), er det ikke snakk om inspirasjon lenger. Det blir som om jeg skulle sende en artikkel som ble publisert i et magasin til et annet magasin, bytte ut et par ord, og woila; jeg ble inspirert. Jeg synes i grunnen det er merkelig at hun holder på sånn, designerkopier blir ikke akkurat sett på som positivt i moteverdenen. Nå sier jeg ikke at dette er en kopi, men den er såpass inspirert av Missoni at det ikke er til å komme forbi at det ligner mistenkelig mye. Synes også det er rart at hun beskriver kjolen som en blanding av to merker hun selv liker. Hadde hun i det hele tatt ingen egne meninger eller ideer da hun laget kolleksjonen? 14
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6253 Skrevet 7. november 2013 Hun bare VIL ikke forstå... "Dette var et helt nyyydelig antrekk! Hittil har jeg bare elsket alt du har vist fram i kolleksjonen din, så jeg skjønner at det bare er å begynne å spare =) Tenker som mange andre her, at det spørs om det blir like flatterende på min badeball-mage, men jeg kommer definitivt til å la meg friste! Så mye lekkert, sukk* Reply Fotballfrue says: November 7, 2013 at 10:17 Selvsagt vil det bli det! Dette er jo en kolleksjon for oss gravide, og alle magestørrelser Reply Robin says: November 7, 2013 at 10:49 Håper den endelige presentasjonen av plaggene også inneholder bilder av modeller med større mage enn deg, slik at det er mulig å se for seg om det blir flatterende eller ikke på oss som får tutmage i svangerskapene. Gleder meg til å se! Reply Fotballfrue says: November 7, 2013 at 12:40 Nei, det gjør det dessverre ikke. Jeg skjønner ikke dette jeg, har svart på dette spørsmålet minst fem ganger nå. Jeg sier jo at kjolene skal passe for alle mager, akkurat som for eks. strl. hos mamma-avdelingen til h&m. Når det er sagt, er disse altfor store til meg, men jeg blir ikke irritert eller såret av den grunn. Slik vil disse klærne også bli, men akkurat de plaggene jeg viser frem er sydd spesielt til meg, men de ferdige modellene vil ikke være sånn. Det er kun fordi jeg skal kunne vise frem plaggene på best mulig måte, ellers ville det blitt feil det også, om de hang rundt meg som et telt. Det vil være strl. guide til alle plaggene, så det er bare å finne frem målebåndet! Reply Smiley says: November 7, 2013 at 12:54 Det er vel ikke verre enn å bruke 2-3 forskjellige modeller? Lykke til med lanseringen! Jeg synes du er så flink som følger drømmene dine, du har fått gjort så utrolig mye spennende iløpet av livet ditt langt. Jeg er sikker på at du kommer til å nå nye høyder og enda mer suksess i fremtiden Fotballfrue says: November 7, 2013 at 13:42 Dette er ikke opp til meg, men tailot heaven, og de fant at det var lettest å bruke meg Tusen takk Nora says: November 7, 2013 at 13:13 Nå er vel ikke disse spørsmålene om magestørresle ment som en diskriminering av de med små gravidmager. Er vel mer at man lurer på hvordan disse plaggene vil se ut på en med større mage. Skjønner ikke at der er så vanskelig å skjønne? Skal man kjøpe en kjole som blir vist på en modell i str 34 vil den se ganske så annerledes ut på en i str 44, selvom den er laget stor nok. Fotballfrue says: November 7, 2013 at 13:45 Har endret på kommentaren min, ettersom den første setningen fort kunne misforståes. De fleste nettbutikker viser klær på modeller i strl. 34-36, det er umulig å vise kjolen på en person i 34, en i 36, en i 38, en i 40 osv. det er jo ikke slik det foregår, og heller ikke med denne kolleksjonen. Det regner jeg med du forstår. Det blir vanskelig å få tak i en gravid person i hver og en størrelse, det vil nok bli en altfor stor utfordring, og så vidt jeg vet har aldri dette blitt gjort før heller. Det er som sagt som i alle andre kleskolleksjoner, du ser kjolen på en modell, og så bestiller du den størrelser du tror vil passe deg ut fra en måletabell. Lisa says: November 7, 2013 at 13:15 Så det du sier er at de ikke vill produsert i den str du bruker? Synd isåfall, for det er jo flere som er tynne og har mager på str med din. Jeg kan heller ikke gå på eks. Hm og kjøpe mammaklær, da det blir alt for stort. Så derfor handler jeg bare vanlige klær. Like greit det også da :-) Fotballfrue says: November 7, 2013 at 13:41 Det stemmer, de må ta utgangspunkt i standardmål og kan ikke lage en egen petit-kolleksjon. Tanken er en vanlig mamma-kolleksjon da det når ut til flest. Men når det er sagt, vil noen av plaggene kunne brukes av ikke-gravide også, og da er det bare å ta utgangspunkt i måletabellen Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 6
Deanna Skrevet 7. november 2013 #6254 Skrevet 7. november 2013 Hun bare VIL ikke forstå... "Dette var et helt nyyydelig antrekk! Hittil har jeg bare elsket alt du har vist fram i kolleksjonen din, så jeg skjønner at det bare er å begynne å spare =) Tenker som mange andre her, at det spørs om det blir like flatterende på min badeball-mage, men jeg kommer definitivt til å la meg friste! Så mye lekkert, sukk* Reply Fotballfrue says: November 7, 2013 at 10:17 Selvsagt vil det bli det! Dette er jo en kolleksjon for oss gravide, og alle magestørrelser Reply Robin says: November 7, 2013 at 10:49 Håper den endelige presentasjonen av plaggene også inneholder bilder av modeller med større mage enn deg, slik at det er mulig å se for seg om det blir flatterende eller ikke på oss som får tutmage i svangerskapene. Gleder meg til å se! Reply Fotballfrue says: November 7, 2013 at 12:40 Nei, det gjør det dessverre ikke. Jeg skjønner ikke dette jeg, har svart på dette spørsmålet minst fem ganger nå. Jeg sier jo at kjolene skal passe for alle mager, akkurat som for eks. strl. hos mamma-avdelingen til h&m. Når det er sagt, er disse altfor store til meg, men jeg blir ikke irritert eller såret av den grunn. Slik vil disse klærne også bli, men akkurat de plaggene jeg viser frem er sydd spesielt til meg, men de ferdige modellene vil ikke være sånn. Det er kun fordi jeg skal kunne vise frem plaggene på best mulig måte, ellers ville det blitt feil det også, om de hang rundt meg som et telt. Det vil være strl. guide til alle plaggene, så det er bare å finne frem målebåndet! Reply Smiley says: November 7, 2013 at 12:54 Det er vel ikke verre enn å bruke 2-3 forskjellige modeller? Lykke til med lanseringen! Jeg synes du er så flink som følger drømmene dine, du har fått gjort så utrolig mye spennende iløpet av livet ditt langt. Jeg er sikker på at du kommer til å nå nye høyder og enda mer suksess i fremtiden Fotballfrue says: November 7, 2013 at 13:42 Dette er ikke opp til meg, men tailot heaven, og de fant at det var lettest å bruke meg Tusen takk Nora says: November 7, 2013 at 13:13 Nå er vel ikke disse spørsmålene om magestørresle ment som en diskriminering av de med små gravidmager. Er vel mer at man lurer på hvordan disse plaggene vil se ut på en med større mage. Skjønner ikke at der er så vanskelig å skjønne? Skal man kjøpe en kjole som blir vist på en modell i str 34 vil den se ganske så annerledes ut på en i str 44, selvom den er laget stor nok. Fotballfrue says: November 7, 2013 at 13:45 Har endret på kommentaren min, ettersom den første setningen fort kunne misforståes. De fleste nettbutikker viser klær på modeller i strl. 34-36, det er umulig å vise kjolen på en person i 34, en i 36, en i 38, en i 40 osv. det er jo ikke slik det foregår, og heller ikke med denne kolleksjonen. Det regner jeg med du forstår. Det blir vanskelig å få tak i en gravid person i hver og en størrelse, det vil nok bli en altfor stor utfordring, og så vidt jeg vet har aldri dette blitt gjort før heller. Det er som sagt som i alle andre kleskolleksjoner, du ser kjolen på en modell, og så bestiller du den størrelser du tror vil passe deg ut fra en måletabell. Lisa says: November 7, 2013 at 13:15 Så det du sier er at de ikke vill produsert i den str du bruker? Synd isåfall, for det er jo flere som er tynne og har mager på str med din. Jeg kan heller ikke gå på eks. Hm og kjøpe mammaklær, da det blir alt for stort. Så derfor handler jeg bare vanlige klær. Like greit det også da :-) Fotballfrue says: November 7, 2013 at 13:41 Det stemmer, de må ta utgangspunkt i standardmål og kan ikke lage en egen petit-kolleksjon. Tanken er en vanlig mamma-kolleksjon da det når ut til flest. Men når det er sagt, vil noen av plaggene kunne brukes av ikke-gravide også, og da er det bare å ta utgangspunkt i måletabellen Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 s Ok, dette er det dummeste jeg har hørt; hun sier selv at hun ikke har de målene kolleksjonen er ment for, de lager ikke en gang de størrelsene, men likevel er hun modell? Hun og produsenten må virkelig ha misforstått et og annet... 18
Bloggleseren Skrevet 7. november 2013 #6255 Skrevet 7. november 2013 Hun bare VIL ikke forstå...Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 Synes hun svarte ganske bra, jeg? Hun har jo helt rett i at kolleksjoner vanligvis bare vises på én modell, og da gjerne en person som er mindre enn gjennomsnittet. Man kan like det eller ei, men det er neppe Fotballfrues feil. Dette er til syvende og siste opp til Tailor Heaven, som har gjort den markedsvurderingen at klærne vil selge bedre om hun er modellen. Noe jeg tror de har helt rett i. I vår alles drømmeverden finnes det selvfølgelig fullt av plus size-modeller for vanlige klær og gravidmodeller med svære mager, men i realiteten selger klær bedre når de henger på en petite kvinne, og det er pengene som styrer valget av modell. Hvis store modeller hadde solgt klær like bra, så ville det ha vært mange flere av dem. Og hvordan dere greier å skylde på FF for en vurdering Tailor Heaven har gjort, er beyond me. Skriv et klagebrev til Tailor Heaven og krev større modeller, da vel. 2
Deanna Skrevet 7. november 2013 #6256 Skrevet 7. november 2013 Synes hun svarte ganske bra, jeg? Hun har jo helt rett i at kolleksjoner vanligvis bare vises på én modell, og da gjerne en person som er mindre enn gjennomsnittet. Man kan like det eller ei, men det er neppe Fotballfrues feil. Dette er til syvende og siste opp til Tailor Heaven, som har gjort den markedsvurderingen at klærne vil selge bedre om hun er modellen. Noe jeg tror de har helt rett i. I vår alles drømmeverden finnes det selvfølgelig fullt av plus size-modeller for vanlige klær og gravidmodeller med svære mager, men i realiteten selger klær bedre når de henger på en petite kvinne, og det er pengene som styrer valget av modell. Hvis store modeller hadde solgt klær like bra, så ville det ha vært mange flere av dem. Og hvordan dere greier å skylde på FF for en vurdering Tailor Heaven har gjort, er beyond me. Skriv et klagebrev til Tailor Heaven og krev større modeller, da vel. Jeg synes det er merkelig at en mamma-kolleksjon (som tross alt har fokus på magen), noe hun selv innrømmer, ikke vises på samme måte på modellen. Når modellen knapt har mage er det umulig å se for seg hvordan plaggene vil se ut på gravide som har mer mage. Halve greia med en mammakolleksjon er jo at klærne skal være tilpasset magen som gravid, da blir det (i mine øyne) helt merkelig å ikke tilpasse modellen(e) etter det. 11
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6257 Skrevet 7. november 2013 Her inne er det ulovlig i å spekulere i det åpenbare, men alle de siste uttalelsene beviser det de fleste vet/hinter om. Om det noen gang skulle vært noen tvil. Anonymous poster hash: 4d333...730
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6258 Skrevet 7. november 2013 Hvordan er det mulig å ikke vite hvem landets kronprinsesse er? Vet ikke LK hva en kroning betyr? www.twitter.com/lkeriksen23 Anonymous poster hash: 4d333...730 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6259 Skrevet 7. november 2013 Jeg synes det er merkelig at en mamma-kolleksjon (som tross alt har fokus på magen), noe hun selv innrømmer, ikke vises på samme måte på modellen. Når modellen knapt har mage er det umulig å se for seg hvordan plaggene vil se ut på gravide som har mer mage. Halve greia med en mammakolleksjon er jo at klærne skal være tilpasset magen som gravid, da blir det (i mine øyne) helt merkelig å ikke tilpasse modellen(e) etter det. Er helt enig... Og har man så liten mage at man passer inn i de klærna man bruker til vanlig så trenger man faktisk ikke mammaklær... Mammaklær er jo laget for at man skal kunne kle seg normalt selvom man er gravid og passformen på vanlige klær blir feil. Jeg hadde aldri giddi å bruke penger på mammatøy om jeg ikke hadde trengt det Anonymous poster hash: 2f7bd...d7e 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6260 Skrevet 7. november 2013 Hvordan er det mulig å ikke vite hvem landets kronprinsesse er? Vet ikke LK hva en kroning betyr? www.twitter.com/lkeriksen23Anonymous poster hash: 4d333...730 Vet du hva en kroning betyr? Kronprinsessen har ikke blitt kronet, det betyr at hun er først i rekken til å bli kronet når kongen og dronningen trer av. Anonymous poster hash: f50ea...ad4
Fremhevede innlegg