Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SweetSunshine
Skrevet

TIL INFO:

"Nelia: People with this name are excited by change, adventure, and excitement. They are dynamic, visionary and versatile, able to make constructive use of freedom. They fight being restricted by rules and conventions. They tend to be optomistic, energetic, intelligent, and to make friends easily. They may be changeable, restless, untidy, and rebellious."

Lurer på om dette kommer til å stemme? Kanskje det er derfor hun (muligens) har valgt dette navnet. :fnise:

(http://www.sheknows.com/baby-names/name/nelia)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TIL INFO:

"Nelia: People with this name are excited by change, adventure, and excitement. They are dynamic, visionary and versatile, able to make constructive use of freedom. They fight being restricted by rules and conventions. They tend to be optomistic, energetic, intelligent, and to make friends easily. They may be changeable, restless, untidy, and rebellious."

Lurer på om dette kommer til å stemme? Kanskje det er derfor hun (muligens) har valgt dette navnet. :fnise:

(http://www.sheknows.com/baby-names/name/nelia)

Sto nøyaktig det samme om mitt navn, og det ligner ikke på det navnet i det hele tatt. :)

Anonymous poster hash: bf25d...c06

• Liker 1
Gjest SweetSunshine
Skrevet (endret)

Sto nøyaktig det samme om mitt navn, og det ligner ikke på det navnet i det hele tatt. :)Anonymous poster hash: bf25d...c06

Ah! Ser nå at beskrivelsen gjelder de navnene som har fått "expression number: 5". Min feil! Bør ikke sitte med sånt tull når jeg er dødstrøtt!

Edit: ser nå at det kan bety "horn" eller "yellow". Det var litt mindre spenstig! :fnise:

Endret av SweetSunshine
Skrevet

Det tviler jeg ikke på, iom at leserne for det meste er mellom fjorten og tjue år.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Jeg er 27.

Anonymous poster hash: 3b3a2...481

• Liker 1
Skrevet

En ting til, CBE har skrevet i bloggen at navnet ikke begynner på bokstaven A.

Anonymous poster hash: c4007...dda

Å nei, da et jo ikke navnet ALIEN allikevel :sukk:

Anonymous poster hash: c36c6...899

• Liker 8
Skrevet

Syns det er så rart den spradingen rundt i byen, stranda, hagen eller andre steder med kamera på slep jeg. For et liv. Leke modell og så legge ut på nett.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 11
Skrevet

Folkens, jeg skjønner ikke hvorfor dette med navnet er så vanskelig?

Her er et bilde av vimpelrekka FF har kjøpt:

http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/11/DSC007311.jpg

Som dere ser, henger disse vimplene sammen fra før, så hun kan ikke endre rekkefølge med mindre hun klipper dem opp.

Og her er innlegget som avslører navnet:

Hvis dette er et korrekt sitat - "spelling the name x x x x x" - så er det rimelig åpenbart at det er dét som er navnet, ellers ville det stått "with the following letters x x x x x" eller lignende.

Sånn. Kan vi legge navnediskusjonen død nå?

Kan det tenkes at hun har gjort en tidligere bestilling med deler av navnet? F.eks Cor? Slik at det blir Cornelia?

Anonymous poster hash: 801a1...961

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke dama bare innrømme at både skjørtet og kjolen hun har laget, er en kopi og at hun ikke er noen klesdesigner... Det er jo nesten prikk likt.

"Er ikke denne kjolen litt vel mye Missoni?? Er det lov å lage noe som er så “kopiert”? Kjolen var fin den altså, bare lurer litt…. Alle tenker jo Missoni når man ser denne kjolen…

Reply

Fotballfrue says:

November 6, 2013 at 22:51

Snittet er ikke Missoni, da det er laget etter Michael Kors-kjolen som jeg nevner. Stoffet er noe Missoni, men jeg har aldri sett en Missoni-kjole med dette stoffet. Stoffet er jo fra en av Tailor Heaven sine leverandører :) Dette er Missoni ala denne sesongen – http://www.my-wardrobe.com/no/m-missoni?search=missoni – helt andre farger og snittet er også annerledes. Om du ser i kjedebutikkene vs. catwalk, så regner jeg med du ser at det er ganske vanlig å lage mye likt :) Det er tro kopi som ikke er lov, og det er heller ikke dette, så ingen fare."

Er også enig i denne kommentaren. For de fleste vil den kjolen være for kort å trippe rundt i som gravid.

"

Hanne says:

November 6, 2013 at 22:33

Dette var et nydelig antrekk Caroline :) Fin kjole, men hvorfor så kort? Hvis man har veldig stor mage tror jeg nesten ikke den vil dekke rompa? Generelt synes jeg de fleste kjoler som er å finne i de vanlige butikkene er altfor korte. Er det moten som er slik rett og slett? Jeg er 32 år, og selv om jeg er slank så føler jeg at jeg er for gammel til å gå med så korte kjoler. Hva er dine tanker om det? Når er man for gammel til å bruke så korte kjoler? Blir noe annerledes når man har tette strømper som du har i dag, da kan man komme unna med mer synes jeg.

Ønsker meg lengde lik Mette Marit ofte har på sine classy kjoler, jeg mener, man ser jo ikke henne gå rundt i lårkort?

Ønsker deg ellers lykke til med siste del av graviditeten. Sov og hvil deg nå mens du kan :-) Hilsen mamma til to små jenter.

Reply

Fotballfrue says:

November 6, 2013 at 22:43

Det er helt normal lengde på kjolen :) Når det gjelder hva som er riktig lengde for deg, er dette vanskelig for meg å svare på, ettersom jeg synes dette er en fin lengde på en hverdagskjole når man bruker tykke strømper under :) Jeg kommer til å bruke slike kjoler så lenge jeg har lyst, blir de kortere enn dette, er det klart det finnes en alder, men igjen – det er deg selv som må sette grensene :) Når det gjelder Mette-Marit sine kjoler synes jeg mange av hennes har en såkalt “kjerringlengde” (dvs. rett under knærne) og det er ikke jeg så veldig fan av. Men igjen, smak og behag. Og det kommer også an på helheten i plagget :)"

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

• Liker 8
Skrevet

Jo det kan FF gjøre. Det har jeg lagt merke til flere ganger.

Anonymous poster hash: 405f9...569

FF kan rent teknisk moderere både egne og andres kommentarer når hun vil :) Om hun gjør det er en annen sak. Blogger med samme system selv. Men leserne kan ikke endre sine etter at de er publisert, nei. Det gir ikke WP mulighet til.

• Liker 3
Skrevet

Husker før Fotballfrue annonserte at hun var gravid, folk her hadde lenge før det mistanker om at hun var gravid. Hun hintet mye, og hvis man la to og to sammen, var lett å skjønne at hun var gravid. Men de som ikke forsto det nektet for at hun var gravid, og alle som kunne finne på å hevde det var både syke og gale.

Nå er det ganske åpenbart at navnet blir Nelia. Hun har jo selv lagt inn en bestilling på en vimpel med navnet Nelia, og vimpelen henger på rommet til datteren. Dessuten har hun sagt flere steder at det er et sjeldent navn.

Er det så vanskelig å godta?

Anonymous poster hash: da433...5cc
  • Liker 15
Skrevet

Den kjolen er så kort at men ikke kan bøye seg uten å flashe rumpa! :ler:

Og å påstå at det er egen 'design' er det samme som å påstå at alle oppskriftene i boken hennes er hennes egne..

Vi tar litt Michael Kors og litt Missoni, rører litt, og vips!

• Liker 19
Skrevet

Den kjolen er så kort at men ikke kan bøye seg uten å flashe rumpa! :ler:

Og å påstå at det er egen 'design' er det samme som å påstå at alle oppskriftene i boken hennes er hennes egne..

Vi tar litt Michael Kors og litt Missoni, rører litt, og vips!

Jeg tror i hvert fall den gjengse gravide kvinne vil styre unna denne kolleksjonen.

• Liker 11
Skrevet (endret)

405f9...569

Endret av LilleLerke
Skrevet (endret)

Jeg tror i hvert fall den gjengse gravide kvinne vil styre unna denne kolleksjonen.

Ja, kjolen blir jo dratt enda høyere opp når magen blir større utover i graviditeten.

Endret av loffen
  • Liker 3
Skrevet

Kan det tenkes at hun har gjort en tidligere bestilling med deler av navnet? F.eks Cor? Slik at det blir Cornelia? Anonymous poster hash: 801a1...961

Hun har jo hengt opp navnevimpelen? Kan dere ikke bare godta at hun skal kalle datteren Nelia?

Skrevet

Kan ikke dama bare innrømme at både skjørtet og kjolen hun har laget, er en kopi og at hun ikke er noen klesdesigner... Det er jo nesten prikk likt.

"Er ikke denne kjolen litt vel mye Missoni?? Er det lov å lage noe som er så “kopiert”? Kjolen var fin den altså, bare lurer litt…. Alle tenker jo Missoni når man ser denne kjolen…

Reply

Fotballfrue says:

November 6, 2013 at 22:51

Snittet er ikke Missoni, da det er laget etter Michael Kors-kjolen som jeg nevner. Stoffet er noe Missoni, men jeg har aldri sett en Missoni-kjole med dette stoffet. Stoffet er jo fra en av Tailor Heaven sine leverandører :) Dette er Missoni ala denne sesongen – http://www.my-wardrobe.com/no/m-missoni?search=missoni – helt andre farger og snittet er også annerledes. Om du ser i kjedebutikkene vs. catwalk, så regner jeg med du ser at det er ganske vanlig å lage mye likt :) Det er tro kopi som ikke er lov, og det er heller ikke dette, så ingen fare."Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

Dama er enten dum eller så ror hun så godt hun kan. Missoni-mønsteret er veldig gjenkjennbart og mange samler på vintage Missoni. Selv om de har fokusert på andre mønstre akkurat denne sesongen så betyr ikke det at det klassiske Missoni-mønsteret er glemt eller borte.

Dere som forsvarer kopisten CBE, foreta et googlesøk med ordene 'Missoni short dress' og ta en itt på de kjolene som kommer opp.

• Liker 8
Skrevet

Dama har da vitterlig skrevet at kjolen er inspirert av.

Tviler på at det er en tro kopi, noe hun også svarte på i kommentarfeltet.

De fleste designere blir inspirert av noe de har sett tidligere. Mote går vel i sirkler og kommer tilbake i en ny utgave som er inspirert av tidligere design.

Vil tro at for en som er interessert i klær som FF, så vil det være umulig å ikke la seg inspirere av noe i det hele tatt.

Så jeg ser ingenting galt i at hun lar seg inspirere av noe hun har sett, så lenge det ikke er en tro kopi.

• Liker 2
Skrevet

Dama har da vitterlig skrevet at kjolen er inspirert av.

Tviler på at det er en tro kopi, noe hun også svarte på i kommentarfeltet.

De fleste designere blir inspirert av noe de har sett tidligere. Mote går vel i sirkler og kommer tilbake i en ny utgave som er inspirert av tidligere design.

Vil tro at for en som er interessert i klær som FF, så vil det være umulig å ikke la seg inspirere av noe i det hele tatt.

Så jeg ser ingenting galt i at hun lar seg inspirere av noe hun har sett, så lenge det ikke er en tro kopi.

Foretok du søket? Mønsteret er ren kopi av Missoni og Missoni har et antall kjoler i samme snitt og mønster. Det der kalles ikke inspirasjon, det kalles å kopiere. Du kan søke på 'missoni pattern' også, tror du skjønner hvajg mener om du foretar disse søkene. :)

• Liker 8
Skrevet

Og skjønner heller ikke helt hvorfor du hevder at hun er så interesert i mote? Hadde hun hatt kunnskap og interesse ville hun definitivt ikke valgt å kopiere andres design slik hun har gjort, for alle med et snev av interesse gjenkjenner det der som en Missoni-kopi. Ikke bra.

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...