Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare lurer: Dere som har fulgt henne lenge. Alle kommentarene (så godt som) går på ...så nydelig, så fin....så vakker, så etc. etc. Har det alltid vært sånn eller har det blitt mer sånn den siste tiden? Hun må jo få et høyt fall om hun ikke klarer å fortsette å være "vellykket". Synes hun virker som ei koselig jente, men hun må jo nødvendigvis oppleve press etter hvert i forhold til å "keep going" med den flotte stilen og de flotte omgivelsene?

Anonymous poster hash: be94c...034

Når hun har holdt på i så mange år med denne "perfekte hverdagen", så kan det nok ikke falle sammen. Tror hun kommer til å bli utmattet en dag.

Når det er sagt, så er det sikkert dager der hun ikke føler seg på topp, og da blir følgende blogginnlegg (for de kan jo ikke droppes) et typisk bilde av kaffekoppen og sjokoladebit, hundene, eller annonseinnlegg med nellymodeller.

Anonymous poster hash: 16e7d...36e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den viser kun at han stort sett gjør ting han ikke kan.

Anonymous poster hash: db348...34d

Hahaha spot on!

Herregud, dere er ondskapsfulle!

Hvem har ikke gjort feil på livets vei. Husker jeg også startet for meg selv og gjorde samme feil som Mr. Eriksen. Som nyetablert er det utrolig mange snubletråder på veien mot et foretak med system i regnskap, fakturaskriving osv. Har ingenting å gjøre med at han stort sett gjør ting han ikke kan.

(Nå er jeg hverken fan av han eller frua hans, men ærlig talt, dette er så lavmål!)

Anonymous poster hash: 13417...5a3

• Liker 8
Skrevet

Hvem har ikke gjort feil på livets vei. Husker jeg også startet for meg selv og gjorde samme feil som Mr. Eriksen. Som nyetablert er det utrolig mange snubletråder på veien mot et foretak med system i regnskap, fakturaskriving osv. Har ingenting å gjøre med at han stort sett gjør ting han ikke kan.

(Nå er jeg hverken fan av han eller frua hans, men ærlig talt, dette er så lavmål!)

Nei, vet du hva! Hvis du kan så lite, så skal man ikke starte bedrift!

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det er ganske provoserende at hun bruker bloggen som business. Unge jenter skjønner ikke dette. De tror at livet blir perfekt dersom du har et hvitt lyst hjem, små hunder (katter :plystre: ), fine klær og vesker, og frisørbesøk hver uke. Bloggen er ren business for ff og mannen, men trikset er at de holder det såpass (lite) personlig at leserene tror det er en vanlig blogg de leser.

• Liker 8
Skrevet

Problemet er, som er diskutert såå mange ganger i denne tråden, at ALLE gjør feil - utenom sirkus Eriksen. Gjør de feil, sletter de bevis og nekter for det, og henger ut leserne - istedet for å legge seg flate.

• Liker 10
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Jeg trodde poenget mitt kom klart frem her. Dette er et av mange eksempler jeg kunne kommet med. Jeg har paletten sselvog vet at det holder seg ikke så fint etter bruk hun har hatt det over et år og det ser fortsatt nytt ut. Derfor tviler jeg sterkt på at det er brukt fler enn maks et par ganger. Hvordan kan hun da stå for at en palett med ti farger er perfeksjon? Det er det som gjør henne og andre toppbloggere lite troverdige. Det virker som de skriver om det med en gang de har fått det tilsendt. Hvordan kan man da tro på alt hun sier er "perfeksjon" er fantastisk? Når hun har såvidt brukt det? Jeg kunne tipset om paletten og sagt den var bra, nevnt favorittfarger og fargene som ikle er så bra. De lyseste drysser mye og vises svært dårlig på øyelokket, med mindre man bruker primer som minner om lim. Gjerne tips om gode produkter, men test de ut en stund da, så blir man mer troverdig og kan stå for det man sier.

Anonymous poster hash: 2d10a...054

Hun har selvsagt én palett hun bruker selv og en annen hun tar bilder av. De har nok sendt henne en ny palett til reklame. Bildene skal selge, og da bør paletten være delikat og ikke mye brukt. Som du selv sier, blir den fort stygg. Er ikke verre enn det, finn en annen spiker å koke suppe på.

Gjest Bloggleseren
Skrevet

En ting som er sikkert er at hun har endret seg i løpet av bloggperioden. Hun higer stadig mer perfeksjonisme. Jeg tror på mange måter at bloggen henne også gjøre noe med henne som ikke ensbetydende er bra. Ja hun får penger og popularitet, men kravene til seg selv for å holde på leserne sine kan være en høy pris å betale til syvende og sist.

Enig i det. Ser enorm forskjell på nå og tre år tilbake. Registrerer også at det er et enormt press på alle toppbloggerne, og de yngre jentene foretar den ene operasjonen etter den andre for å bli pene "nok". Skummel utvikling. Dog tror jeg CBE har en bedre mulighet enn mange andre til å stå imot presset fordi hun er mye eldre enn de andre og har et sunt og godt nettverk rundt seg. Også enig med Raven Emerald i at det for tidlig å konkludere med hva det gjør med personlighet og selvtillit å eksponere seg selv gjennom blogg over flere år. Det er et interessant studieobjekt for sosiologer og er sikkert noe vi vil få vite mer om etter hvert.

Gjest Bloggleseren
Skrevet

Den største utfordringen som forelder, er å skulle klare å være en motvekt til en påvirkning som er til de grader sterk, og kommer fra så mange retninger som i dag. Det er en nesten umulig jobb.

Nå leser jeg ikke bloggen hennes annet enn når noen her mener hun går over alle grenser. Men jeg har vært innom en og annen gang i løpet av det siste par (?) årene (omtrent det, tror jeg), og jeg har også sett en utvikling.

På den ene siden fremstår hun noe modnere, og også mer profesjonell i sin håndtering av kommentarer (som andre også har påpekt).

På den andre siden synes jeg både bilder og tekst virker mindre personlig (dog kan det hende det bare er min innbilling; har ikke gått tilbake for å sammenligne henne) og mer reklamerettet.

Det får meg til å tenke at hun har mer og mer gått vekk fra å gi av seg selv, og konstruerer heller noe for leserne. Slik vil eventuelt Caroline kunne beskyttes fra "kritikerne" (ikke de som faktisk kritiserer, men de mer "ytterliggående", så det er klart) til Frua.

Og da kan det hende hun ikke er så til de grader perfeksjonistisk som hun gir unntrykk av. Om hun bruker noe tid på å "sette scenen" for bildetaking, betyr ikke det at ting nødvendigvis blir værende sånn etterpå.

Det er jo et veldig godt eksempel fra da hun tok bilder av barnerommet. Noen her hang seg litt opp i en bukett roser som ble med på masser av bilder. Det sier seg selv at de ble plassert hit og dit, for å få bildet til å se pent ut. Samme med noen poser fra et eller annet klesmerke, som også ble flyttet "inn" på et bilde og to. Ingen av oss vet hvor de rosene, eller de posene står nå som fotoshooten er over.

Så det er helt klart at hun er blitt mer bevisst på at hun er en slags levende reklamefigur. Men spørsmålet er vel hvor mye av det som påvirker henne privat. Og det tror jeg ikke vi vil få vite på en stund enda, om noensinne. Jeg er ikke nødvendigvis sikker på at den utviklingen vi ser nå er utelukkende negativ. Dog utelukker jeg det heller ikke.

Veldig bra kommentar!

Gjest Bloggleseren
Skrevet

FF er forresten ikke selvstendig næringsdrivende, hun er ansatt. Virker som om mange tror hun er selvstendig.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Hun kan fint være selvstendig næringsdrivende selv om hun tar ut lønn. Ofte er det en fornuftig disposisjon skattemessig å ta ut noe av firmaets inntekt som lønn.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner.

Yvonne (mod)

• Liker 2
Skrevet

Hun kan fint være selvstendig næringsdrivende selv om hun tar ut lønn. Ofte er det en fornuftig disposisjon skattemessig å ta ut noe av firmaets inntekt som lønn.

Hun sier selv at hun bare er ansatt, så stoler på henne. Eller er det enda en løgn?

• Liker 4
Skrevet

Nei, vet du hva! Hvis du kan så lite, så skal man ikke starte bedrift!

Tull. Alle må begynne et sted. Eller har du full oversikt over regnskapsregler, skatteregler, arbeidsrett, aksjeloven osv? De færreste har det. Det betyr ikke at man ikke kan starte en virksomhet av den grunn.

• Liker 5
Gjest Bloggleseren
Skrevet (endret)

Hun sier selv at hun bare er ansatt, så stoler på henne. Eller er det enda en løgn?

Hva mener du her?

I denne artikkelen (http://www.dn.no/talent/article2701622.ece) sier ekteparet Eriksen klart og tydelig at de tok ut utbytte på 1,2 millioner i fjor. Da er de eiere, altså selvstendig næringsdrivende. Hva er det du ikke forstår? Hvor er løgnen?

Edit: lagt til link

Endret av Bloggleseren
Skrevet

Ekteparet eier firmaet sammen og er ansatte begge to. Så ja, de er ansatt, men i eget selskap.

• Liker 2
Skrevet

Tull. Alle må begynne et sted. Eller har du full oversikt over regnskapsregler, skatteregler, arbeidsrett, aksjeloven osv? De færreste har det. Det betyr ikke at man ikke kan starte en virksomhet av den grunn.

Nei, men så skal jeg ikke starte egen bedrift i morgen, heller. Alle må begynne et sted, ja, men det gjør man før man begynner å gamble med andre mennesker penger. Man skaffer seg denne kunnskapen FØR man starter en bedrift, ikke underveis. Det er bare ikke godt nok. Error juris semper nocet.

• Liker 3
Skrevet

Men herlighet, det er jo ren forretning for henne - ingen som tvinger noen til å lese bloggen hennes! Likevel får hun flere klikk nå enn noensinne og hun kan le hele veien til banken.

Jeg vet at det ligger mye arbeid bak bloggen hennes, og er faktisk fascinert over at hun har klart å skape et levebrød av dette. Hun må uten tvil være en hardtarbeidende og målrettet kvinne, og det er faktisk noe jeg synes er postivit. Så får det heller være at hun er for tynn, at bildene er for retusjert, at håret er falskt, at hun vrenger leppene på bilder eller u name it. Herregud, for en gjeng med sutrete damer dere er - dere som kritiserer henne.

For øvrig er jeg ikke det minste i tvil om at hun klarer å holde orden i stellevesken sin når hun får barn eller kanskje klarer å blogge litt ved siden av amming og stelling. Ikke alle går inn i babyboblen.

Nå skrev jeg ingenting om verken baby eller stellevesker, så her tillegger du meg meninger jeg ikke har.

Hun kan få hylflire hele veien til banken for min del, det er ikke tvil om at hun er hardtarbeidende og fortjener pengene sine.

Poenget er at for meg blir det veldig kynisk og griskt. Hun nekter hardnakket for den påvirkning (bortsett fra politikk, merkelig nok) hun har. Dette er noe som går igjen hos de fleste bloggere, men forskjellen er at FF er så stor og mengden reklame er så massiv, og da mener jeg hun bør stå fram å ta ansvar.

Hun bruker ofte inspirasjon ifht bloggen, men hvor mye inspirasjon kan man få av reklame? Mye av reklamen er ofte ren avskriving fra produsentene og flere av bildene (som ikke er hennes egne) hun legger ut, mangler kilder. Så hvor mye inspirasjon kan man få av kopiering?

Anonymous poster hash: 19be2...6b6

• Liker 7
Skrevet

*ordet inspirasjon. ^

Anonymous poster hash: 19be2...6b6

Skrevet

Hva mener du her?

I denne artikkelen (http://www.dn.no/talent/article2701622.ece) sier ekteparet Eriksen klart og tydelig at de tok ut utbytte på 1,2 millioner i fjor. Da er de eiere, altså selvstendig næringsdrivende. Hva er det du ikke forstår? Hvor er løgnen?

Edit: lagt til link

Hun er ansatt i sitt eget AS, da er man ikke selvstendig næringsdrivende. En selvstendig næringsdrivende driver for egen regning og risiko. Et AS er et selvstendig rettssubjekt og eierne er ikke ansvarlig for selskapets gjeld.

• Liker 6
Skrevet

Nei, men så skal jeg ikke starte egen bedrift i morgen, heller. Alle må begynne et sted, ja, men det gjør man før man begynner å gamble med andre mennesker penger. Man skaffer seg denne kunnskapen FØR man starter en bedrift, ikke underveis. Det er bare ikke godt nok. Error juris semper nocet.

I den ideelle verden burde det selvsagt være slik, men sånn er det nok sjelden i praksis. Både fordi det er store og relativt uoversiktlige områder å tilegne seg kunnskap om, men også fordi overgangen mellom "hobby" og "næring" for mange er glidende. Hvordan det var for ekteparet vet jeg ikke, men ofte dreier det seg om det, tror jeg. Og dermed kommer ikke den nødvendige kunnskapen om alle de praktiske tingene på plass så raskt som ønskelig.

Men dette er en stor avsporing, poenget mitt var at jeg ikke tror LK Eriksen er den eneste som går i noen av de mange og velkjente etablererfellene.

Gjest Bloggleseren
Skrevet

Hun er ansatt i sitt eget AS, da er man ikke selvstendig næringsdrivende. En selvstendig næringsdrivende driver for egen regning og risiko. Et AS er et selvstendig rettssubjekt og eierne er ikke ansvarlig for selskapets gjeld.

Ok, du har rett. Hun driver sin egen bedrift, men hun er ikke selvstendig næringsdrivende i ordets rettslige forstand, nei. Imidlertid tror jeg ikke det var den nyanseforskjellen AB...bdd var ute etter da hun sa "FF er forresten ikke selvstendig næringsdrivende, hun er ansatt. Virker som om mange tror hun er selvstendig." CBE og LKE driver jo definitivt sin egen bedrift og er ikke bare ansatte.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...