Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle kan gå inn på twitter, LKs profil er; www.twitter.com/lkeriksen23

Twitterier, facebook, IG. blogger og annet vrøl er selvforhøyelse innpakket i andre og tilgjorte ord.

For øvrig er det interessant å bivåne at FFs bedre halvdel ikke bruker en kalori på å sverte andres navn når de begge tilsynelatende er en forkjemper av å aldri si noe stygt om andre, det er nemlig i denne ånden barnet skal oppdras. Hva er tilfellet når man virkelig ikke liker vedkommende det, og føler en avsky mot hva denne personen gjør og står for? Er det lov å si sin mening da eller er det kun på hans egen twitterkonto dette er tillatt? Ah, the irony.

Anonymous poster hash: 4d333...730
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kraftige meninger den mannen har, er det lurt og skrive slikt åpent egentlig, med tanke på videre fortball karriere osv? Eller skal han leve på kona og bloggen hennes videre?

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så merkelig den fyren. Sterk motstander av alternativ medisin, samtidig som han skal være på "lag" med en av norges alternativdronninger Trine Grung?? (Helsehilde...) Og så er han SÅ opptatt av forskning samtidig som han er kristen delux???

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken motstand er det du refererer til? Da gjerne saklig motstand siden dette er noe dine motdebantanter tilskrives å ikke ha.

Sånn at jeg ikke misforstår deg.. med brukerne av denne tråden, mener du da de som ytrer seg negativt om FF eller mener du abolutt alle?

Forøvrig synes jeg ikke hersketeknikker faller inn under saklighet.

Ja, jeg refererte til (den heldigvis voksende) motstanden i denne tråden som hun jeg siterte ikke satte særlig pris på. Hun ga uttrykk for at vi burde slutte med det.

Med "brukerne" mener jeg de som har ført til at denne tråden (og andre tråder) ble opprettet og som i all hovedsak har drevet denne og alle de andre FF-trådene fremover frem til nå: De såkalte "kritikerne" av Fotballfrue.

Jeg stiller meg uforstående til påstanden om hersketeknikker.

Du synes ikke den setningen skurret..?

Sorry, men jeg forstår meg rett og slett ikke på de som vil kverrulere og kritisere andre debattanter personer bare fordi man er uenige.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Akkurat det kommenterte jeg også, men det ble moderert vekk... Jeg forstår ikke hvordan man kan mene at det er feil å kritisere andre debattanter, men greit å kritisere en blogger side opp og side ned i årevis. Det er jo så selvmotsigende.

Jeg har for øvrig ikke kritisert personene i denne tråden som sådan, men deres handlinger, noe som er helt legitimt. Jeg har holdt meg for god til å spekulere i personlige forhold, som deres utdannelsesnivå, selvtillit og den slags, selv om jeg ser at andre gjør det. Derimot forbeholder jeg meg retten til å ha meninger om det som foregår i denne tråden, som for øvrig er et sørgelig stykke Norge. Seriøse kritikere av Fotballfrue holder ikke til her, denne tråden er beryktet og med god grunn.

Anonymous poster hash: bdf3c...c3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er noen som deler denne tråden inn i de som er for og mot Fotballfrue. Jeg er altså ikke for Fotballfrue, men mot netthets av kvinner.

For å være ærlig er jeg bekymret over hvor mye tyn kvinner må tåle på nett. Dere har sikkert fått med dere de tv-programmene som har vært nylig om anonyme menn som sextrakasserer kvinner som våger å stikke seg frem. I tillegg må altså disse kvinnene også tåle tyn fra sine egne, som egentlig burde støttet dem. Kvinnelige kjendiser i Norge får altså hets fra to kanter, både menn og kvinner.

Er så lei av at menn stort sett kan være så selvhevdende de vil uten at verken kvinner eller menn kritiserer dem. Men når en kvinne søker offentligheten, da står både bitre menn og misunnelige medsøstre klare for "ta" dem. Politikere, tv-personligheter og bloggere må ha hemmelig nummer pga all hetsen. Kommentarfeltene i avisene flommer over av kvinnehat. Det er så trist.

Det er ingen menn som holder på sånn mot andre menn, oppretter skravletråder på flere hundre sider for å kritisere dem for alt fra utseende til familieforhold. Det ville vært helt utenkelig.

Vi får aldri full likestilling i dette landet før kvinner lærer seg å slutte å hakke på andre kvinner som våger å stikke seg frem. Fotballfruetråden er noe av det tristeste jeg vet om i norsk offentlighet fordi den minner meg om alt dette.

Til moderatorene: Beklager hvis dette var off topic, men jeg synes det er greit å sette kritikken av tråden inn i en kontekst, særlig siden dette var etterlyst tidligere.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på et anonymt forum, enn stå frem med fullt navn og hakke på andre slik mannen hennes gjør. Han baksnakket Guri Solberg og han Morten journalisten.....er det bedre syns dere??

Og en ting til, alt er greit hva hun gjør, vi har ikke noe med det. Men det er faktisk ganske spesielt at hun skal få sponset alle klær, sminke, syndeturer, sykkelturer, treningssentre og nå alt av babyutstyr, senger, klær, stellebord,møbler osv. Hva kjøper de egentlig selv? Får de strømmen sponset og?? De er ikke kongelige heller, så det er utrolig merkelig at de faktisk får alt sponset i hue og ræva :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på et anonymt forum, enn stå frem med fullt navn og hakke på andre slik mannen hennes gjør. Han baksnakket Guri Solberg og han Morten journalisten.....er det bedre syns dere??

Og en ting til, alt er greit hva hun gjør, vi har ikke noe med det. Men det er faktisk ganske spesielt at hun skal få sponset alle klær, sminke, syndeturer, sykkelturer, treningssentre og nå alt av babyutstyr, senger, klær, stellebord,møbler osv. Hva kjøper de egentlig selv? Får de strømmen sponset og?? De er ikke kongelige heller, så det er utrolig merkelig at de faktisk får alt sponset i hue og ræva :)

Hun får jo alt sponset fordi hun skriver positivt om produktene på bloggen sin, og siden hun har så stor leserskare, så vet sponsorene at noen av de som leser bloggen hennes får veldig lyst til å kjøpe akkurat de produktene som hun omtaler så varmt, og som hun viser frem i et delikat hjemme-miljø som veldig mange kunne ønske seg, for ikke å snakke om å vise seg selv frem i stadig nye klær, sko, vesker osv. Det kalles reklame skjønner du, og FF er veldig god på å reklamere....

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv dersom uttalelsene skulle være prikk like, så er det pr definisjon bedre å kritisere under fullt navn enn anonymt. Det har noe å gjøre med at den som blir kritisert får en adressat å rette eventuelle protester mot.

Men i tillegg så er det stor kvalitetsforskjell på hva LKE uttaler (og jeg er virkelig ingen fan av ham) og mye av det som skrives i denne tråden. Veldig mye av denne tråden er så lavmåls at jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk kan få seg til å forsvare den. At moren har for korte skjørt for alderen, at LKE er en dårlig fotballspiller, at en hånd ligger skjevt på et bilde (fra de siste dagene): i hvilken verden er dette saklig kritikk?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv dersom uttalelsene skulle være prikk like, så er det pr definisjon bedre å kritisere under fullt navn enn anonymt. Det har noe å gjøre med at den som blir kritisert får en adressat å rette eventuelle protester mot.

Men i tillegg så er det stor kvalitetsforskjell på hva LKE uttaler (og jeg er virkelig ingen fan av ham) og mye av det som skrives i denne tråden. Veldig mye av denne tråden er så lavmåls at jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk kan få seg til å forsvare den. At moren har for korte skjørt for alderen, at LKE er en dårlig fotballspiller, at en hånd ligger skjevt på et bilde (fra de siste dagene): i hvilken verden er dette saklig kritikk?

Kvalitetsforskjell på hva LKE uttaler????

Jeg er en av de som syns det er mye dritt i denne tråden altså, men ikke prøv å forsvare den mannen engang.

Endret av Chloe-
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitetsforskjell på hva LKE uttaler????

Jeg er en av de som syns det er mye dritt i denne tråden altså, men ikke prøv å forsvare den mannen engang.

Jeg vet du er en av dem som synes det er mye dritt i denne tråden :)

He he, point taken. Sier ikke at uttalelsene hans er sympatiske eller intelligente - og liker ham ikke selv heller (tror kanskje man må være Caroline Berg Eriksen for å like ham) - men det skal likevel godt gjøres å nå ned på mediannivået i denne tråden. Selv om uttalelsene hans om Beyonce og Kim Kardashian i sin tid ikke lå så langt over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, point taken. Sier ikke at uttalelsene hans er sympatiske eller intelligente - og liker ham ikke selv heller (tror kanskje man må være Caroline Berg Eriksen for å like ham) - men det skal likevel godt gjøres å nå ned på mediannivået i denne tråden. Selv om uttalelsene hans om Beyonce og Kim Kardashian i sin tid ikke lå så langt over...

:Nikke: Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan mislike det så mye man vil, faktum er at Caroline Berg Eriksen og hennes mann ikke er spesielt populære hos den jevne nordmann, ellers hadde disse diskusjonene aldri funnet sted. For de som ikke har vært på kvinneguiden så lenge har disse trådene eksistert i evigheter, og det finnes tråder som er vesentlig lengre enn denne ;-) Det finnes mange kvinner som stikker seg mye mer ut og som er både mye rikere og penere enn FF, hvorfor møter ikke de like mye motbør da?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FF anser altså IKKE utstyrsinnlegget fra i går som reklame..Da er det ikke så rart at hun sier at bare 2 av 19 innlegg i uka er reklameinnlegg. Den dama, altså. Hun hadde jo klippet og limet teksten fra nettsidene til produktene inn på bloggen. "Du kan ikke kjøpe meningene mine".. Ok, gratulerer.

Innlegget endret for kopiering fra bloggen. Ønsker man å diskutere noe fra bloggen får dere linke til innholdet,

Bond, adm

Endret av Bond
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om å hetse en eller annen helse-topp for deres kropp på twitter.

Anonymous poster hash: e8705...ae5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan mislike det så mye man vil, faktum er at Caroline Berg Eriksen og hennes mann ikke er spesielt populære hos den jevne nordmann, ellers hadde disse diskusjonene aldri funnet sted. For de som ikke har vært på kvinneguiden så lenge har disse trådene eksistert i evigheter, og det finnes tråder som er vesentlig lengre enn denne ;-) Det finnes mange kvinner som stikker seg mye mer ut og som er både mye rikere og penere enn FF, hvorfor møter ikke de like mye motbør da?

Takk for bra svar. Veldig vanskelig å svare kort på dette fordi det er en kompleks problemstilling.

For det første: Ja, det finnes kvinner som er penere og rikere som får mindre tyn, eks Celina Midelfart. Tror grunnen til at CM får forholdsvis lite tyn er at hun unngår offentligheten og hegner om privatlivet sitt som en smed. Nå bor hun også i utlandet. Og så hjelper det henne at hun er næringslivsleder og ikke en person som frivillig har søkt offentligheten (i mots. til politikere, bloggere og tv-personligheter m.m.).

Men FF er langt fra noe særfenomen slik du vil ha det til. Like under her er det en lang og like stygg tråd om Kristina Andersen, samt en om Sophie Elise, og jeg har også sett noen ganske stygge om Lizbeth Osnes. For å nevne noen få. Alle de store bloggerne har vel sin egen tråd. Så det er ikke sånn at FF blir utsatt for dette fordi hun er spesielt ille, mens de andre får være i fred. Det er mer nærliggende at hun får den lengste tråden fordi hun er den desidert største bloggeren i Norge. Dessuten: Det er da virkelig mange i Norge som liker henne også, ellers ville hun ikke hatt så mange lesere.

Et annet sted på KG foregår det akkurat nå en heftig diskusjon om den hetsen som kjente, norske kvinner blir utsatt for. Mange er i opprør over at dette er mulig, at menn kan være så stygge mot kvinner. Bloggeren VamPus har skrevet godt om hva hun har blitt utsatt for i flere år, og jeg er enig i at det er et kjempeproblem. Samtidig mener jeg at brukerne av denne tråden må anerkjenne seg selv som en del av det samme problemet, om enn med en litt annen innfallsvinkel.

Det er et faktum at kvinner som oppsøker offentligheten får mye mer tyn og hets enn menn som gjør det samme. Det er urettferdig og gjør det tyngre for kvinner å oppsøke rampelyset. Hvem har lyst til å lese side opp og side ned om dritt om seg selv? Vil vi ha et sånt samfunn, hvor kvinner som stikker seg frem blir utsatt for utstrakt sosial sensur, mens menn kan fortsette å være så brautende de bare vil?

Selvfølgelig skal det kunne gå an å kritisere kvinner saklig, og noen av avisartiklene om FF har vært saklig kritikk, som jeg mener hun må finne seg i. Men denne tråden er ikke slik, har aldri vært det og kommer aldri til å bli det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er det det? For jeg rekner med vi begrenser det til norske kvinner? For jeg tror mye av essensen ligger både i det og andre detaljer.

Hun er norsk (Det at hun er norsk istedenfor amerikansk gjør henne "mer som oss", det blir lettere å sammenligne seg selv med henne (for de som gjør det), vi kan lettere relatere oss til hennes norske normer f.eks.)

Hun blogger HVER dag, flere ganger om dagen. (det gjør det lettere for alle å danne seg sitt eget bilde av hvordan livet hennes er OG da blir det lettere å tolke ting på sin måte for så å kritisere i hytt og pine).

Jeg synes ikke det er så mange som henne her til lands jeg. Som er på hennes "bloggnivå", som lar alle sammen få komme inn i hennes hjem, tanker og liv (til en viss grad).

Jeg tror det er mye lettere (og fristende) å kritisere mennesker som på en måte har hverdagslige liv på lik linje som oss samtidig som de ikke har det. Forskjellen er at hun via bloggen får en del goder og privilegier som vi andre ikke har, og det blir ofte mislikt. Tor folk ofte tenker at hun er da egentlig som meg så hvorfor får hun masse gratis ferieturer og blir sponset både med det ene og det andre?

Og om man ikke finner noe konkret, eller "enkle" ting å kritisere henne for så gyver folk løs på utseende hennes, klærne, håret, innredning av hus og andre "simple" ting som egentlig bare er ett resultat av at VI ALLE ER FORSKJELLIG! Det er akkurat som om noen glemmer det. Virker ikke som om noen her egentlig er intr. i å diskutere påvirkningskraft noe grundig, det er lettere å bemerke at håret ser ut som en sirupskake. Javel. Det tilfører jo debatten mye. Helt greit i mine øyne å si at hennes interiørstil er ikke noe for meg. Jeg skjønner bare ikke hvorfor man må si at den identitetsløs. Jeg forstår virkelig ikke trangen til å si slike ting i en tråd hvor alle peker på alle og etterlyser konstruktiv debatt. Og dette gjelder for alle i denne tråden (at det er mye hets, hersketeknikker osv).

Jeg har sagt det før og sier det igjen; denne tråden er nærmest bare en slarvetråd. Et manus for 14 årige jenter som baksnakker andre jenter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra, Salmonella! :) Veldig mange gode poenger, spesielt:

Jeg tror det er mye lettere (og fristende) å kritisere mennesker som på en måte har hverdagslige liv på lik linje som oss samtidig som de ikke har det. Forskjellen er at hun via bloggen får en del goder og privilegier som vi andre ikke har, og det blir ofte mislikt. Tor folk ofte tenker at hun er da egentlig som meg så hvorfor får hun masse gratis ferieturer og blir sponset både med det ene og det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som misliker FF og bloggen hennes leser den ikke engang, så det der faller på sin egen urimelighet. Nå er det ganske mange oppmerksomhetssøkende kvinner i dette landet med både blogger, avslørende (og til dels svært hyppig oppdaterte IG-kontoer) og mer til, FF er ikke noe spesiell i så måte. Hun fikk et fotfeste (etter mitt syn nokså ufortjent) i en tid da bloggfenomenet var nokså nytt, og det skal hun være sjeleglad for (gitt at det tilsynelatende ikke virker som om hun ønsker en mer givende jobb). Hun påstår jo selv at hun slettes ikke deler mye av hverdagen sin og at folk flest ikke vet en døyt om henne, så jeg vet ikke hvor du har tatt disse resonnementene dine fra. Ellers er jeg nokså enig med deg, men du må også huske at når hun selv legger seg ned for å være en skyteskive i form av å reklamere for produkter som er regelrett søppel og helt unødvendig for kvinner flest vil man før eller siden møte kritikk. Personlig misunner jeg ikke FF på et eneste punkt i livet, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg misliker 99,9 % av de verdiene hun forfekter. Folk er forskjellige ja (heldigvis), hadde færre unge jenter sett opp til slike forskrudde kvinneidealer (les; "barbieidealet" - ikke FF personlig) hadde vi nok hatt enda flere individuelle forskjeller blant oss. Hva angår kommentarer om mors skjørtelengde etc; helt unødvendig ja, men denne tråden befolkes nok av like mange ungjenter som det er yngre blogglesere. Ta en titt på et av fotballforumene, menn er ikke det spøtt bedre, der hagler det drapstrusler når man ikke scorer etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i herrens navn er vitsen (og hvor finner man misunnelsen i) med å få en gratis tur når du må dele den med hele landet? Jeg har ingen problemer med å betale 60 000 for en tur og prise meg lykkelig over privatlivet mitt - som ingen får ta del i, vel og merke. Og takk og pris for det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...