AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Vi er en familie på 4 som skal på ferie neste uke. Sisst jeg var ute å fløy, måtte vi surre med disse automatene, og velge plasser osv... Det gikk greit med 2 av oss, men 3 gikk ikke, for noen andre hadde tatt samme plassen på en annen automat samtidig. Det ble mye styr, og vi måtte tilslutt få hjelp i skranken. Den gang var vi bare voksne som dro, nå skal vi ha med en baby og en 3 åring, og jeg kjenner allerde på angsten for å stå å knote på disse maskinene mens jeg febrilsk skal passe på ungene samtidig... Er det lov å bare å i skranken med en gang og få hjelp der??? Eller MÅ man innom disse automatene uansett? Sist gang vi dro med vogn, måtte vi levere den inn før sikkerhetskontrollen, noe som er jævlig upraktisk... Når vi skulle hjem derimot fikk ha den med oss helt til flydøra, hvor noen fraktet den ned i lasterommet og vi fikk den på bagasjebåndet med en gang vi landet i Oslo... Er dette mulig på Gardermoen, eller MÅ vi levere den inn å bære på en tung baby i 2 timer.... noen med erfaringer?? Anonymous poster hash: 20fb4...35b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Mest sannsynlig må dere i automatene. Hvertfall om dere skal fly med Norwegian eller SAS. Vi bruker de hver gang, og har aldri fått problemer. Kom i god tid, og prøv Får dere problemer, så er det ansatte som går rundt og sjekker at folk får det til. Så om dere trenger det, får dere hjelp! Anonymous poster hash: 44a60...b15
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Og bare så dere evt er forberedt: Hvertfall Norwegian har nå kun selvbetjening på innsjekk av bagasjen også. Men det er veldig enkelt, og man må kun scanne bagasjelappen (det står steg for steg evt). Det går også en eller to ansatte og hjelper til der hele tiden Anonymous poster hash: 44a60...b15
hjärterdam Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Ser du har fått gode svar, men anbefaler bæresele til babyen på flyplass, veldig greit både på babyer og større barn. Brukte Mei Tai på flyplasser fram til sønnen min var ca 3 år.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Og at en av dere sjekker inn, mens den andre passer barna bør jo gå bra Så slipper man stresset med å ha de hengende i bena på seg. Anonymous poster hash: 44a60...b15 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 TS Takk for svar... Skal reise med Danske jettime. Synes de automatene er sååå tungvinne, spessielt når man skal reise fler, og er avhengi av å få seter vedsidenav hverandre. Og de kan jo uansett gjøre denne jobben i skranken, hvor de uansett på ornde opp i evt. feil man har gjort? Baretøy er nytteløst, babyen hater det, og mine betente skuldre fikser ikke mer enn 10 min uansett... Phu, gruer meg virkelig til denne delen av reisen... Anonymous poster hash: 20fb4...35b
Neket Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Så lenge alle personene er på samme billett, pleier nå automatene å prøve å sette alle sammen. Men, om man er sen med å sjekke inn og mange har forhåndsbestilt sete blir det gjerne litt mer komplisert.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Har dere ikke mulighet til å reservere seter mot et tilleggsgebyr? Det er nemlig ingen garanti for at dere får seter sammen alle sammen. Anonymous poster hash: dce3e...a9e 1
Athene Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Sjekk inn på nett i forkant, de flese selskap tilbyr det. Men det er bare norwegian og andre lavprisselskap som ikke gir samlet plassering, så når det er viktig for deg å slippe dette stresset hadde jeg heller betalt for å reservere sete i forkant. 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 siterer deg, TS: "jeg kjenner allerde på angsten for å stå å knote på disse maskinene mens jeg febrilsk skal passe på ungene samtidig..." Er dere ikke 2 voksne? Kan ikke en av dere passe barna mens den andre knoter? Gjerne et stykke unna automatene, slik at personen som skal knote kan konsentrere seg. Forøvrig har du fått gode råd om å forhåndsreservere seter. Hvis ikke, møt ihvertfall opp i god tid! Anonymous poster hash: 66bb8...97f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 TS Jeg hadde tenkt å forhåndsbestille seter ja, for å være garantert plass sammen, men det går vist ikke iflg. mannen som har prøve å finne ut av det lenge. Har også sendt mail til flyseskapet men ikke fått svar. det eneste vi vet er at han på reisebyrået svarte ja, når vi spurte om vi fikk sitte sammen.... Hadde tenkt å møte opp 1,5-2 timer før... Er det virkelig vanlig at de splitter opp familier med små barn på charterturer?? Når man ikke har fått noe info/mulighet til å reservere plasser sammen?? Anonymous poster hash: 20fb4...35b
Gjest navnelapp Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Men kan ikkje mannen din ha babyen i maitai eller liknande då? Og så sjekkar du inn? Det reiser barnefamiliar i haugar og lass frå Gardermoen kvar dag, så dette må dokke få til. Så vidt eg veit skal det vere mogeleg å låne trille og, som du kan etterlate ved gaten. Alle handlingagentar skal ha folk ved automatane som kan hjelpe til ved innsjekk. 1
Gjest Rori Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Når du flyr så får du det du betaler for. Velg et annet flyselskap da hvis dette er et så stort problem for deg. Til og med hos lavprisselskap som ryanair kan du reservere seter ved bestilling!! Det koster naturligvis litt, men det er vel verdt det siden det er så ekstremt viktig for deg? Jeg skjønner ikke denne klagingen. Da får du heller la være å fly. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Når du flyr så får du det du betaler for. Velg et annet flyselskap da hvis dette er et så stort problem for deg. Til og med hos lavprisselskap som ryanair kan du reservere seter ved bestilling!! Det koster naturligvis litt, men det er vel verdt det siden det er så ekstremt viktig for deg? Jeg skjønner ikke denne klagingen. Da får du heller la være å fly. Oiiii unskyld! Jeg er ikke så flyvant, og vet ikke nødvendig vis hva som er best/dårligst... Derfor bestillte vi en tur gjennom ett stort reisebyrå, for vi trodde da at det var en selvfølge at vi enten kunne forhåndsbestille seter, eller at vi fikk seter samen automatisk? Jeg har aldri hørt om dette flyseskapet tidligere, og aner faktisk ikke om det er ett lavprisselskap eller ikke... Ikke visste jeg at det gikk an å låne triller på Gardermoen heller, så takk for tips, da prøver vi nok det:) Anonymous poster hash: 20fb4...35b
Gjest Rori Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Oiiii unskyld! Jeg er ikke så flyvant, og vet ikke nødvendig vis hva som er best/dårligst... Derfor bestillte vi en tur gjennom ett stort reisebyrå, for vi trodde da at det var en selvfølge at vi enten kunne forhåndsbestille seter, eller at vi fikk seter samen automatisk? Jeg har aldri hørt om dette flyseskapet tidligere, og aner faktisk ikke om det er ett lavprisselskap eller ikke... Ikke visste jeg at det gikk an å låne triller på Gardermoen heller, så takk for tips, da prøver vi nok det:) Anonymous poster hash: 20fb4...35b Men man reserverer jo seter når man bestiller billetten, hvorfor gjorde dere ikke bare det? Hos alle selskap jeg har flydd med (jeg flyr veldig mye..) har du uansett mulighet å logge inn på hjemmesidene deres og endre flyvning/reservere seter. Har dere i det hele tatt forsøkt det? Det er virkelig ikke vanskelig, dog det koster litt. Og hvis det er et så stort problem for deg som du skriver her, så anbefaler jeg å gjøre det snarest. De gangene jeg ikke har reservert seter og har reist i større grupper (alt fra to personer og oppover) så har vi ikke fått sitte sammen, selvom vi henter ut billettene sammen. Men det er jo bare en liten flytur, så jeg ser ikke helt problemet
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Jeg tror du lager situasjonen verre enn den er, TS. Det kommer til å gå helt fint. Det er flere "nybegynnere" som kommer seg på fly hver dag Ta kontakt med selskapet dere har booket gjennom, evt sjekk direkte med flyseselskapet deres. Evt får dere ta det på Gardermoen - det er mange ansatte som kan hjelpe dere der. Dere er tross alt 2 voksne, så ser ikke hvorfor det skal bli så stress å sjekke inn. Beregn å være der 2 timer før, som er anbefalt ved utenlandsflyvninger, særlig når dere har med barn. Lykke til. Anonymous poster hash: 44a60...b15
Gjest Blondie65 Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 (endret) Her: http://www.jet-time.dk/nb_NO/rejsende/before-the-flight/book-your-favourite-seat.html Kan dere bestille seter. NB! 7 dager før. Det tok meg under 2 minutter å finne dette (og jeg hadde ikke hørt om dette flyselskapet før, så det inkluderer googlingen) så jeg forstår ikke helt at mannen din ikke fant det. Endret 28. august 2013 av Blondie65
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Tror du krisemaksimerer ganske mye TS. Folk reiser med barn hver dag og i store grupper, tror nok det at du ikke er reisevant er det som gjør at du blir stresset over dette. Det ordner seg nok Anonymous poster hash: d94b7...0b0
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 TS Jeg hadde tenkt å forhåndsbestille seter ja, for å være garantert plass sammen, men det går vist ikke iflg. mannen som har prøve å finne ut av det lenge. Har også sendt mail til flyseskapet men ikke fått svar. det eneste vi vet er at han på reisebyrået svarte ja, når vi spurte om vi fikk sitte sammen.... Hadde tenkt å møte opp 1,5-2 timer før... Er det virkelig vanlig at de splitter opp familier med små barn på charterturer?? Når man ikke har fått noe info/mulighet til å reservere plasser sammen?? Anonymous poster hash: 20fb4...35b Det er ikke "noen" som fordeler setene. Det går automatisk, og systemet vet ikke at dere er en familie som må sitte sammen. Hvis flyet er fullt skal det godt gjøres at alle får sitte med dem de vil. Dette er spesielt vanskelig for grupper på fem. Ergo må man reservere seter manuelt på forhånd dersom det er viktig å sitte sammen. På den annen side, hvis reiseselskapet sier at dere får sitte sammen, er det vel greit. Jeg ville tatt med en epostbekreftelse på dette for sikkerhets skyld. Jeg ble en gang bedt om å bytte sete fra midtgang til inneklemt mellom to fordi en familie hadde blitt splittet og ikke hadde reservert seter. Jeg hadde ikke reservert selv, men sjekket inn såpass tidlig at jeg unngikk de kjipe setene. Jeg var ikke happy for å si det mildt, men så jo beskyldningene om å være barnefiendtlig og gudene vet hva komme fra morens megetsigende blikk. Ærlig talt synes jeg det var utrolig frekt. Det var deres egen feil at de hadde blitt delt opp som de hadde blitt. Anonymous poster hash: dce3e...a9e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå