Gå til innhold

Redd for å bli medisinert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Vil bare forberede på at dette mest sannsynlig blir et litt langt innlegg, så er du klar over det før du evt. starter å lese. Jeg har i det siste skjønt at noe har vært "stein gærn't" med meg, og har nå skjønt at jeg har et (les flere) problemer psykisk. Derfor tok jeg kontakt med et nytt opplegg som heter "rask psykisk helsehjelp", hvor de prøver å hjelpe folk med lette til moderate angst/depresjons problemer. Der tok jeg flere tester, og det viste seg at jeg scorte "alvorlig problemer" på både angst og depresjon. Derfor blir jeg henvist til psykolog. Det jeg nå er redd for er at jeg kommer til å bli medisinert.

Jeg aner ikke hvordan det funker, ettersom jeg aldri har vært hos psykolog før, men jeg vil virkelig prøve å "kjempe" meg igjennom dette uten medisiner, selvom jeg så absolutt føler at jeg kunne trengt det, for å muligens få livsgnisten tilbake...

Vet noen noe om dette?? Blir du medisinert hvis det er ille? Håper på svar..

Anonymous poster hash: 113c7...a4f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å kunne bli tvangsmedisinert må du være VELDIG syk, det skjer vel nesten bare i saker som har med psykose å gjøre. Du kan fint si nei til medisiner, men dersom lege ønsker å medisinere deg synes jeg du skal høre på hva han/hun vil gi og hvorfor, før du sier nei. Mange har hatt veldig god nytte av medisiner!

Jeg er en av få som ikke går på medisiner fast, fordi jeg ikke tåler det. Jeg skulle ønske jeg kunne ta medisiner, da jeg har erfart at det kan hjelpe mye.

Anonymous poster hash: 4b7d1...301
Skrevet

En psykolog kan ikke skrive ut medisiner.

Anonymous poster hash: c84e2...d4e

Skrevet

Nei men de fleste psykologer/sykepleiere/andre ansatte på DPS som ikke kan skrive ut medisiner, har avtale med lege slik at de skriver ut medisiner uten at pasienten må gå til vedkommende.

Det finnes forresten forsøk noen steder der psykologer kan skrive ut medisiner.

Anonymous poster hash: 4b7d1...301

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...