AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Jeg har flere ganger tenkt at jeg kanskje kan ha PCO. Er overvektig, og har uønsket hårvekst i fjeset. Har bart, og har nå sett at jeg både har litt hår på haken, og på kinnene (som er sorte). Tror ikke de synes kjempe godt for omverdenen, men for meg gjør de det. Men, er også litt paranoid når det gjelder sykdommer, så tenker at det kanskje er bare den som har slått inn nå også? jeg vet at dere ikke har noen svar, men er det en eknel måte å finne ut av dette på selv, eller er det bare å ta seg turen til legen? Anonymous poster hash: d3fbf...2ca
Mayah Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Hvordan er menstruasjonen din? Vet du om du har eggløsning? 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Veldig uregelsmessig mens. Ang. eggløsning så vet jeg ikke 100%, men vil tro at jeg har det. Har også sterk hårvekst på resten av kroppen, bein, armer osv. Anonymous poster hash: d3fbf...2ca
Mayah Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Uregelmessig menstruasjon kan tyde på manglende eggløsning. Hvis jeg var deg ville jeg bestilt legetime for å ta blodprøver og få foretatt en innvendig UL for å se om du har cyster på eggstokkene. Da får du iallefall avklart om du har eggløsning eller ikke. Hvis det skulle vise seg at du har PCO/PCOS, og du har barneønske eller opplever symptomene som plagsomme er det enkelte medikamenter og kosttiltak som kan hjelpe i første omgang. Det man kan gjøre på egenhånd for å kartlegge er å tempe og bruke eggløsningstester, men hvis man har PCO/PCOS kan det være vanskelig og uoversiktlig å se om man har eggløsning. Det er ikke noe særlig å gå og være engstelig for om man har en diagnose, kanskje spesielt ikke en tilstand som dette som er så sterkt forbundet med fertilitet. Men det er jo ikke sikkert at du har det, og hvis det skulle vise seg at du har det så finnes det medikamenter og forskjellige tiltak som har gjort mange med PCO/PCOS gravide. Og mange trenger ikke hjelp engang, er veldig individuelt. Nå er det ikke sikkert du har noe barneønske, men jeg skrev det likevel da jeg selv har PCO og selv tenker mye på det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå