Gå til innhold

Krav hos utleier - Strømløse dager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og 3 andre er leietakere hos et firma som leier ut hybler og leiligheter. I leien våres er det inkludert strøm og varmtvann. Vi betaler hver for oss.

Vi fikk problemer en dag med strømmen, og det ble ikke ordnet på noen god måte.

Dette skjedde:

Søndag: Strøm forsvant for første gang kl.14. Fikk ikke tak i noen av vaktene. Var uten strøm til dagen etter.

Mandag: Fikk tak i utleier, og fikk sendt bort en elektriker mens vi var borte, og nå skulle det fungere. Men vi kom hjem til mørk leilighet. Da ringte vi umiddelbart vakt, og elektriker kom tilbake. Han fikk ikke det til da heller. Strømmen gikk etter han hadde dratt. Jeg ringte vakta igjen, men da var det for seint, og elektrikeren var ferdig for dagen. Hun nektet å få problemet fikset på andre måter. Vi måtte bare være uten strøm, hun kunne eventuelt trekke strøm fra neste regning.

Tirsdag: Elektriker klarte å fikse strømmen, og problemet var løst. Ca. kl.08

Men! Hva har vi krav på mtp strømmen som skal trekkes i fra, er det prosenter som gjelder? I tillegg ble en del mat fordærvet, da kjøleskap og fryser var avslått lenge.



Anonymous poster hash: 02ce2...699
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12,5,- på hver. Dere kan spørre om huseieren er villig til å strekke seg til 20 kr avslag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kompensasjon fra strømselskapet når strømmen har vært borte. Når det er anlegget det er noe feil med, ville jeg hørt med husvert.

Når det gjelder matvarer m.m. må vel det tas på forsikringen?



Anonymous poster hash: a939e...c39
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kompensasjon fra strømselskapet når strømmen har vært borte. Når det er anlegget det er noe feil med, ville jeg hørt med husvert.Når det gjelder matvarer m.m. må vel det tas på forsikringen? Anonymous poster hash: a939e...c39

Jepp, matvarer mv går på innboforsikringen til tråd starter. Kompensasjon vil være i omlag den størrelsesorden skissert over her, og jeg hadde ikke giddet å legge meg ut med utleier for en 50-lapp.

Anonymous poster hash: 449a2...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...