Gå til innhold

Når du går undercover

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvorfor gjør du det? Hva får deg til å huke av for anonym når du skal poste et innlegg?

Er du ikke tøff nok til å stå for det du mener?

Oppgir du informasjon som kan gjøre at du blir gjenkjent i "virkeligheten"?

Troller du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gjør du det?

Eller er "Badebuksa" ditt virkelige navn?

Hva er egentlig forskjellen på et bruker-pseudonym og det å være anonym/gjest?

Jeg liker å skrive som anonym på nettet, for da slipper man som regel at folk har forutinntatte meninger. Eller som man ofte ser på VGs kommentarfelt, at folk går inn på facebooken din og tillegger deg meninger du ikke har, basert på info man finner der.

Og når det kommer til "tøffhet" og ytring, så tror jeg ikke det handler om hvor tøff man er. Men man tenker vel heller bare på konsekvensene det kan få privat, om de sterke meningene man har og gjerne vil lufte, blir koblet sammen med deg som privatperson. (man sier jo ikke alt man tenker i "virkeligheten" heller)

Det er nemlig ikke alt man tenker på, som tåler dagens politisk korrekte lys. Og for å unngå å bli stigmatisert i alt man gjør, så er det veldig kjekt å være anonym.

Skrevet

Jeg går ofte undercover. Som regel er det ikke ett innlegg alene som inneholder gjenkjennende informasjon. Jeg er mer bekymret for at det er innleggene samlet som gjør meg gjenkjennelig. Med andre ord er det ganske tamme saker som er postet under brukernavnet mitt, mens alle de juicy detaljene er som AB. Det gjelder forresten også om jeg skriver noe om noen jeg kjenner. Vil ikke at noen skal finne ut hvem de er på bakgrunn av å ha funnet ut hvem jeg er.

Anonymous poster hash: 6aeb0...c01
  • Liker 2
Skrevet

Ofte. Kvinneguiden har blitt ett skikkelig trynefaktor sted. To personer kan si det samme, men bare den ene blir hakket på.

• Liker 6
Skrevet

Jeg bruker AB-funksjonen mer og mer. I første omgang for å beskytte privatlivet mitt og slippe å bli gjenkjent, men nå også for å slippe å bli konfrontert med det jeg har skrevet senere.
I tillegg liker jeg å gå under radaren her på forumet.

Anonymous poster hash: abc49...784
  • Liker 2
Skrevet

Vil ikke bli gjenkjent, og jeg spør mange dumme og flaue spørsmål som jeg ikke vil ha koblet til brukeren min.

Anonymous poster hash: f32b3...d9d
  • Liker 1
Skrevet

Fordi jeg føler meg ekstra trygg på at ingen kan finne ut hvem jeg er, og jeg ønsker ikke å ha innlegg knyttet til en bestemt konto. En grunn er for eksempel at dersom jeg har en venninne på besøk og hun skal låne pcn min så vil jeg ikke sitte og bekymre meg for at hun skal finne veien hit i historikken min, og dermed innleggene mine. Eller at jeg helt glemmer at jeg er pålogget her. Jeg er ikke typen til å si 'Nei du får ikke låne pcn for den er privat" eller "ja du kan låne den, men jeg må bare gå igjennom den først og sjekke at jeg er logget av alt og slette historikken". Dessuten står pcn som regel alltid fremme og er på så det er fort gjort at samboer eller andre familiemedlemmer låner den.

Anonymous poster hash: 86453...072

Skrevet

Jeg er livredd mammapolitiet, så den blir oftest tatt i bruk når det er snakk om barnegreier.

Skrevet

Fordi jeg er redd for å bli gjenkjent og fordi jeg ikke takler å bli hakket på og det hjelper på et vis at jeg har vært anonym når folk hakker på meg for det jeg har skrivd.

Vips så ble jeg anonym igjen gitt :P

Anonymous poster hash: c0880...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...