Gå til innhold

Skattekort og økning i lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har frem til nå vært student, men begynner fra september av i 100 % stilling.

Jeg har frem til nå jobbet deltid og hatt skattepliktig inntekt på ca 100 000 i året. fra september av vil jeg tjene ca 350 000 i året.

Jeg har til nå hatt tabelltrekk 7110. Det har ellers ikke vært noen endringer i ting som lån, formue etc.

Bør jeg bestille nytt skattekort, eller kan jeg bruke tabell 7110 enda?



Anonymous poster hash: 0c1b5...878
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig kan du det, siden tabell regulerer seg etter inntekt (dvs. jeg har egentlig ikke peiling, men har fått det svaret når jeg har vært i kontakt med Skatteetaten selv). Du kan jo også trekke f.eks. 1000 kroner ekstra i mnd., for å være helt sikker. Hvis du vil ha et helt trygt svar, ringer du Skatteetaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig bør du endre trekk ja. Det du kan gjøre, er å gå inn på altinn og oppdatere skattekortet ditt der. Når du har lagt inn info, vil du få opp hvilken tabell/hvilket %-trekk du skal ha resten av året for at det skal bli mest mulig riktig, og hvis du da får noe annet enn den tabellen du har i dag, så bestiller du bare nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal sette opp prosenten på skattekortet trenger du bare å si i fra til arbeidsgiveren din. Ikke endre skattekortet. Man kan selv sette prosenten opp 6 ganger i året. Dette ser du på lønnsslippen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å endre skattekortet er jo gjort i sånn fem klikk og der får du vite eksakt hva du skal skatte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...