Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har frem til nå vært student, men begynner fra september av i 100 % stilling.

Jeg har frem til nå jobbet deltid og hatt skattepliktig inntekt på ca 100 000 i året. fra september av vil jeg tjene ca 350 000 i året.

Jeg har til nå hatt tabelltrekk 7110. Det har ellers ikke vært noen endringer i ting som lån, formue etc.

Bør jeg bestille nytt skattekort, eller kan jeg bruke tabell 7110 enda?

Anonymous poster hash: 0c1b5...878
Skrevet

Mest sannsynlig kan du det, siden tabell regulerer seg etter inntekt (dvs. jeg har egentlig ikke peiling, men har fått det svaret når jeg har vært i kontakt med Skatteetaten selv). Du kan jo også trekke f.eks. 1000 kroner ekstra i mnd., for å være helt sikker. Hvis du vil ha et helt trygt svar, ringer du Skatteetaten.

Skrevet

Antagelig bør du endre trekk ja. Det du kan gjøre, er å gå inn på altinn og oppdatere skattekortet ditt der. Når du har lagt inn info, vil du få opp hvilken tabell/hvilket %-trekk du skal ha resten av året for at det skal bli mest mulig riktig, og hvis du da får noe annet enn den tabellen du har i dag, så bestiller du bare nytt.

Skrevet

Når man skal sette opp prosenten på skattekortet trenger du bare å si i fra til arbeidsgiveren din. Ikke endre skattekortet. Man kan selv sette prosenten opp 6 ganger i året. Dette ser du på lønnsslippen din.

• Liker 1
Skrevet

Men å endre skattekortet er jo gjort i sånn fem klikk og der får du vite eksakt hva du skal skatte :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...