AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Vi trenger litt ferie og varme, og det ser visst ut til at det kun er Kanariøyene som er varme i begynnelsen av oktober. Vi har ikke mulighet til å være mer enn en uke, så særlig lengre flytur orker vi ikke. Vi er ikke så veldig glad i charter, så vi tenkte litt på å bare kjøpe flybilletter og heller finne et hyggelig gjestehus eller lignende litt utenfor plassene med flest turister. Vi har sett litt på de forskjellige øyene, og det ser ut som Gran Canaria og Tenerife utgår pga mye turisme. Er det noen som har vært på en av de andre øyene? Står mellom Lanzarote, Fuerteventura, El Hierro, La Palma og La Gomera. Noen som har vært på en av disse øyene og kan si litt om dem? Om man f.eks kjøper restplassflybillett til Gran Canaria eller Tenerife, hvordan er det å komme seg videre til disse øyene? Hvilken er best, og er det mulig å finne strender hvor man ikke møter naboen? Anonymous poster hash: b2f55...7f0
freddy Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Ikke akkurat svar på det du spør om, men hvis dere ikke er så glad i typisk charter med masseturisme: Hvorfor ikke prøve Madeira eller Kapp Verde?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #3 Skrevet 26. august 2013 Palma som by er fantastisk. Storbypreg, men allikevel oversiktlig og med gode bussforbindelser slik at du kan oppleve hele byen. God shopping og godt klima. Der er turister der, som i andre storbyer i europa. Anonymous poster hash: 907a2...a00
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Ikke akkurat svar på det du spør om, men hvis dere ikke er så glad i typisk charter med masseturisme: Hvorfor ikke prøve Madeira eller Kapp Verde? Jeg trodde ikke Madeira var varmt på den tiden? Ellers kan det være aktuelt. Kapp Verde har vel enda lenger flytur? Ellers frister disse reisemålene mer, ja. Palma som by er fantastisk. Storbypreg, men allikevel oversiktlig og med gode bussforbindelser slik at du kan oppleve hele byen. God shopping og godt klima. Der er turister der, som i andre storbyer i europa. Anonymous poster hash: 907a2...a00 Palma på Mallorca? Eller er det en by på La Palma som heter Palma?Anonymous poster hash: b2f55...7f0
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Jeg trodde ikke Madeira var varmt på den tiden? Ellers kan det være aktuelt. Kapp Verde har vel enda lenger flytur? Ellers frister disse reisemålene mer, ja. Palma på Mallorca? Eller er det en by på La Palma som heter Palma?Anonymous poster hash: b2f55...7f0 Palma på Mallorca. Anonymous poster hash: 907a2...a00
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Ok, jeg har vært på Palma på Mallorca, og har vel egentlig ikke så lyst til å reise dit igjen, det blir nok heller Kanariøyene. Anonymous poster hash: b2f55...7f0
caroprins Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 veldig koselig på Playa blanca på Lanzarote
Gjest Lypcha Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Jeg likte meg godt på Fuerteventura. Jeg var også der en uke i oktober. Kjempe deilig temperatur og ikke sånn super mange turister heller. Vi bodde på hotell i corralejo. Kjempe fint å leie bil og kjøre øya rundt og titte på naturen og de små landsbyene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå