AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 Hei! Jeg hadde i sommer ubeskyttet sex (dumt, ja) for første gang. Noen dager etterpå fikk jeg urinveisinfeksjon, som jeg har gått på antibiotika for, og de siste dagene har jeg mistenkt soppinfeksjon, har ikke vært plaget med mye utflod, men det har klødd og vært ganske rødt og sårt der nede, (vet at det kan komme av antibiotikaen, da) så har brukt canesten. Nå har jeg plutselig begynt å blø, selv om jeg er midt i et p-pillebrett (dette har også skjedd tidligere, første gangen jeg hoppet over pillefri uke, så det kan også være en forklaring), men det er ikke mye, så virker ikke helt som mensen heller. Nå er jeg litt redd for at jeg kanskje har fått klamydia, vet at dere ikke kan diagnostisere, og at jeg sikkert burde ta en klamydiatest uansett, men hva tror dere? Har jeg bare vært uheldig etter UVI, eller passer symptomene med klamydia også? Angående tittelen så har jeg vel vært ganske uheldig uansett Anonymous poster hash: dbcf6...67b Anonymous poster hash: dbcf6...67b
Gjest Allergikeren Skrevet 26. august 2013 #2 Skrevet 26. august 2013 Blødninger utenom mensen er ett av symptomene på klamydia, ja. Men om det er klamydia eller om du hoppet over mensen sist kan vi ikke svare på. Så ta en klamydiatest, det er det lureste uansett etter ubeskyttet sex. Da får du enten bekreftet eller utelukket det.
Nasse1 Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Kan jo forøvrig svare at når du går på antibiotika, er det vanelig å få soppinfeksjon etterpå. Hopper man over mensen, spesielt flere mnd på rad, kan man lett få mellomblødninger, spesielt på loetta.
Missy1 Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Mellomblødninger er vanlig når man går på p-piller slik jeg har forstått det. Jeg fikk det med trionetta og jasmin iallefall Soppinfeksjonen kan komme av antibiotikaen og uvi kan f.eks komme av sex (bakterier på avveie) Men uansett om dette kan virke helt uskyldig så er det ikke dumt å teste seg etter å ha hatt ubeskyttet sex, du kan ta en test gratis på helsestasjon om du er under 22(?)
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Det er gratis å teste for klamydia hos lege uansett alder :-) Anonymous poster hash: 2382d...3a3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Takk for svar, var hos helsesøster igår så får bare vente på svar Anonymous poster hash: dbcf6...67b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Lurt å teste når du er rød og har blødninger. Ofte tester de kun mot klamydia. Like viktig at de tester for mycoasma genitalis også. Hadde spurt om de har testet mot begge. Anonymous poster hash: 0be01...af2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå