Stormborn Skrevet 26. august 2013 #21 Skrevet 26. august 2013 Oi, jeg har ikke brukt explorer på mange år! Trodde omtrent ingen gjorde det lenget.. Selv bytta jeg til firefox for lenge siden, og for noen år siden chrome som jeg har vært trofast med siden. Jeg liker at man ikke trenger å skrive hele nettadressen i feltet, men for eksempel bare kvinneguiden også kommer jeg rett hit. Skriver som regel også bare kv så kommer resten opp av seg selv. Sider jeg besøker ofte er små ikoner på forsiden, og jeg liker utseendet. Er det jeg som har lasta ned "feil" Chrome eller? Når jeg skriver Kvinneguiden får jeg bare opp søkeresultatet! Og den går heller ikke automatisk tilbake dit jeg var på siden når jeg er inne på feks. VG...
-Jiinxs- Skrevet 26. august 2013 #22 Skrevet 26. august 2013 Jeg lasta ned FF på jobben, da ble det liv pga de folka som pleier å bruke IE ikke vil bruke noe annet som er ukjent...
Gjest meh Skrevet 26. august 2013 #23 Skrevet 26. august 2013 Bruker folk fremdeles Explorer? O_o Garantert bare for at det kommer som standard på windows-maskiner.
Thomasine Skrevet 26. august 2013 Forfatter #24 Skrevet 26. august 2013 Ok. Da har pappa rett - nok en gang... Skal begynne å åpne i Chrome fra i morgen. Takk for overbevisningen! Hilsen den trege...
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2013 #25 Skrevet 26. august 2013 Jeg ville pr i dag ikke valgt Chrome pga jeg stoler ikke på Google lenger.
TMB Skrevet 27. august 2013 #26 Skrevet 27. august 2013 Jeg ville pr i dag ikke valgt Chrome pga jeg stoler ikke på Google lenger. Du får brette deg en hatt av aluminiumsfolie i samme slengen... 4
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2013 #27 Skrevet 27. august 2013 Du får brette deg en hatt av aluminiumsfolie i samme slengen... Hjelpes.
Gjest Ciegus Skrevet 27. august 2013 #28 Skrevet 27. august 2013 Wow, takk til den som tipset om at adresselinja kunne bli brukt som kalkulator! Det var jo helt genialt! Nå slipper jeg å lete etter kalkulatoren i windows 8, om den i det hele tatt finnes...
Lutetium 71 Skrevet 29. august 2013 #29 Skrevet 29. august 2013 (endret) Samme her, og det er er versjon 7 eller 8. Ikke 9 som er den nyeste. Alt gååår sååå treeeggtt zzzzzz Det verste er vel at jeg vil da tro at eldre versjoner av IE har en dårligere sikkerhet enn den nyeste. Har man eldre versjoner av IE liggende bør man snarest fikse innstillingene i windows update. Forøvrig har man også kalkulator i nettleseren jeg sverger til, Firefox (har aldri fått helt sansen for chrome), ett søk etter "kvadratrot 2" ga meg svaret og en minikalkulator i nettleserform. Jeg lasta ned FF på jobben, da ble det liv pga de folka som pleier å bruke IE ikke vil bruke noe annet som er ukjent... Om man vil seg selv så vondt, kan man alltids legge inn et nytt skin (det fins muligens tilsvarende til Chrome også, har ikke sjekket). Endret 29. august 2013 av Lutetium 71 1
-Jiinxs- Skrevet 29. august 2013 #30 Skrevet 29. august 2013 Det sjefen var mest forundret på var at jeg fikk det til, skal liksom være et veldig begrenset system og skal ikke være mulig å installere noe spesielt på maskinen Men om jeg hadde tatt det opp med sjefen min at eldre versjoner av IE har en dårligere sikkerhet så hadde de ikke forstått det. Men om jeg treffer på en "IT-fyr" som er innom én gang i året så kan jeg jo spørre han om det. Selv om han burde ha gjort noe med dette selv..
Chiyo Skrevet 30. august 2013 #31 Skrevet 30. august 2013 (endret) Bruker Chrome på alle enheter. PC, iPhone, og iPad. Ikke misforstå... Internet explorer er veldig nyttig... Når du skal laste ned en annen browser! Dette gjelder også Safari som Apple bruker. Nedlasting av chrome på iphone og ipad, endret livet mitt. Endret 30. august 2013 av Chiyo
Klossmajor Skrevet 2. september 2013 #32 Skrevet 2. september 2013 Den betydelige forskjellen mellom nettleserne er ikke så mye hastigheten og brukervennligheten som det er hvor god den enkelte nettleser er til å tolke koden som ligger til grunn for den enkelte nettside på en korrekt måte. Microsoft Internet Explorer (gjerne forkortet til IE) har i mange år vært desidert dårligst i klassen til å tolke HTML/CSS (koden nettsider er bygget på) slik det er ment fra webdesignerenes side. IE er faktisk så mye dårligere på dette enn andre nettlesere at webdesignere som oftest har måttet legge ved en egen kodebolk (såkalte conditional comments) for eldre utgaver enn den nyeste av IE, slik at denne nettleseren skal vise nettsidene mest mulig slik intensjonen var fra webdesignerens side. IE er ikke uten grunn noe nær et skjellsord blant webdesignere. Årsaken til at IE er såpass mye dårligere er visstnok at Microsoft har nedprioritert utviklingen av nettleseren etter at de vant "nettleserkrigen" med Netscape for mange år tilbake. Heldigvis har Microsoft rettet mer oppmerksomhet mot utvikling av IE den siste tiden, og de siste utgavene av IE har begynt å korte ned det store forspranget de andre nettleserene har hatt. Men inntil dette forspranget er jevnet helt ut burde man heller benytte seg av andre nettlesere. Et eksempel på hva selv nyeste utgave av IE ikke mestrer er forløpninger/gradients. Der de andre nettleserne vil vise forløpningen vil IE ikke vise noen forløpning i det hele tatt. Listen over CSS-kode som eldre utgaver av IE ikke viser korrekt er lang som et vondt år. Google Chrome var inntil veldig nylig basert på Webkit, som er den samme motoren som driver nettleseren Apple Safari. Nå er Chrome, i likhet med nettleseren Opera, basert på Blink som er en nylig avlegger av Webkit. Chrome, Opera og Safari er dermed egentlig ganske like under panseret. Den siste store nettleseren er Mozilla Firefox, som lenge har vært en favoritt blant mange webdesignere. Om man velger å bruke Chrome, Opera, Safari eller Firefox er litt smak og behag. Den ene av disse er i grunnen egentlig ikke noe særlig bedre enn den andre. 1
Black March Skrevet 2. september 2013 #33 Skrevet 2. september 2013 Foretrekker nå Firefox evt. Safari jeg. Mye smartere med tanke på søkelinjen, feks så skjønner Chrome kun at du driver å skriver ett ord dersom du begynner fra starten. Så mens man kan skrive say "piratebay" og umiddelbart få opp tidligere besøk hos "thepiratebay" i Firefox så må man begynne me "thepiratebay" for at de skal legge seg øverst i Chrome. Samt at fullskjermmodusen til Firefox er langt bedre.
Thomasine Skrevet 4. september 2013 Forfatter #34 Skrevet 4. september 2013 Fikk høre på jobb i dag at man burde bruke flere nettlesere da det, som mange her sier, er sider som funker bra i en nettleser ikke funker på en annen og vice versa. Takk for masse god info og inputt her!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå