Gå til innhold

Loette p-piller - bruk


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på loette. Men er veldig usikker på hvor lenge jeg skal ta disse sukkerpilllene. Vet jeg skal begynne på de første mensdag. Min er veldig forutsigbar kan ha det i tre dager ikke blø noe fjerde dag men få bitte litt femte dag. Det er sju sukkerpiller. Skal jeg ta alle, over sju dager selvom jeg ikke har men i sju dager?? Eller skal jeg stoppe på de når mensen stopper.(vet egentlig ikke nøyaktig når det er) Og hva hvis jeg får mens før jeg er ferdig på et brett. Skal jeg da begynne på nye sukkerpiller eller skal jeg bare fortsette selvom jeg får menstrasjon?? Legen jeg var hos sa bare at jeg skulle begynne på de neste menstrasjon. Noen som har erfarring med loette???



Anonymous poster hash: 2d06e...604
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ikke begynne på et vanlig brett når mensen starter? Eller går du på et annet merke og skal bytte til loette?

Skrevet

Jeg skal begynne på loette. går ikke på noe fra før.



Anonymous poster hash: 2d06e...604
Skrevet

Skal du ikke begynne på et vanlig brett når mensen starter? Eller går du på et annet merke og skal bytte til loette?

Jeg skal begynne på loette. går ikke på noe fra før.

Anonymous poster hash: 2d06e...604

Skrevet

Du begynner å ta tablettene første mensdag.

Men du skal begynne på de rosa, ikke de hvite.

Hvis du ikke begynner på første mensdag må du bruke annen prevensjon i minst en uke.

De hvite tar du når du er ferdig med de rosa på brettet for å ha en pillefri uke, og du tar alle 7 hvite ja. Da vil du få en bortfallsblødning(mens). Bortfallsblødningen pleier å komme 3-4 dager etter siste rosa pille.



Anonymous poster hash: 76303...666
Skrevet (endret)

Hei!

Når du starter med Loette skal du ikke begynne med sukkerpillene(de hvite), du skal begynne på første aktive(rosa) pille og ta påfølgende piller hver dag helt til brettet er helt tomt.
Når du kommer til de hvite pillene skal du ta alle uavhengig av hvor lenge du har mensen. Ofte kommer mensen(bortfallsblødningen) etter to-fire piller. Når du er ferdig med disse, begynner du på et nytt brett uansett om mensen fortsetter.

Hva slags lege var du hos? Han/hun har jo ikke informert deg skikkelig jo!

Endret av smooch
Skrevet

Du kan begynne på p-pillene når som helst egentlig, men det er viktig at du starter med en rosa vanlig pille. Begynner du en villkårlig dag, så må du bruke ekstra prevensjon i 7 dager. Begynner du på pillene første dagen du har mensen, er du sikker.

Vær obs på at mensen mest sannsynlig kommer til å være veldig utstabil den første perioden, du kan få lange blødninger, korte blødninger etc. Det tar tid for kroppen å venne seg til hormonene og få en "ny syklus".

Skrevet

Hei!

Når du starter med Loette skal du ikke begynne med sukkerpillene(de hvite), du skal begynne på første aktive(rosa) pille og ta påfølgende piller hver dag helt til brettet er helt tomt.

Når du kommer til de hvite pillene skal du ta alle uavhengig av hvor lenge du har mensen. Ofte kommer mensen(bortfallsblødningen) etter to-fire piller. Når du er ferdig med disse, begynner du på et nytt brett uansett om mensen fortsetter.

Hva slags lege var du hos? Han/hun har jo ikke informert deg skikkelig jo!

Takk for svar. Nei, fikk ikke så mye informasjon. Prøvde vel også å si at jeg ikke ønsket loette.

Anonymous poster hash: 2d06e...604

Skrevet

Du kan begynne på p-pillene når som helst egentlig, men det er viktig at du starter med en rosa vanlig pille. Begynner du en villkårlig dag, så må du bruke ekstra prevensjon i 7 dager. Begynner du på pillene første dagen du har mensen, er du sikker.

Vær obs på at mensen mest sannsynlig kommer til å være veldig utstabil den første perioden, du kan få lange blødninger, korte blødninger etc. Det tar tid for kroppen å venne seg til hormonene og få en "ny syklus".

Den første perioden vil si en måned?? Og hvor lang tid tar det før den stabeliserer seg helt?? Kanskje forskjellig?? Vil jeg etter et par måneder vite nøyaktig når jeg får mensen?? Er er ikke kjent med noen p-piller utenom cerazette.

Anonymous poster hash: 2d06e...604

Skrevet

Den første perioden vil si en måned?? Og hvor lang tid tar det før den stabeliserer seg helt?? Kanskje forskjellig?? Vil jeg etter et par måneder vite nøyaktig når jeg får mensen?? Er er ikke kjent med noen p-piller utenom cerazette.

Anonymous poster hash: 2d06e...604

Det fins det ingen fasitsvar på, uansett hvilket merke. Kroppen din bruker den tiden den trenger :) Ja når kroppen har stabilisert mensen vil du vite nøyaktig når den kommer, da vil den komme når du tar de hvite sukkerpillene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...