Gå til innhold

Flytte boliglån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ønsker å flytte vårt boliglån (Lånt 90% i banken og resten har svigerfar kausjonert for) pga dårlige betingelser i lokalbanken, men hvordan går vi frem? hvilke opplysninger skal vi ta med i evt. møte med andre banker? (selvangivelse? lønnsslipp siste 3 mnd? papirer fra nåværende bank med opplysninger om betingelser/renter/priser?)



Anonymous poster hash: f002a...3f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Det pleier å stå på nettsiden til den aktuelle banken. Ellers tar du de dokumentene som for vanlig lån, plus informasjon om din nåværende boliglån. Hvis jeg ikke husker feil, så ordner bankene dette seg imellom. Jeg ville bare gi beskjed til den nye banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg brukte en boliglånsformidler som kontakter forskjellige banker for deg, tror det var disse: http://www.eiendomsfinans.no/default.aspx?Cat=2

De gjør det gratis for deg, de lever på provisjon fra bankene de skaffer kunder til. Det eneste er at jeg tror ikke de kontakter "alle" bankene i landet akkurat, de har vel sine samarbeidspartnere så det beste tilbudet de henter inn er bare det beste av en håndfull utvalgte banker.

Men grunnen til at jeg tenkte på dem var uansett at venninna mi var stresset fordi hun ikke visste hvordan hun skulle gå frem og fikk helt vondt i hodet bare av å tenke på det, men en telefon til dem så fikk hun en enkel liste over hva hun måtte levere og så tok de alt arbeidet med bankene og hentet inn tilbud.



Anonymous poster hash: 5a31c...a23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...