Gå til innhold

Dere med revmatiske sykdommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere med revmatiske sykdommer... hva jobber dere med? Hvordan er arbeidsdagen lagt opp? har dere noen tilretteleggelse, hvor ofte er dere sykemeldt, hva er utfordringene deres?

Jeg er 24 år, og har utdannelse som helsesekretær. Både laboratoriearbeid og lange dager foran datamaskin er en uoverkommelig utfordring med stive fingre og smerter.

Jeg er nå under prosessen og finne en ny vei inn i arbeidslivet med hjelp fra nav. Men jeg vet ikke hva som egentlig er realistisk for meg.

Jeg har litt lyst til å omskolere meg helt, men er redd for at det hele er bortkastet dersom jeg skulle oppleve at jeg ikke klarer å fullføre denne jobben heller.



Anonymous poster hash: 46968...33a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbet på apotek i mange år, men tilrettelegging fungerte ikke. Det var rett og slett ikke noen oppgaver som ikke innebar å stå, gå eller løfte en hel dag.

Omskoleres nå til ingeniør.



Anonymous poster hash: 3476f...229
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med på denne. Jeg er riktignok ikke ute i arbeid enda, men snart ferdig utdannet jurist. Håper på å finne jobb som er forenlig med leddgikt, og tror jeg har vært heldig mtp studievalg... Men det gjenstår vel å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jobb som prosjektleder. Da jeg søkte på jobben ble det sagt at den var veldig fleksibel, og det var den også, selv om mye overtid var påkrevd i perioder. Jeg kunne ofte arbeide fra 12-20, noe som passet meg og formen ypperlig. Sykdommen var aldri noe tema. Dessverre fikk kuken av en sjef det for seg at det sendte gale signaler til kunder og kontakter når jeg sendte epost sent, pluss at han ville ha møter kl 9. Jeg ble dritdårlig av det, sykmeldt og så til slutt ingen annen løsning enn å si opp.

NAV har jeg gitt opp for lengst, men det er en annen historie.



Anonymous poster hash: a184d...152
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som renholder og har leddgikt i familien. Så jeg vet jeg kommer til å bli dårlig senere i livet. Jeg merker det litt i hverdagen og på jobben. Det er ikke mulig å tilrettelegge der jeg jobber og alternativet er NAV. Det vil jeg ikke tenke på engang. Jeg liker å jobbe og føle meg nyttig. Men fremtiden ser ikke lys ut, nei.



Anonymous poster hash: cbd71...b9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har revmatisk sykdom, utdanner meg nå til å bli økonom. Jeg sliter mye med verkene hender, men satser på å finne arbeid innenfor gitte utdanning som jeg overlever :) Jeg er klar i toppen selv om kroppen ikke henger helt på greip.

Endret av Kosetiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at man er jo klar i toppen, selv om man kanskje ikke er det i resten av kroppen.

Problemet mitt er at jeg ofte sliter med såpass smerter at kroppen er utslitt, jeg blir ukonsentrert, jeg orker ingenting. Jeg har i tillegg til revmatikken en del følgesykdommer, feks betennelse i øynene. Når den kicker inn, reduseres synet mitt og brillene får dermed feil styrke og migrenene melder seg.

Har i tillegg mageproblemer, skader i rygg etter svangerskap, og mer til.

Jeg vil gjerne gjøre noe her i livet, men klarer ikke tenke ut noe som vil passe. Tenkte kanskje noen her kunne fortelle hvordan deres arbeidsdag er såpass tilpasset at de kan jobbe over 50%



Anonymous poster hash: 46968...33a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leddgikt, har hatt diagnosen i over ti år.

Jobber som sykepleier, en relativt tung jobb fysisk og vil nok ikke passe alle revmatikere. Men jeg bruker mye medisiner, og lever veldig godt med det, derfor går det greit enn så lenge. I perioder er jeg verre i f.eks hendene eller skuldrene, og da har jeg en stående avtale med sjefen om at jeg bare kan si fra om jeg trenger tilpasning og får da kontorjobb. Fungerer kjempebra for meg!

Jeg er ekstra sliten pga sykdommen, men tar det ut hjemme istedet for å la det gå ut over jobben. Har heldigvis en forståelsesfull familie.

Anonymous poster hash: 87d41...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...