Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen fler enn meg her inne som sliter med at huden produserer for mye talg? Har dere noen gode erfaringer med produkter som hjalp mot talgproduksjon? Isåfall, hvilke produkter var det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har tenkt litt på Elixir. Er det noen som har testet det merke? Dette er veldig kostbare produkter, så vil gjerne høre andres erfaringer, før jeg evt kjøper produktene :)

Endret av Lady
Skrevet

Ingen som har erfaringer å dele? :)

Skrevet

Eg tar gjerne nokre råd også! :) :) Eg bruker Vichy sin hudpleieserie med grønne flasker. Ka den heitte igjen? Normaderm! :) Den hjelper meg iallefall. Men bruker ein med masse fuktighet om natta fordi min hud produserer talg for å kompensere for tørr hud. Eg har blandingshud som både flasser, blir tørr og stram og får blank t-sone og kviser. Så hurra! :)

Skrevet

Jobb mindre med huden,kutt ut renseprodukter, altså jo mer du styrer,jo mer produserer huden

Jeg hadde ekstremt fet hud ,samt betennelse i talgkjertler.
Hudlegen gav meg beskjed om å kutte ut fete kremer,renseprodukter osv .Om jeg måtte ha krem i ansiktet,skulle den være vannbasert. Ala Avene.

etter det samt antibiotika ,så har huden min endelig blitt bedre. Jeg vasker meg kun med mild såpe og bruker avene sin fuktighetskrem (avene clean-ac)

• Liker 1
Skrevet

Matis Response Purete Intensive Purifying Serum hjelper på å balansere talgproduksjonen, går du for Matis Response Purete Shine Control Purifying Care Regulating Gel Cream så burde det hjelpe også. Jeg bruker begge disse to innimellom, og de hjelper meg.

Skrevet

Som Kårky sier; ikke styr så mye med huden. La den få tid og rom til å balansere seg selv.

Jeg vasker trynet med mild såpe og bruker en slags toner av eplecidereddik og vann. Ellers det får huden være i fred, med unntak av litt aloe vera om jeg er tørr.

Anonymous poster hash: c88b9...6f3
  • Liker 1
Gjest Yellowrose
Skrevet

Jo mer fuktig huden din er, jo mindre talg produserer den. Ifølge min hudpleier produseres det pga for lite fuktighet i huden. Bruk en god dagkrem! :)

Skrevet

Jo mer fuktig huden din er, jo mindre talg produserer den. Ifølge min hudpleier produseres det pga for lite fuktighet i huden. Bruk en god dagkrem! :)

Helt motsatt av hva min hudlege sa. Tror kanskje det beste er en hudlege som kan sjekke nettopp DIN hud. Vi er jo så himla forskjellige ,det som virker på meg er feil til deg. Osv

Skrevet

Det er desverre ikke så enkelt for alle, at bare man ikke overdriver bruken av produkt og lar huden få ordne opp selv, så kommer alt seg. Sånn er det desverre ikke for de som sliter skikkelig med huden :/
Jeg har hatt fet hud siden jeg kom i puberteten, og ikke brukte noe form for ansiktspleie. Etter det har jeg hatt fet hud både på rygg,brystkasse,ansikt og hår. Det eneste som har hjulpet meg var isotretinoin, det tok en stor del av talgproduksjonen min.

(men jeg har slitt med kviser også)

poenget var, at ikke alltid god hudpleie hjelper :)

Anonymous poster hash: 07070...e7d
  • Liker 1
Skrevet

Det er desverre ikke så enkelt for alle, at bare man ikke overdriver bruken av produkt og lar huden få ordne opp selv, så kommer alt seg. Sånn er det desverre ikke for de som sliter skikkelig med huden :/

Jeg har hatt fet hud siden jeg kom i puberteten, og ikke brukte noe form for ansiktspleie. Etter det har jeg hatt fet hud både på rygg,brystkasse,ansikt og hår. Det eneste som har hjulpet meg var isotretinoin, det tok en stor del av talgproduksjonen min.

(men jeg har slitt med kviser også)

poenget var, at ikke alltid god hudpleie hjelper :)

Nei, det er sant det. Er så forvirrende når hudpleier og hudlege sier så forskjellige ting. Man må nesten velge hvem man vil høre på. Fint at isotretinoin hjalp deg! :)

Skrevet

Jeg har veldig blank t-sone. Sol gjør det verre, sikkert fordi sol tørker ut huden. Jeg har ikke erfart at noen produkter har hjulpet. Fordelen er at mennesker med fet hud får senere rynker :)

Skrevet

Takk for tips :)

Valget falt på Obagi. Noen med positive eller dårligere erfaringer med Obagi?

Skrevet

Obagi kommer nok til å hjelpe :-) det er på en måte litt i slekt med isotretinoin ;-)

Hilsen anonymbruker som har gått på iso-kuren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...