AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Jeg var hos legen for en legeerklæring jeg måtte ha tidligere i år. Han kikka inn i ørene mine og sa at han ikke kunne se inn for det var så mye ørevoks der. Har pirka litt med fliseklemmer og ser det kommer litt ut, men tror det sitter lenger inn så tør ikke røre så altfor mye der inne. Har hørt noe om at man kan bruke matolje, fungerer dette? Har tidligere hatt store "baller" med ørevoks da jeg var liten, men kan ikke huske hvordan de ble fjernet. Er det eventuelt nødvendig å gå til en ørelege eller noe? Anonymous poster hash: 8111e...e8e
Lemuren Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 Du kan forsøke å kjøpe sånn "ballong" som suger opp varmt/lunkent vann, som du stikker inn i øret, og spruter inn. Hvis du ligger litt med det i øret, og lar det renne ut eterpå, kan det komme ut en del. Du kan jo prøve det før du går til legen. IKKE stikk ting inn. Det kan være du får ut en del, men det er nesten sikkert at du klarer å dytte mer lenger inn.
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 jeg var hos en spesialist en gang som skrapte ut MASSE voks en gang. kom av for mye bading i klorvann (pappa hadde akkurat fått nytt baseng). men prøv å skyll øret ditt. ikke sprut inn vann for hardt bare
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Dersom legen mente du hadde så mye ørevoks burde jo de fått skylt øret ditt der også. Du kan bestille time hos lege for å få gjort dette. Anonymous poster hash: 85cd7...32f 2
Victoria- Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 (endret) Bruk en engangssprøyte til å ta matolje i ørene med en gang per dag frem til øreskylling. Dette vil mykne opp ørevoksen og gjøre det lettere å få den ut. Har nettopp gjort dette med ene jenta mi etter instrukser fra fastlegen. Endret 25. august 2013 av Victoria-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå