Ciara Skrevet 25. august 2013 #21 Skrevet 25. august 2013 Jeg kjenner en dame som har gitt barnet sitt kaffe siden det var to år. Møtte dem sammen på Kaffebrenneriet da datteren var tre, da satt de med hver sin cappuccino. Men TS, du må jo bare forhindre svigerfaren din, så får han bli så irritert han bare vil.
Harlekin Skrevet 25. august 2013 #22 Skrevet 25. august 2013 TS, du må jo bare ikke la dem gi barnet ditt kaffe. Ikke bare se på - det er ditt barn, du bestemmer. Skjønner forresten ikke helt at barn liker kaffe, jeg? Det er jo ganske bittert.
Gjest pærecider Skrevet 25. august 2013 #23 Skrevet 25. august 2013 Huff.. Fikk kaffe da jeg var tre år gammel, og har drukket det siden da. Begynte med at jeg fikk en liten skvett i melkekoppen og jeg elsket smaken av det. Tror ikke det er skadelig i små doser en sjelden gang iblant. Syns det er verre med alt snopet og sukkerholdige drikker som gis over en lav sko.
Missy1 Skrevet 25. august 2013 #24 Skrevet 25. august 2013 Hvorfor har folk behov for å gi babyer noe sånt? Faren min er av samme ulla, han ville sagt "han må jo få lov å smake" og den samme innstillingen ville han hatt når det gjelder øl og jagermeister. Han mener at "det er jo ikke farlig å smake". Trenger kanskje ikke fortelle at jeg ikke lar faren min være alene med min sønn, ikke det at faren min har noe ønske om det heller da. 2
Sushi Skrevet 25. august 2013 #25 Skrevet 25. august 2013 Hvis det er snakk om mer enn en slurk så synes jeg du skal sette foten ned. Men ja, noen barn liker kaffe. Datteren min elsker smaken av både kaffe, te og bitter sjokolade. Det betyr selvsagt ikke at vi gir henne en kopp kaffe, men hun får smake en slurk i blant. Hun liker også alle grønnsaker, så det er godt mulig hun har høy toleranse for bitre smaker.
Gjest Peanut Skrevet 25. august 2013 #26 Skrevet 25. august 2013 Øst-Tyskland hadde noe slikt som "barnekaffe" som ble gitt til barn i stedenfor melk. Sølegrums var det det var. Fysj.
Trollmortil3 Skrevet 26. august 2013 #27 Skrevet 26. august 2013 Barn har vel nok energi om de ikke skulle i tilegg få i seg koffein også. På burn og disse koffeindrikka står det jo 14 års aldersgrense på. Er nok en grunn fordet også. Små barn og kaffe synes jeg ikke hører sammen. Aldri gitt mine kaffe. Hvorfor skal jeg det? De trenger strengt tatt ikke kaffe. Og om svigerfaren din synes du virker hysterisk så får han bare gjøre det. Det er DITT barn, ikke hans (kun barnebarn) og da er det du som avgjør om barnet skal ha keffe eller ei, og det må han bare respektere og godta.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå