AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #1 Skrevet 25. august 2013 Hei! Har en sønn på 17 mnd og min svigerfar gir han stadig kaffe... Jeg sier ifra hver gang at jeg ikke synes noe om det, men han hører ikke Er jeg hysterisk? Anonymous poster hash: db25f...8ac
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. august 2013 #2 Skrevet 25. august 2013 når han er 17 så er jo ikke det krise. jeg begynte da jeg flytta hjemmefra å begynte på videregående. trodde det her var snakk om en 6- åring jeg. take a chill pill :D
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. august 2013 #3 Skrevet 25. august 2013 beklaaaaager jeg leste 17 år!!!! 17 mnd ble noe HELT anna! nei fy! sett ned foten det er din baby!
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 25. august 2013 #4 Skrevet 25. august 2013 Nei. Kaffe og barn hører ikke sammen. Hvis han ikke hører på hva du sier, så får du fysisk ta fra han kaffekoppen neste gang.
Silfen Skrevet 25. august 2013 #5 Skrevet 25. august 2013 17 mnd og du lar han bli gitt kaffe? Dette er DIN feil. 5
estrella Skrevet 25. august 2013 #6 Skrevet 25. august 2013 (endret) når han er 17 så er jo ikke det krise. jeg begynte da jeg flytta hjemmefra å begynte på videregående. trodde det her var snakk om en 6- åring jeg. take a chill pill :D 17 mnd, ikke 17 år Edit: Siste innlegget ditt kom opp i det jeg skrev dette Endret 25. august 2013 av estrella
Celtic Heart Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Da lar du ikke svigerfar få kaffe. Klarer han ikke å innrette seg etter dine ord, får du ta fra ham problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #8 Skrevet 25. august 2013 Nei. Kaffe og barn hører ikke sammen. Hvis han ikke hører på hva du sier, så får du fysisk ta fra han kaffekoppen neste gang. eller babyen ^^ Anonymous poster hash: fe045...a09 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. august 2013 #9 Skrevet 25. august 2013 17 mnd, ikke 17 år Edit: Siste innlegget ditt kom opp i det jeg skrev dette
gjest:) Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 (endret) Hei! Har en sønn på 17 mnd og min svigerfar gir han stadig kaffe... Jeg sier ifra hver gang at jeg ikke synes noe om det, men han hører ikke Er jeg hysterisk?Anonymous poster hash: db25f...8ac Du er ikke hysterisk. Jeg hadde aldri gitt kaffe til små barn. Om svigerfamilien syns du er hysterisk, kan du ikke f.eks skylde på at han holder deg våken om natta hvis han får kaffe, og spørre om de kan ta hensyn til deg? http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/drikke/er_det_greit_aa_la_smaa_barn_drikke_litt_kaffe Det finnes lite forskning når det gjelder effektene av koffein på barn. Fra de få studiene som er publisert, går det frem at barn kan utvikle toleranse, og få tilsvarende abstinenssymptomer, som oss voksne. Denne effekten oppstår ved svært lave doser. I tilegg kan høye doser koffein føre til uro, engstelse og angstsymptomer hos følsomme unge. Når det er sagt, så er det f.eks mer koffein i et glass cola(2 dl) enn i 1/2 dl kaffe. Koffein brukes dessuten til å behandle søvnapne hos premature barn, så koffeininnholdet i et par slurker kaffe en gang i blant er nok ikke skadelig for sønnen din. Endret 25. august 2013 av gjest:)
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Hadde vel enkelt og greit tatt barnet fra svigerfar lettere forbannet og bedt han skjerpe seg. Hva sier din mann og andre som er tilstede om dette? Anonymous poster hash: 8cd08...8b9 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 TS her... De andre ser ikke problet med det og det gjør ikke mannen min heller :/ Anonymous poster hash: db25f...8ac
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 TS her... De andre ser ikke problet med det og det gjør ikke mannen min heller :/ Anonymous poster hash: db25f...8ac Da må du ta styringen, så får du heller gjøre deg selv upopulær. Hva er viktigst? Å holde barnet unna kaffe, eller å holde freden?
Gjest HappyWaffle Skrevet 25. august 2013 #15 Skrevet 25. august 2013 blås i om de syns du er hysterisk! kaffe er IKKE for småbarn å vil de ikke skjønne det så får du bare gjøre det klart at barnet IKKE skal ha kaffe
Vera Vinge Skrevet 25. august 2013 #16 Skrevet 25. august 2013 (endret) Herlighet, hva slags merkelig svigerfamilie er det du har? Det er ikke normalt å gi småbarn stimulerende midler, så jeg hadde tatt fra ham ungen og sagt tydelig fra. Her må du bare ta styringen. Jeg ser gjennom øynene med det meste familien min gjør med gutten min som jeg egentlig ikke liker (jeg lukket øynene og sa ikke noe på at han i sommer fikk fire is av farmor i løpet av få timer - han er 1,5). Men da min kona til min onkel ga ham sjokolade for noen måneder siden, sa jeg tydelig fra at det ikke var greit. Hun syns sikkert jeg var hysterisk, men der går grensa for min del. Noen ganger må man bare tåle å bli upopulær. (Selv om mitt eksempel var noe annet enn ditt, altså). Endret 25. august 2013 av Vera Vinge 1
Katniss Skrevet 25. august 2013 #17 Skrevet 25. august 2013 Jeg fatter rett og slett ikke hva folk tenker med når de gir et barn på 17 måneder kaffe.
Piri Formis Skrevet 25. august 2013 #19 Skrevet 25. august 2013 Har lest at barn som får kaffe og te blir i snitt kortere enn barn som ikke får kaffe. Du må snakke med mannen din og bli enige om hva dere synes er greit og ikke. Så står dere sammen.
LukaFrost Skrevet 25. august 2013 #20 Skrevet 25. august 2013 Jeg skjønner virkelig ike hvorfor noen gir affe til så små barn. Men nå skjønner ikke jeg hvorfor voksne drikker det heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå