Gå til innhold

Noen med erfaring med bronkitt her?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ble syk med litt feber forrige søndag, var på jobb mandag ( planleggingsdag) og hadde muligens litt feber, ble hjemme fra tirsdag og utover. Det utviklet seg etterhvert en voldsom hoste med slim, spesielt når jeg rører litt på meg ( dvs er ute med minstemann eller gjør noe mer anstrengende husarbeid enn å ta ut av oppvaskmaskina) og jeg er fryktelig tungpustet når jeg forsøker å gjøre noe.

Kjenner også at det klør/ er irritasjon på innsiden øverst i ryggen.

Jeg har holdt på å kjede meg ihjel, så i dag forsøkte jeg å sage ned et bittelite tre på under ti cm i diameter og er fortsatt utmattet etter forsøket.

Har vært sånn før ( nesten hvert år) men har ikke dratt til lege de siste 20 årene for dette. Varer som oftest lang tid 1 måned eller mer, men jeg har regnet med det er litt fordi jeg har stresset for mye før.

Isåfall har jeg tenkt meg på jobb i morgen, men aner virkelig ikke hvordan det skal gå da jeg jobber i en bitteliten barnehage for tiden, der vi er bare to på jobb. Når jeg har jobbet på større steder er det mer rom for at en kan få lov til å snike seg litt bort/ sitte mye på kontoret og gjøre jobb der, for så å delta ved av og påkledning, mat, når de andre skal ha pause o.l., dersom det har vært greit for ledelsen og assistentene. Dersom jeg ikke har gjort dette, har tiden gått med til å hoste til jeg brekker meg ved enhver lille anstrengelse. Spesielt når vi feks har vært ute og kommer inn, eller om jeg må bevege meg mye, noe man ofte må i min jobb.

Ingen hostesaft har virket.

Utrolig plagsomt!

Lurer på om dette kan være bronkitt.

Endret av absinthia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som til slutt tok knekken på min gjenstridige bronkitt vat store mengder hvitløk. Liker du den ikke rå er det lett å hive noen fedd sammen med hvitløk når du lager mat osv. Men absolutt best om du får i deg noen rå fedd til hvert måltid i noen uker.

Hvitløk er dokumentert å ha effekt mot luftveisplager. :) Verdt et forsøk.

Skrevet

Det som til slutt tok knekken på min gjenstridige bronkitt vat store mengder hvitløk. Liker du den ikke rå er det lett å hive noen fedd sammen med hvitløk når du lager mat osv. Men absolutt best om du får i deg noen rå fedd til hvert måltid i noen uker.

Hvitløk er dokumentert å ha effekt mot luftveisplager. :) Verdt et forsøk.

Takk, flott at jeg er glad i hvitløk da. Vet at det har gode effekter på diverse. :)
Skrevet

Host, host..... Jeg bare dytter litt.

Skrevet

Da jeg hadde bronkitt ble jeg sykemeldt en uke, husker ikke om jeg fikk noe mer, men fikk hostemedisin med morfin. Smakte jævlig men..Frisk etter 8 dager. Du burde jo ikke gå på jobb når du er syk, du risikerer jo å smitte mange!

Anonymous poster hash: 403ae...604

Skrevet

Bronkitt var over på en ukes tid her og, kan det være astma? Syns uansett du bør ta deg en tur til legen, og ikke gå på jobb før du er frisk.

Anonymous poster hash: 609dd...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...