Gå til innhold

Mengde godteri per uke for voksne.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange er dette fordelt på? Eller tuller du bare?

Skulle ønske jeg egentlig tullet, men det er nok ikke langt fra sannheten. Jeg drikker nok 1,5 liter pepsi max om dagen, om ikke mer. 400 gram sjokolade er nok heller ikke så fjernt fra sannheten, 1 japp om dagen blir 420 g i uka, spiser nok ikke 1 kg smågodt i uka, men kanskje 300 g?

Jeg er fæl med å spise godteri til middag, i stedet for ordentlig mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikker sjelden brus, kanskje en gang hver 2. måned eller noe. Smågodt kjøper jeg aldri. Spiser jeg sjokolade, er den stort sett mørk, og det orker jeg ikke mange bitene av. En sånn vanlig plate (100 g?) kan jeg ha 2-3 uker. Kjeks, kaker, boller o.l. spiser jeg hvis noen tilbyr hjemmebakt eller jeg baker selv, spiser ikke kjøpe-kjeks o.l. Kan ta meg et glass vin eller to (eller en GT :)) på fredags- og lørdagskvelden. Er jeg ute, drikker jeg selvsagt mer. Snacks (potetgull og slikt) spiser jeg kanskje en håndfull av hvis jeg er på vorspiel (noe som er sjeldnere og sjeldnere fordi jeg har blitt voksen :()

Anonymous poster hash: d1b38...8b5
Skrevet

7,5 liter pepsi max og kanskje en pringles.

Skrevet

Godteri - Mer enn folk flest for å si det sånn
Brus - Ca en stor flaske med pepsi max om dagen

Skrevet

Tidligare: 2 store melkesjokolader, 2 poser chips, 1 liter brus (eller meir).

No: Eit par never peanøtter, ev. litt dessert, ingen brus.

Det med alkoholen varierer, frå ingenting til 2 vinflasker eller 2 6pk øl.

Skrevet

Drikker ikke alkohol om jeg ikke er på fest - maksimum hver 3. helg, som regel sjeldnere.

Drikker som regel ikke brus, kanskje et par små glass i uka.

Er svak for sjokolade, men holder meg på maks en liten sjokolade i uka om vi ikke tar helt av med slike store plater fra Freia - da kan finne på å spise hele plata. :ler:

Kjøper av og til en pose Sombreros (hver 2.-3. måned).

Skrevet

Mannen min og jeg drikker 6 flasker øl, 2 flasker vin (drikker aldri opp, men likevel), 1 glass portvin hver, spiser ca 3/4 liter is på deling uke og minst 3 kakestykker hver. Jeg spiser litt sjokolade av god kvalitet også, mannen spiser 1-2 bakevarer som skolebrød eller lignende.

Nå for tiden blir det mye cola og cola light i tillegg. Ca 1 liter cola og 2 liter cola light per uke. Men det er bare meg.

Anonymous poster hash: a96d0...f8f
Skrevet (endret)

Før ble det gjerne 2 flasker brus, 1 godteripose og 1 potetgullpose på deling på oss to i løpet av en uke. I tillegg ble det ofte bakt ca 1 kake hver 3 uke.

Nå har vi begynt med en sunnere livsstil, og holder oss til 1 brus, 1 godteripose og kanskje bakverk hver 3. uke (deles av 2 personer)

Endret av Nautika
Skrevet

Spiser sjelden sjokolade, kanskje en liten bit mørk sjokolade en eller tre ganger i uka, drikker aldri brus (et gl cola om jeg er dårlig i magen), aldri chips, aldri smågodt, i løpet av sommeren kan det bli fem - ti iskrem, spiser ikke kaker annet enn i selskaper eller på julaften. Nøtter som er usaltede ser jeg ikke på som godteri og spiser det ofte, men ikke mer enn to til fem per dag, mandler i havregrøten med tørket bær og honning ser jeg ikke på som godteri, heller ikke pannekaker par ganger i året, men jeg er glad i øl og vin, men det ser jeg ikke på som godteri.

Kan synde og kjøpe mandelpudding eller noe kanskje fire ganger i året.

Er glad i lakris, men forsøker å holde meg til det ca en til to ganger i mnd. Men selvsagt spiser jeg et kakestykke om noen setter det på bordet, men det er ikke ofte. Lurer på hvorfor jeg har lagt litt på meg, det må være pga øl. Og det sier mine venninner også, som elsker sjokolade, de lurer på hvorfor jeg ikke holder vekta, øl - svarer jeg da.

Gjest Funky Punk
Skrevet

I løpet av en uke så blir det nok 5-6 liter Pepsi Max

Muligens 1 liten sjokoladebar

Ellers så er god mat mye av min "godis", evnt at jeg baker kjeks, ostekake eller lager vafler

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi drikk ikkje brus, av og til mineralvatn utan noko smak, som vi lagar med brusmaskin. Vi har faktisk ingen konsentrat i hus. Chips har vi kanskje ein pose i huset av, i helga spiste eg ein 100-gramspose fordelt over to dagar, den vart kjøpt inn før ferien. Av og til kjøper vi ein Walthers mandler eller liknande til helga, men som regel ikkje. Kanskje ei helg i månaden? Smågodt og slikt hender det at barna kjøper, og då tek eg to eller tre av deira bitar. Vi kjøper ikkje det sjølve. Av og til får vi søte ting i gåve, som ei sjokoladeeske eller slikt, den blir gjerne ståande i nokre veker før den er oppspist. Så i den grad vi har for mykje på kroppen er det av heilt normal kvardagsmat. :)

Skrevet

0,5 liter brus hver, en liten sjokolade og en pose potetgull på lørdag.

Anonymous poster hash: 200df...16f

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...