Gå til innhold

Lån til oppussing?


Miss Lizzy

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har kjøpt min første, lille leilighet på 32 m2. Ga 1.750.000 for den. 300.000. i egenkapital og resten lån i DnB. Den er i ok stand, men det trengs en del oppussing der. Det verste er at det ikke er noe ordentlig kjøkken der. Det står bare en sånn hybel-seksjon med en liten kum, to kokeplater og kjøleskap under. Det er ikke verre enn at jeg overlever et halvt års tid mens jeg sparer til kjøkken. Har planer om å sette opp et lite kjøkken med ny oppvaskmaskin, kum, kjøleskap/fryseskap, komfyr/ovn med vifte over, et par overskap og underskap. Har sett på kjøkken på IKEA og regner med å bruke mellom 50 000 og 100 000 på kjøkkenet (inkludert hvitevarer, fliser og arbeidspenger).

Er det mulig å be banken om et lån til oppussing, eller er det bedre å leve litt enkelt et halvt års tid og heller spare opp pengene selv? Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha spart opp pengene. Da får du god tid til å planlegge, det er billigere enn å låne pengene og du blir ekstremt glad for det nye kjøkkenet når den tid kommer. Et halvt år-år går fort. Kanskje du blir ekstra flink til å sette av penger også.

Anonymous poster hash: c094b...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt engig med anonym. Kan greie å sette av 5000-7000 kr i måneden hvis jeg lever litt billig :) Skal se det an en måned eller to. Litt kjedelig å ikke ha stekeovn, men kan ev. kjøpe en sånn hybelkomfyr med liten stekeovn. Får litt tid til å planlegge kjøkkenet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Enig med resten her.

Om du ikke har komfyr (noe jeg er heeeelt avhengig av) så ville jeg kjøpt en liten, billig komfyr til å bruke mens man sparer opp penger til kjøkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvis det tar deg et halvt år med litt sparsommelig liv å spare opp 50-100.000 så ville jeg ventet det halve året.

Hva er det du savner mest med steikeovn? Kan en microbølgeovn løse noe av problemet? Uten steikeovn er pizza vanskelig - jeg ser den. Det som oftest er problemet med sånne hybelkomfyrer er at platene virker dårlig.

Jeg ville likevel spart når du har muligheten til det fremfor å låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg kommer til å savne mest med ovn er vel å kunne bake brød.

Spiser veldig sjelden frossen-pizza. Husker ikke sist jeg spiste det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert brødbakemaskin. Har hatt det før, men er ikke helt fornøyd med brødene i sånne maskiner. Synes de blir litt kompakte, smuler lett og blir fort tørre. Men det er absolutt en mulighet. Kan kjøpe en sånn liten komfyr, ja. Problemet er at jeg ikke har noe sted å sette den! Har ikke noe benkeplass heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...