Gå til innhold

Problemer med hodebunnen


Fremhevede innlegg

Skrevet

I et drøyt år har jeg slitt med hodebunnen. Det startet etter Isotretinoin.... Håret er tørt, men dekket av fett. Bare timer etter hårvask begynner håret å se fettet ut, dagen etter ser det ut som om jeg ikke har vasket det på mange dager og det lukter. Lukten er litt ostete. Hvis jeg klør meg i hodebunnen (det klør ofte) så er neglene fulle av hvitt, fet masse. Jeg har en del flass. Jeg mister mye hår, ofte i bolker. Fastlegen hadde ingen tips, samme med hudlegen og frisøren. Jeg har prøvd head&shoulders, frisørshampoo, Selsun, natron, ikke vaske håret bare skylle det, ikke gre håret, gre håret ofte. Jeg orker ikke mer! jeg tror dette har spredd seg til ansiktet, det er ihvertfall veldig fett, men hvis jeg ikke smører etter dusj sviir det av tørrhet.... Noen tips?

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Atopisk eksem? Prøv med Elocon?

Anonymous poster hash: ffca2...dd6

Skrevet

Høres kanskje litt ut som seboreisk eksem? Du kan jo lese mer om symptomene her: http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/seboreisk-eksem Men dette er i alle fall noe en hudlege burde oppdage.

Sliter med det selv og for meg må jeg i alle fall ha reseptbelagte midler for å holde det i sjakk når det blir verre. Head&Shoulders eller frisørsjampo eller lignende hjelper ingenting.

Vurdert å få en annen vurdering fra en hudlege kanskje?



Anonymous poster hash: b9766...8ab
Skrevet

Jeg har vært inne på Seboreisk eksem før da jeg har flass i øyebryn og øyevipper, samt nesevingene. Men det står ingenting om ostete lukt og håravfall. Fastlegen mente jeg burde bli bedre av allergitabletter som jeg allerede tar, og mente jeg ikke behøvde en second opinion.

Det står at sebereisk eksem er en gjærsopp så jeg har lurt på om jeg burde prøve slik candida-diett? Eller om det er noe annet jeg kan gjøre selv?

Jeg skjønner ikke helt forskjellene mellom seboreisk og atopisk eksem, men er ikke atopisk som regel over hele kroppen?

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Skrevet

Du kan prøve en shampoo beregnet på seborreisk eksem. Spør på apoteket. Hjelper ikke det, ville jeg spurt legen om det kan være aktuelt med en steroid-behandling. Det finnes som liniment, som er enkelt å smøte ut i hodebunnen.



Anonymous poster hash: fc351...752
Skrevet

Du kan prøve en shampoo beregnet på seborreisk eksem. Spør på apoteket. Hjelper ikke det, ville jeg spurt legen om det kan være aktuelt med en steroid-behandling. Det finnes som liniment, som er enkelt å smøte ut i hodebunnen. Anonymous poster hash: fc351...752

Jeg har prøvd Selsun. Det hjelper litt, men absolutt ikke nok. Fastlegen var ganske tydelig på at han ikke var interessert i å skrive ut noe.

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Skrevet

Dette høres jo virkelig ut som min tilstand på hodebunn/hår for tiden.. Er litt over en måned siden avslutt av iso-kuren, mens under kuren ble håret aldri fett.

Og du har hatt dette i et år! Da høres det nesten ikke ut som min tilstand på hodebunn og hår er bare en overgangsfase fra kuren til normalen likevel :(

Skrevet

Dette høres jo virkelig ut som min tilstand på hodebunn/hår for tiden.. Er litt over en måned siden avslutt av iso-kuren, mens under kuren ble håret aldri fett.

Og du har hatt dette i et år! Da høres det nesten ikke ut som min tilstand på hodebunn og hår er bare en overgangsfase fra kuren til normalen likevel :(

Ja, da jeg gikk på Iso ble ikke håret fett i det hele tatt. Gikk vel tre uker mellom hver vask. Så det er ganske ekstrem forandring. Håper det går seg til for deg, for dette er ikke moro.

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Skrevet

Ja, da jeg gikk på Iso ble ikke håret fett i det hele tatt. Gikk vel tre uker mellom hver vask. Så det er ganske ekstrem forandring. Håper det går seg til for deg, for dette er ikke moro.

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Anonymous poster hash: 6d1af...01c

Takk for det, håper virkelig du også finner en løsning :blomst: Følger med på tråden om det skulle dukke opp ny info.

Har du fått "påvist" eksem, altså?

Selv har jeg vasket håret så lite som mulig, men noe må jeg jo gjøre for å kunne være ute i det offentlige- nemlig å faktisk vaske det når det må til. Nytter ikke med skylling av eddik eller vann da nei :( Bruker en nøytral shampoo, masserer ikke og bruker ikke balsam i hodebunn. Bruker til tider hodebunnsgelen jeg brukte under kuren for tørr hodebunn- men intet resultat.

Slo meg til ro med at det er såpass kort tid siden jeg avsluttet kuren, men denne tråden gjorde meg usikker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...