Gå til innhold

Å miste en morfar....


Tjorven

Anbefalte innlegg

Å miste en morfar...

Du har vært der hver dag,

med ditt brede smil,

din lune humor

og dine mange spillopper.

Nå er det slutt,

du er der ikke mer.

Aldri mer skal du spørre meg

hvordan jeg har det,

hva jeg driver med

og at du vil ha meg på besøk.

Aldri mer skal du vise meg

ting du satte pris på,

aldri mer turer i skog og mark...

Å miste en morfar,

virker så meningsløst...

Morfar, jeg savner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var godt skrevet Tjorven, fint at du skriver litt syns jeg, det er en fin måte å bearbeide det på.

Husk at Morfaren din fortsatt er der, der er bare kommet et tynt slør der, så du kan ikke se ham mer. Dette var en god trøst for meg når jeg mistet min far.

Klemmer til deg Tjorven-vennen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Morfaren din fortsatt er der, der er bare kommet et tynt slør der, så du kan ikke se ham mer. Dette var en god trøst for meg når jeg mistet min far.

Takk for det, det var flott sagt og forklart!

Det høres kanskje dumt ut, men det er lettere å bære denne sorgen i forhold til når min far døde... Nå er vi mange som står sammen om dette, forrige gangen var jeg så alene...

Men morfar er ikke mindre savnet av den grunn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig dikt du har skrevet, Tjorven.

Det er uendelig trist å miste noen som man er glad i, men det er godt du har mange rundt deg i sorgen.

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin skrevet Tjorven.

Jeg tror ikke mennesker man er glad i blir helt borte heller. Jeg har en god følelse at Bestefaren min passer ekstra godt på meg når jeg litt uttafor :rosaengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelig skrevet, Tjorven.. Og jeg kjenner det godt igjen. Fant bestefaren min død tidligere i år... Han har alltid vært her for oss og tatt oss med på ting, de siste 8 årene har jeg bodd i samme hus som han og sett han stort sett hver dag, og nå er han ikke mer. Nå litt mer enn 3 måneder etter er savnet skikkelig her... syns savnet er helt for jævlig jeg .... Sorgen var lettere å takle enn savnet er...

Sender deg mange gode tanker i en vond stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar lang tid før man kommer over det tror jeg Tjorven.

Mistet selv både morfar og farfar i fjor, og fremdeles blir jeg sår når jeg tenker på farfar!! ser bilder eller annet som minner meg om denne mannen som jeg var så glad i og som ikke lenger er der.

Men blir enda mer bevisst på at de jeg faktisk HAR igjen.

vil alltid savne farfar, slik du alltid vil savne morfaren din. De har vært der siden vi var små, og de vil alltid være der i minnene og bilder og tanker. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Takk alle sammen. Livet må gå videre' date=' men jeg vet at savnet fremover vil bli stort![/quote']

Jeg savner min morfar også, han døde for 3 år siden.

En venninde sa til meg noe som jeg syens var så fint. Hun sa at jeg burde være glad for å ha så sterkt savn, det betyr at jeg har opplevd en stor glede og samhørighet. Ikke alle får oppleve dette. Selv savner hun ikke sine besteforeldre i det hele tatt, de hadde et veldig nøytralt forhold. Jeg derimot, har opplevd kjærlighet, og ved å fremdeles huske han, lever han enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Det er godt å ha gode minner, og disse kommer jeg alltid til å ta vare på. Morfar var en fantastisk flott mann, og jeg har vært heldig som har blitt så godt kjent med ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest2

Mange fine innlegg! Jeg leste et sitat for ikke så lenge siden som jeg syns var så fint; "Don't cry because it's over - smile because it happened"

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...