Gå til innhold

Vet ikke hva jeg vil bli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente som går i niende men jeg har allerede begynt å bekymre meg for hva jeg skal studere og hva jeg skal bli. Problemet er bare det at jeg aner ikke hva jeg vil, eller hva jeg skal gjøre med livet mitt. Mine generelle interesser er tegning, data og dyr. Drømmen er jo egentlig å bli dyrelege, men har hørt at man må ha en relativ høy karakter i matte for å bli det, og jeg er ikke spesielt god i matte. Har også litt lyst å bli engelsklærer, men jeg vet ikke helt. Dataingeniør hadde og vært noe, men det er utrolig vanskelig (nærmest umulig) å få seg jobb innen datateknologi i hjembyen min, men jeg er bestemt på å bo her når jeg er ferdig med å studere, og skal begynne å jobbe. Har dere noen ideer eller forslag? Takker for alle svar!



Anonymous poster hash: 63a22...e0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt forslag er å slappe av. Tro meg. Du vil aldri bli kvitt "hva skal jeg bli"-følelsen helt.

Endret av oeas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er å slappe av. Tro meg. Du vil aldri bli kvitt "hva skal jeg bli"-følelsen helt.

*sukk* ja, men jeg må jo utdanne meg til noe? Kan ikke bo i mammas kjeller resten av livet heller

Anonymous poster hash: 63a22...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I niendeklasse er du vel 14 år? Du trenger ikke tenke på hva du vil på 4 år. Og i løpet av de 4 årene kommer du å endre ønsket en zillion ganger. Det kan også godt hende at du tar en utdanning, men ender opp med å jobbe med noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg i hvertfall jobbet masse med matte. Både dyrlege og dataingeniør er utdannelser og yrker som krever mye matte.

Men du er enda ung ;) Jeg ante ikke hva jeg skulle bli når jeg var 22 en gang. Men tok da noen økonomifag fordi det tenkte jge var lurt å ha i bunnen uansett hva jeg endte opp med. Og endte opp med å bli økonom :) Så det er nok veldig tilfeldig for mange hva man ender opp som.

I løpet av vgs var jeg vel innom 40-50 forskjellige studier jeg ønsket også... Du trenger ikke bestemme deg enda. Og du kan bo hos moren din lenge enda også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...