Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på to måneder har det siste døgnet hatt litt streng lukt av urinen. Allmenntilstanden er god, hun smiler, ler, prater og ser rundt seg. Det virker heller ikke som hun har vondt og hun spiser som normalt. Det har vært svært varmt de siste dagene uten at hun har spist mer. Sist uke hadde hun feber i et døgn uten at legen fant ut noe (han tok ikke CRP).

Ville dere tatt urinprøve og levert legen eller er det normalt med litt streng lukt innimellom?

Anonymous poster hash: 5f306...321

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Mest sannsynleg er det vel at ho har drukke lite, og dermed vert urinen meir konsentrert. Heilt normalt. Viss ho ikkje har feber og ikkje klynkar og er misfornøgd (pga. smerter ved tissing) er det ikkje nødvendig å utrede for UVI. Gi henne meir mm/mme, og følg med på om det endrar seg tilbake til normalen igjen.

Skrevet

Har babyen ingen feber, ser tilpass og fornøyd ut hadde jeg ikke bekymra meg.

Siden dere har hatt noen varme dager har nok babyen bare fått i seg litt for lite væske. Prøv å kok og avkjøl vann og gi i tillegg til pupp/flaske? :)

Anonymous poster hash: 1c0d5...c22
Skrevet

Pleier ikke babyer bare å drikke morsmelk de første mnd, da? Drikker de i det hele tatt vann?

Anonymous poster hash: d0816...7a4
Skrevet

Jeg fullammer. Hun blir sur om jeg tilbyr mat oftere (har prøvd)... Bleia lukter litt strengt nå også, men ikke sånn kjempemye. Hun har sovet stille så ingen smerter når hun tisser tror jeg. Får følge ekstra godt med :)

TS

Skrevet

Har du byttet bleiemerke? Pampers gav mer lukt enn libero her da hun var mindre..

Skrevet

Antakelig er det, som de over her sier, bare konsentrert urin.

Jeg vil likevel skyte inn at det faktisk ikke er alle som får symptomer ved UVI, så dersom dette vedvarer ville jeg fått sjekket det opp hos lege.

Skrevet

Har ikke byttet bleiemerke. Bruker Libero og har ikke kjent noe før. Det lukter litt i dag, men ikke så ille. Vedvarer det leverer jeg selvsagt urinprøve hos legen.

TS

Skrevet

Pleier ikke babyer bare å drikke morsmelk de første mnd, da? Drikker de i det hele tatt vann?

Anonymous poster hash: d0816...7a4

Vanligvis er det nok med bare morsmelk/flaske. Men er det ekstra varme dager er det lurt å gi litt vann (kokt og avkjølt) i tillegg - de små blir veldig fort dehydrerte.

Anonymous poster hash: 1c0d5...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...