Gå til innhold

Tur i norge med telt, bil og div

Gjest Sengaia

Anbefalte innlegg

Gjest Sengaia

Jeg føler til tider en trang for å bare kjøre. Ta med telt, sovepose, noe mat, litt penger, gode klær og sko. Jeg vil ut i skogen, gå fjellturer, - oppleve vårt vakre land! Jeg var på Galdhøpiggen i sommer, og det var em helt fantastisk opplevelse! dette MÅ jeg gjøre igjen. Ikke bare dvaske rundt her... jeg vil ut i naturen!

har noen her noen tips til fjell/skoger/veier steder hvor jeg kan dra for å nyte naturopplevelser?

Jeg vet heller ikke hva jeg må ha med...

jeg har:

-bil

-sovepose

-noe penger

-klær, sko og div

-mat som holder seg + kjølebag

-jeg trenger vel et telt... burdë vel få tak i en god kniv eller noe også.

Er det noen her som har forslag til slike turer? Ekke f. eks. at det skal være et bestemt sted, men at jeg kan gå derfra tik dit - altså skjønner dere? Alt av svar og råd tar jeg imot med stor takknemlighet for! Nå skal det leves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest abcdefgh

Kom deg til Møre Og Romsdal , Sunnmøre !
Forslag til kjørerute med FANTASTISK natur :.Kommer du fra øst :Kjør gamle Strynefjellsvegen -> Geiranger -> Valldal -> Trollstigen -> Åndalsnes -> Dombås -> Fortsett nordover eller tilbake øst. Her har du flotte plasser for telting som perler på snor .

Plasser for fine fjellturer langs ruten: Geiranger , Valldal , Tafjordfjella ( like ved Valldalen) , Området Valldal -> Trollstigen. Haug av muligheter fra Åndalsnes til Dombås også , men er ikke kjent der selv.

Ellers kan du sjekke ut.no for forslag til turer og ruter. Om du velger denne ruta må du bumpe tråden med hvordan du hadde det.

Ah , ble så gira og engasjert av å nevne alle de FLOTTE plassene at det frister med ny tur selv om teltet nettopp har komt i hus og fjellskoa fortsatt er våt :D

Om du hadde det flott på Galdhøpiggen kommer du til å nynne på Ja Vi Elsker med tårer i øynene og gåsehud fra topp til tå etter du har lagt bak deg området jeg nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tenker å dra alene, tror jeg det er tryggere å sove i bilen enn i et telt nær befolkede områder

Anonymous poster hash: 52329...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sengaia

Da er det notert notert begge to! Tenke å dra laangt vekk fra bikder og alt... jeg får se :) Jeg må hvertfall kommet meg bort!!

Har dere forslag til hva jeg burde ha med meg? har som sagt sovepose, ull- og yttertøy, fjellsko, sterke lollelykyter og det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...