AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Jeg skal holde en bursdagsfeiring når jeg blir 20 år og trenger råd angående mat. Vi blir 8-10 stykker inkludert meg og bursdagsfeiringen blir på en måte et vors før vi drar ut og drikker Vi skal først lage middag i lag og valget falt på taco, men det er flere gode tapasretter jeg gjerne ha med! Om jeg kan kombinere det, så tenker jeg å ha med spanske kjøttboller, lakse- og spekeskinkeruller og kyllingquesadillas. Blir det veldig mye mat og bare rart å kombinere? Angående dessert så er jeg litt blank. Det eneste jeg vet at jeg skal ta med, er jellyshots, potetgull og smågodt! Tenker de fleste er mett etter middagen så vet ikke om kaker er så fristende, men muffins går vel an? Jeg vil så gjerne at dette skal bli en super feiring, så om dere har noen råd/kritikk så må dere bare dele dem! (Alle tar med egen drikke, bare så det er nevnt!) Anonymous poster hash: 989c3...355
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Jeg vil tro at dette blir veldig mye mat. Ville nok satset på enten taco eller tapas. Med mindre du vil sitte igjen med veldig mye mat da. Dessertmessig tror jeg det holder med småretter. Siden du har skrevet at du skal ha jellyshots og at folk har med drikke, så er det kanskje drikkingen som kommer i fokus for mange etter middagen. Ville satset på potetgull, saltstenger og smågodt slik du har skrevet, og heller droppet muffins og kaker. Anonymous poster hash: d63ec...cd1
Fantomina Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
happiest Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Tror nok både taco og tapas blir litt vel mye! Jeg synes selv at søtsaker ikke er så godt sammen med alkohol, og ville helst spist chips som snacks. Men det er jo min menig. I såfall holder det sikkert med en kake eller muffines. Men dere skal jo ha smågodt også? Er jo mulig det blir nok søtsaker da. Men over til middagen... Hva med å kombinere de to? Taco er jo mexikansk. Du kan jo lage tapasretter som kommer fra Mexico? Feks. quesadillas som du skjærer i stykker/trekanter, de små (de som er mini) tacotubsene som du kan fylle med tacokjøttdeig + ost og noe grønnsker, tacochips me dipper (salsa, rømme, guacamole). Og evt noen andre retter som kan passe?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Tusen takk for råd og som dere sier så blir det nok mye mat, men likte ideen om nattmat! Kjenner jeg gjestene mine rett så er de garantert med på spise nattmat etterpå Tror jeg skal høre litt med gjestene om hva de vil ha, men tror kanskje jeg dropper tapasen og heller legger mer tid i tacoen. Skal blant annet ha nachos, så tenker å ha flere typer dip, som guacamole, maispurè, salsa og ostedip! Dessert må jeg tenke litt mer på for jeg er enig i at det kan bli litt vell søtt kombinert med alkohol. Kan hende vi ikke får så mye tid til å spise dessert heller før vi drar ut så satser heller på en stor middag! Anonymous poster hash: 989c3...355
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Jeg ville gått for tacoen. Kjøp inn både lefser og sjell med mye forskjellig tilbehør til. For eksempel mais, salat, agurk, paprika, tomater, rømme, salsa, nachos, sopp, ost, guacemole, annanas, løk. Synes det er godt når det er mye å velge i! Til snacks ville jeg hatt enten popcorn, chips, nøtter eller frukt. Synes det er godt å spise på noe når jeg drikker. Anonymous poster hash: 478e1...59c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå