Gå til innhold

handlevog i bil - hvem sitt ansvar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Var nettopp på butikken, hadde satt varene i bilen, og skulle sette på plass handlevognen. Satt den sammen med noen andre vogner (ikke i sånn bod). Satt mn handlevogn sammen med en annen. Ovenfor en meter lenger bort sto 3 handlevogner sånn halveis i hverandre. De begynte såvidt å trille, og siden min sto stille sammen med en annen gikk jeg for å stoppe disse, slik at de ikke skulle treffe bilen som sto parkert. det kommer en bil og stopper og åpenbart følger med på meg istedenfor å rygge bilen sin på plass på parkeringsplassen.. Så begynner de 2 vognene (den ene "min") i trille.. veldig sakte, men jeg hadde ikke nok armer og bein til å holde alle fem vognene.. fikk 4 av de til å stå stille, men den femte trillet veldig sakte inn i bilen hvor en mann satt å så på alt sammen.

Han blir selvfølgelig forbannet, og sier at det kom en ripe på kanskje 1 cm på døren på passasjersiden. jeg mener at vognen traff bak døren, så altså ikke samme sted som ripen var. Han blir så forbannet og sur og jeg litt sjokkert og beklager at vognen trillet inn i bilen, men det var på ingen måte nok fart i vognen til at det skulle komme en ripe..

Mange har trolig dultet borti med en vogn i egen bil når man skal sette inn posene, og da er det mer kraft i treffet enn det var her.

Det hele ente med at jeg ga han kontakt info til meg, og han sier han skal få skaden taksert. men jeg er veldig usikker på om dette faktisk er min feil..? om dette er en kostnad jeg skal ta.. jeg ville tenkt at dette er noe han må ta på sin forsikring. føler jeg rett og slett var på feil sted til feil tid..

Hadde han bare parkert bilen og ikke stoppet å sett på meg prøve å stoppe handlevognene, så hadde det aldri skjedd noe..

Er student, og har ikke spesielt mye panger.. hadde kun fått lånt en bil til å gjøre litt storhandel..

Er jeg helt idiot og det faktisk er jeg som skal ta denne kostnaden, eller har jeg rett..?



Anonymous poster hash: 3e972...9c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din vogn, din feil. Vogner skal settes på plass i bod eller holder, ikke i andre løse vogner.



Anonymous poster hash: cbdb8...027
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær og les da, det var ikke hennes vogn. Skal hun bli straffet for at hun prøver å hjelpe butikken?

Nei, du skal ikke betale. Enten får han ta det opp med butikken eller så får han ta det på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mitt skjønn er du ikke erstatningspliktig. Med forbehold om at det du forteller i hovedinnlegget er helt korrekt. Satt mannen og så direkte på at vognen "løsnet" om kom mot ham? Hadde han hatt tid til å stoppe den?



Anonymous poster hash: 4b619...431
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...