AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Jeg går på noe jeg oppfattet som høyest dose fragmin i døgnet. Hva er da sjansen forå bli syk igjen? Legen sa han ikke hadde opplevd at noen ble syke (blodpropp) imens de gikk på fragmin... Men stoler ikke på leger lenger. Anonymous poster hash: a2217...1e2
reiseglad Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Hvorfor bruker du fragmin i det store og hele? Og hva er høyeste dose? Det blir regnet ut fra hvor tung du er, så det er også vesentlig å vite. Hvor har du hatt blodpropp, og hvor lenge er det siden? Skal du ikke over på Marevan eller Xarelto? Jeg har jobbet i årevis med pasienter som står på fragmin etter sykdom, og jeg tror knapt jeg kan huske at noen har fått nye propper under behandling, kanskje en gang eller to. Det viktigste er at du følger opp behandlingen, og tar forhåndsregler for å unngå nye propper. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Går på 20 000 i døgnet. Ble ikke beregnet utifra vekt, de måtte øke dosen etter stadige innleggelser. Jeg skal nok over på tabletter etterhvert, kanskje ikke marevan. Jr tatt sprøyter i halvannen mnd nesten, dritt lei. Men sånn er det Lungeemboli, lysk og legg. Går endel, prøver å ikke sitte mye i ro. Anonymous poster hash: a2217...1e2
Teriyaki Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 (endret) skal du over på Pradaxa? Jeg vet mange som først har gått på Fragmin, som etter det har begynt på Pradaxa. Har man gått på marevan før man går over på pradaxa så slipper man jo stadige INR-målinger. Men var absolutt en høy dose. Til sammenlikning så får jo nyoppererte 5000 IE for å forebygge blodpropp. Men vil tro legen vet hva han gjør. Når du stadig har blitt innlagt på lavere doser, så er det jo helt klart nødvendig å øke dosen. Endret 26. august 2013 av Teriyaki
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Ja, dette var visst eksperter.. Startet vel på 12500ie. Tror det var snakk om en helt ny medisin. Kanskje den du nevnte? Jeg vet ikke helt enda. Anonymous poster hash: a2217...1e2
Teriyaki Skrevet 26. august 2013 #6 Skrevet 26. august 2013 Ja, dette var visst eksperter.. Startet vel på 12500ie. Tror det var snakk om en helt ny medisin. Kanskje den du nevnte? Jeg vet ikke helt enda.Anonymous poster hash: a2217...1e2 Pradaxa er ny ja. Den kom i 2011 tror jeg, og i alle fall her i kommunen så går bare fler og fler fra marevan til pradaxa. Men kan jo være en annen medisin også, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå