AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #1 Skrevet 24. august 2013 Jeg skal i bryllup i dag, og vi har fått beskjed om at en del må stå pga plassmangel. Jeg vil jo helst ikke stå i en time, men skjønner jo at jeg kanskje må det. Familien sitter jo, og alle de gamle. Så vi som er lenger ut i rekken, må stå. Anyway, hvordan forhindre at det blir smertefullt? Tenker å ta av meg skoene i hvertfall. Anonymous poster hash: 2c3b0...5e7
TheHairyToothfairy Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Tro meg, en vielse går i utgangspunktet veldig raskt.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Pleier du aldri å stå i en time? Det er da virkelig ikke smertefullt. Spesielt ikke om du tar av deg skoene. Anonymous poster hash: 415fd...930 3
Tullepia Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Jeg skal i bryllup i dag, og vi har fått beskjed om at en del må stå pga plassmangel. Jeg vil jo helst ikke stå i en time, men skjønner jo at jeg kanskje må det. Familien sitter jo, og alle de gamle. Så vi som er lenger ut i rekken, må stå. Anyway, hvordan forhindre at det blir smertefullt? Tenker å ta av meg skoene i hvertfall.Anonymous poster hash: 2c3b0...5e7 En vielse tar 20 minutter, max en halvtime. Du klarer fint å stå. Ta av skoene.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Var sikker på at det varte i en time.men 30 min skal gå bra. Jeg sliter med å stå rett opp og ned over lengre tid, får vondt i korsryggen. å gå lenge er ikke noe problem. Anonymous poster hash: 2c3b0...5e7
missdior Skrevet 24. august 2013 #7 Skrevet 24. august 2013 Du er sikkert for oppslukt av vielsen til å tenke på føttene engang! Det går sikkert kjempefort Ellers kan det være lurt å "rulle" litt på beina, frem og tilbake, uten å bevege overkroppen. Det er tungt å stå lenge, !! Hilsen ekspeditrise som står 8 timer daglig 2
MissEi Skrevet 24. august 2013 #8 Skrevet 24. august 2013 Det kommer til å gå kjempe fort. Bytt litt på å stå på tærne og hælene så går det supert!!
AuroraB Skrevet 24. august 2013 #9 Skrevet 24. august 2013 Ta på deg et par flate sko til vielsen, og så kan du bytte til de lekre med hæler etterpå. Jeg synger i kor, og der hender det at vi står leeeenge. Trikset for å ikke få vondt i ryggen eller stivne i hoftene, er å stå med en ørliten knekk i knærne. Det er ikke engang synlig, men du må bare ikke "låse" knærne. For når du låser knærne, låser du også hofter, bekken og korsrygg, og så får du vondt.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #10 Skrevet 24. august 2013 Om flere av gjestene må stå, vil jeg tro det er helt naturlig at de som har rygg/hofteplager tilhører gruppen som får sitte. Anonymous poster hash: cc82e...65d 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #11 Skrevet 24. august 2013 Bittelitt OT, men er det ikke egentlig litt dumt og vitner om dårlig planlegging når man ikke velger en kirke eller et lokale som er stort nok til at alle kan få sitte? Anonymous poster hash: ec31c...db0 4
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #12 Skrevet 25. august 2013 Bittelitt OT, men er det ikke egentlig litt dumt og vitner om dårlig planlegging når man ikke velger en kirke eller et lokale som er stort nok til at alle kan få sitte? Anonymous poster hash: ec31c...db0 Hvis man velger et lokale hvor det er plass til 40 stoler og inviterer 60 gjester: ja. Det er definitivt dårlig planlegging. Men man vet jo aldri. I lokalet vårt er det plasstil 65 stoler, og vi har invitert 55 stk. Om det møter opp mange som ikke er invitert, så kan det hende de må stå. Vi har ingen grunn til å tro at det kommer til å skje (har inntrykk av at det er mye vanligere at ikke-inviterte folk møter opp i kirken enn andre steder, vi skal gifte oss på en gård) Men altså: det kan sikkert skje. Anonymous poster hash: def24...364
Amarinda Skrevet 25. august 2013 #13 Skrevet 25. august 2013 Bittelitt OT, men er det ikke egentlig litt dumt og vitner om dårlig planlegging når man ikke velger en kirke eller et lokale som er stort nok til at alle kan få sitte? Anonymous poster hash: ec31c...db0 Bare sånn til informasjon så er det ikke alltid man har mulighet til å velge kirkelokaler, noen har bare en kirke og lokalkirker er ofte ganske små.. Det koster ekstra om man vil gifte seg et annet sted enn man sokner til. 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #14 Skrevet 25. august 2013 Seremonirommet i tingretten i Trondheim er knøttlite med plass til ca 30 personer. Det er sitteplasser til brudeparet og en eller to knøttsmå benker som jeg regner med er forbeholdt de eldre og de sykelige. Men så varer seremonien bare i ti minutter, så for de aller fleste går det fint. Anonymous poster hash: 87eb2...c22
Gjest Ciegus Skrevet 25. august 2013 #15 Skrevet 25. august 2013 Bittelitt OT, men er det ikke egentlig litt dumt og vitner om dårlig planlegging når man ikke velger en kirke eller et lokale som er stort nok til at alle kan få sitte? Anonymous poster hash: ec31c...db0 Alle bor ikke i by og kan velge og vrake mellom lokaler. Dessuten er det ikke lett å vite hvor mange som kommer, man må booke lokale tidlig, og da er ofte ikke gjestelisten klar, dessuten kommer det gjerne mange som ikke er invitert på festen. Synes ikke man skal anklage de som gifter seg på tinghuset for dårlig planlegging (der er det ofte få sitteplasser)...
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #16 Skrevet 25. august 2013 Alle bor ikke i by og kan velge og vrake mellom lokaler. Dessuten er det ikke lett å vite hvor mange som kommer, man må booke lokale tidlig, og da er ofte ikke gjestelisten klar, dessuten kommer det gjerne mange som ikke er invitert på festen. Synes ikke man skal anklage de som gifter seg på tinghuset for dårlig planlegging (der er det ofte få sitteplasser)... Nei, så da kan man jo tilpasse gjestelisten etter lokalet da? Man inviterer ikke 60 stk til vielse når man vet at det kun er plass til 30. Enkelt og greit. Er det smått og dårlige valgmuligheter for lokale, så er vel det beste å ha en bitteliten sermoni med bare de aller nærmeste, og så ha en skikkelig fest med masse mennesker etterpå. Anonymous poster hash: def24...364
Gjest Ciegus Skrevet 25. august 2013 #17 Skrevet 25. august 2013 Nei, så da kan man jo tilpasse gjestelisten etter lokalet da? Man inviterer ikke 60 stk til vielse når man vet at det kun er plass til 30. Enkelt og greit. Er det smått og dårlige valgmuligheter for lokale, så er vel det beste å ha en bitteliten sermoni med bare de aller nærmeste, og så ha en skikkelig fest med masse mennesker etterpå. Anonymous poster hash: def24...364 Beklager, men jeg har ikke tenkt å nekte noen å komme i vielsen vår selv om vi skulle ha et lite lokale. Skulle tatt seg ut om jeg skulle nektet vennene mine å komme fordi noen synes det er dumt å stå...? Heller stå enn å ikke komme i det hele tatt, om man har helse til det. 1
Gjest Ciegus Skrevet 25. august 2013 #18 Skrevet 25. august 2013 Jeg måtte stå i en venninnes vielse (tinghus) og er sjeleglad jeg fikk lov til å komme likevel!
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #19 Skrevet 25. august 2013 Beklager, men jeg har ikke tenkt å nekte noen å komme i vielsen vår selv om vi skulle ha et lite lokale. Skulle tatt seg ut om jeg skulle nektet vennene mine å komme fordi noen synes det er dumt å stå...? Heller stå enn å ikke komme i det hele tatt, om man har helse til det. Om du leser det jeg skrev en gang til, så skrev jeg ingen verdens ting om at folk som må stå. Jeg skrev "ikke plass", og da mente jeg at man får la være å invitere så mange at det knapt nok er plass til å puste og at folk må stå TRANGT. Som i sild-i-tønne-trangt. Det har jeg opplevd flere ganger, og det er faktisk ikke spesielt kult. Og det gjelder altså inviterte gjester. Ekstratilskuere får tåle litt mer synes jeg (også innser jeg at det egentlig var en avsporing fra det TS spør om, så jeg synes ikke det var noe rart at du misforsto. Hehe.) Anonymous poster hash: def24...364
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå