AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Hei For mange år siden piercet jeg nesen. Jeg brukte smykke i noen år, men tok det etter hvert ut og lot hullet gro igjen. Selv nå, flere år etter har jeg en blå flekk der hullet var.. Huden har grodd, men denne blå flekken er like synlig... Hva er dette? Og viktigst av alt - hvordan blir jeg kvitt den?? Takker for alle svar! Anonymous poster hash: 4013d...d96 Anonymous poster hash: 47157...e60
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #2 Skrevet 24. august 2013 Kanskje en blodsamling? Vet ikke hvordan du blir kvitt den, om det går an. Kanskje høre med legen? Anonymous poster hash: 9d950...008
Dricka Skrevet 24. august 2013 #3 Skrevet 24. august 2013 Kanskje det er etter den prikken som ble tegnet opp da du tok den? Man setter gjerne opp en måleprikk der hullet skal være og da kan det hende blekket har satt seg i huden som en tatovering? Ikke vet jeg, men det var det første som slo meg.
fruBeist Skrevet 24. august 2013 #4 Skrevet 24. august 2013 Kanskje det er etter den prikken som ble tegnet opp da du tok den? Man setter gjerne opp en måleprikk der hullet skal være og da kan det hende blekket har satt seg i huden som en tatovering? Ikke vet jeg, men det var det første som slo meg. Hudceller fornyer seg hele tiden. En overflatisk påtegnet prikk vil forsvinne rimelig fort. En tatovering legger blekket lenger ned i huden og har helt andre forutsetninger for å bli værende. 1
Minya Skrevet 24. august 2013 #5 Skrevet 24. august 2013 Det høres ut som om arret du har fått etter piercingen har blitt blått. Det går som oftest over av seg selv, men noen ganger tar det veldig mange år før arret blir helt lyst. Du kan høre på apoteket om de har noe salve eller noe du kan smøre på for å dempe arret, men utenom det må du nok bare la det være og se hva som skjer. Sannsynligvis er det bare du som ser den. Selv pierceren min kan ikke se det gamle hullet jeg har fra en nesepiercing jeg tok da jeg var yngre, mest fordi den ble satt i en pore, slik at poren ble noe større.
MilleVanille Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Jeg tenker arr som er eksponert for sollys? Da kan det bli lilla/blått.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #7 Skrevet 25. august 2013 Takk for alle svar så langt Kanskje det er etter den prikken som ble tegnet opp da du tok den? Man setter gjerne opp en måleprikk der hullet skal være og da kan det hende blekket har satt seg i huden som en tatovering? Ikke vet jeg, men det var det første som slo meg. Dette svaret fikk jeg også for en tid siden av en ansatt i tattoo/piercingstudio, men han har ikke sett flekken. På en måte kan det jo være logisk, men.. Hvordan kan jeg i så fall få det bort..? Det høres ut som om arret du har fått etter piercingen har blitt blått. Det går som oftest over av seg selv, men noen ganger tar det veldig mange år før arret blir helt lyst. Du kan høre på apoteket om de har noe salve eller noe du kan smøre på for å dempe arret, men utenom det må du nok bare la det være og se hva som skjer. Sannsynligvis er det bare du som ser den. Selv pierceren min kan ikke se det gamle hullet jeg har fra en nesepiercing jeg tok da jeg var yngre, mest fordi den ble satt i en pore, slik at poren ble noe større. Kan ta meg en tur på apoteket og høre Jeg har hatt andre percinger som jeg har tatt ut og der kan jeg se hullet, men ikke noe mer - sannsynligvis er det bare jeg som legger merke til disse. MEN, den blå flekken på nesen er veldig synlig, noe større enn et vanlig piercinghull (det er ikke noe synlig hull, bare en flekk i huden). Flere har kommentert det og på litt avstand ser det egentlig ut som jeg fremdeles har smykke i.. Vil gjerne bli kvitt denne flekken, så kom gjerne med flere innspill :) Anonymous poster hash: 47157...e60
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Noen flere med innspill? Anonymous poster hash: 47157...e60
miramis Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Har en gammel piercing høyt oppe på øret, den grodde aldri så tok den ut. Har en flekk der jeg og.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Selvfølgelig er det ikke prikken som er tegnet opp fra da du tok den. Sunn fornuft er greit å ha av og til. Det er rett og slett ar/død hud. De kan bli blålilla. Har en venninne som er 30 år og tok piercing da hun var 15, hun tok den ut ganske kort tid etter og har fremdeles en blå flekk der. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sagt "du har en penneflekk på nesen". Anonymous poster hash: f9905...39b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå