AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Akk ja.. Nå sitter jeg her og venter på en taxi som skal kjøre meg til legevakten. Der skal jeg forhåpentligvis snakke litt om depresjonen min. Jeg ble først diagnostisert med tung depresjon for fire år siden, fikk behandling og kom meg på beina igjen. Jeg merket hele veien at dette var noe jeg aktivt måtte holde i sjakk, og nå de siste par månedene har jeg kjent depresjonens teppe rulle inn over meg igjen. Jeg mistenker sterkt at jeg er emosjonelt ustabil, dette er en av tingene jeg skal snakke med legen om. Men. Jeg er så redd for å få en sånn diagnose! Vi planlegger barn i løpet av de neste tre årene, og jeg vet at jeg må ha en form for behandling. Men hvis jeg har en slik diagnose kommer barnevernet til å bli koblet inn og det er jeg så redd for at jeg blir helt kvalm. Samboeren min har en fortid som kommer til å bli dratt opp, han har vært i barnevernet selv og hvis jeg i tillegg har en slik diagnose kommer de ikke til å la oss være i fred. Hva skal jeg gjøre? Før noen begynner på den regla; både samboer og jeg er "velfungerende" (gåseøyne fordi jeg sliter om dagen) mennesker med jobb og et greit ordna liv, mye familie og venner rundt oss og alt er så fint og flott atte.Anonymous poster hash: 2b4dc...26d
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Om samboeren din har vært i barnevernet tidligere og har det bra nå, så er det ingen grunn til at noen skal klage på han. Sier min datter som jobber i barnvernet. Det finnes ikke automatikk i det. Barnevernskontorene rundt omkring i landet sitter ikke med oversikt over alle som har vært i barnevernet, form av noen liste de bruker til daglig. Det har de ikke tid til. Jeg kjenner flere i 30 åra som har måttet bo i fosterhjem fordi foreldrene ikke klarte jobben det er å være foreldre, men det er i dag kjekke pappaer og mammaer alle sammen. Når vi ser bort fra samboer, så vil ikke jeg anbefale deg å bli mamma før du er mer stabil i psyken, fordi noen ganger blir psyken dårligere når en får barn. Dessuten fortjener barn å ha så friske foreldre som mulig. Stå på og få den hjelpen du trenger, så vil ting på sikt ikke se så mørkt ut. Anonymous poster hash: 63709...229
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå