AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #1 Skrevet 23. august 2013 Som mann så kan mange av trådene her fremstå som at det nesten bare er kvinnenes ønsker som tas mest hensyn til i forhold til planlegging til den store dagen. Kan jo hende at det bare gjelder disse trådene, men hadde vært interessant med svar fra flere. Syntes du det er greit at mannen har en del å si når det gjelder hvilken form bryllupet skal anta? Personlig har jeg alltid syntes det har vært moro med eventplanlegging (noe jeg har drevet med i en tålelig stor skala på frivillig basis) og mitt eget bryllup hadde jeg nok ikke ønsket planlagt uten en viss intervensjon fra min egne fingre Så, hva syntes du om veldig deltakende menn i planlegginga? Anonymous poster hash: f47b7...35a 1
Gjest Anubiel Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 Jeg ville syntes det var kjempebra om typen var like interessert som meg i å planlegge bryllupet. Det er tross alt en dag for begge to og ikke bare bruden. Det virker det ofte som om bruden glemmer... Når det gjelder planleggingen av vårt bryllup så er typen rett og slett ikke interessert i visse ting - eks. hvordan dekorasjonene skal være, hvordan invitasjonene skal være, farger osv. Han overlater det til meg. Men jeg krever av ham at han har en mening, slik at han i alle fall skal føle litt på at han har vært med å bestemme Men når det gjelder lokale, maten, overnattingssteder, fri bar/ikke fri bar så er han med og planlegger. Han har også fått ansvaret for å ordne med musikk/band/dj (vet ikke hva det blir til ennå). Jeg synes det er supert at han vil være med på å planlegge.
Aomame Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Hvis mannen ikke hadde deltatt i planleggingen hadde jeg nok blitt ganske skuffet. Hadde tatt det som at han var uinteressert i bryllupet og/eller respekterte meg såpass lite sånn at han lesset alt arbeidet på meg (jeg synes ikke all bryllupsplanlegging er gøy). 1
Gjest Keikolina Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Sånn jeg kjenner samboeren min så tror jeg faktisk at han kunne ha planlagt alt, jeg er ikke så nøye på det jeg.
Furstina Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 Min man hade en hel del att säga till om när vi planerade vår lilla stora dag. Just att det skulle vara LITET och FAMILJÄRT, och inte någon stor fest. Vi kom överens om cermonin och om middagen. Han uttalade tydligt att han såg mig framför sig som vit brud, med brudekjole och slör. Jag hade tänkt att ta en extra fin vanlig klänning men han ville ha en Brud. Dekorationer, och små ting på borden var han också involverad i - samt att bestämma och brudebuketten utifrån våra favoritblommor. Naturligt för mig att dela planeringen och tankar kring hur vi tycker med den jag ska gifta mig med.
Gjest celine Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 Nå går vi ikke med umiddelbare gifteplaner (i alle fall ikke jeg, og håper ikke at han gjør det heller), men jeg har vært gift en gang, så jeg svarer likevel. Jeg ville blitt utrolig skuffet hvis mannen ikke deltok i planleggingen! For min del kunne han ha planlagt hele bryllupet, da han er langt mer organisert i tankegangen enn meg Jeg har aldri drømt om stort prinsessebryllup, og syns mye organisering kan være ordentlig slitsomt. Da jeg giftet meg, truet jeg med å stille i olabukse eller goth, da alle rundt meg begynte å mase om kjole. (Jeg fant meg en stilig designerkjole dagen før dagen, så det løste seg jo, men maken til styr!) Dekorasjoner, blomster, sanger, pynt og bord er ikke min greie! Jeg har ikke estetisk sans, ei heller interesse.
Gjest Ciegus Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Jeg hadde ALDRI giddet å planlegge dette bryllupet alene. Så vi planlegger sammen, men han gidder jo ikke snakke om det på KG...
tinanana Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Her er han med og planlegger de store tingene som lokale, kirke, mat, alkohol osvosv, men de små detaljene som lillanyanse og farger på dukene bryr han seg lite om. Spør før jeg kjøper hva han kunne tenkt seg, så får høre om han har noe spesielt han vil også Jeg synes dette er helt greit, for jeg elsker å planlegge, noe han ikke gjør
MissEi Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Han planlegger det han synes er kjekt så planlegger jeg det jeg synes er kjekt, å det som er litt kjedeligere planlegge vi i sammen eller fordeler Vil si vi gjør like mye
Fantomina Skrevet 23. august 2013 #10 Skrevet 23. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #11 Skrevet 23. august 2013 Han har en finger med i alt, og er mye mer praktisk annlagt enn meg Eneste han ikke vil vere med på er det som har med meg å gjøre. Kjole, slør, bukett, hår, pynt....... Der vil han bli overrasket når han ser meg i kirken Ellers diskuterer vi absolutt alt. Det meste er vi enige om, noen ting må vi diskutere oss frem til, og noen få ting har vi hatt problemer med å bestemme fordi vi har ulike meninger Men vi finner nok ut av det sammen Hadde ikke giftet meg om jeg måtte planlegge hele dagen alene! Anonymous poster hash: 4fea7...de2
Togfruen Skrevet 23. august 2013 #12 Skrevet 23. august 2013 På de punktene han har tanker og ønsker må jo selvsagt hans stemme veie like mye som min. Når det er sagt så er det stort sett jeg som driver med planlegging, men jeg kjører det meste via han for å høre at det er greit.
Anglofil Skrevet 23. august 2013 #13 Skrevet 23. august 2013 Hvis mannen hadde villet det så klart han skulle fått ta del i planleggingen. Og var også med og ta de store avgjørelsene, som lokalene vi skulle bruke, hva slags retter som skulle serveres osv. Men hvordan pynten skulle være brydde han seg ikke stort om. Hvilket er helt greit for meg, siden jeg er mer glad i slike ting enn ham. Mvh Yvonne
CathFoto Skrevet 23. august 2013 #14 Skrevet 23. august 2013 Jeg hadde trodd at jeg måtte ta en langt større del av planleggingen enn ham, rett og slett fordi jeg er glad i organisere ting, og er ofte den som gjør research til ferier osv. Men utenom hva jeg skal ha på meg så har vi gjort alt sammen. Min kjære er grafisk designer så han er veldig opptatt av detaljer som invitasjoner, bordkort og farger. Jeg har forresten gjort mesteparten av research når det gjelder bryllupsreise.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #15 Skrevet 23. august 2013 Jeg bestemmer alt. Hva han mener vet jeg ikke. Har ikke giddet å spørre. Bør kanskje gjøre det, da, er fremdeles noen poster åpne hvor han kan få bestemme litt. Anonymous poster hash: b9b61...412
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #16 Skrevet 23. august 2013 Folk som mater trollet om 3... 2... 1...Anonymous poster hash: f42f1...876 8
Gjest Doh Skrevet 23. august 2013 #17 Skrevet 23. august 2013 Vi var enige om hvordan vi ville ha det i det store og hele, og så gjorde jeg research og fant alternativer. La alltid alt frem for mannen, og så fikk han ta en avgjørelse ut fra det. For hans del kunne nok jeg gjort alt, men jeg syntes det var viktig at begge hadde noe å si. Jeg var student og hadde en del ferie da vi planla bryllupet, så derfor var det greit at jeg brukte mest tid på det
borgil Skrevet 26. august 2013 #18 Skrevet 26. august 2013 Vi gifter oss om ca 1 år. Kjærestemannen synes det er sååååååå lenge til at han ikke har noe behov for å begynne å planlegge enda (han hater planlegging). Jeg elsker planlegging ognoterer ned ideer og ønsker jeg har, men bestiller ikke noe hvis han ikke enig, han har store og mange meninger
Gjest Adriane Skrevet 26. august 2013 #19 Skrevet 26. august 2013 Som mann så kan mange av trådene her fremstå som at det nesten bare er kvinnenes ønsker som tas mest hensyn til i forhold til planlegging til den store dagen. Kan jo hende at det bare gjelder disse trådene, men hadde vært interessant med svar fra flere. Syntes du det er greit at mannen har en del å si når det gjelder hvilken form bryllupet skal anta? Personlig har jeg alltid syntes det har vært moro med eventplanlegging (noe jeg har drevet med i en tålelig stor skala på frivillig basis) og mitt eget bryllup hadde jeg nok ikke ønsket planlagt uten en viss intervensjon fra min egne fingre Så, hva syntes du om veldig deltakende menn i planlegginga? Anonymous poster hash: f47b7...35a Det hadde bare vært bra! Min kjære ønsket ikke å være så veldig involvert, men han var med på kanskje... 25-30% av den totale planleggingen - men 95-100% av de større tingene-planleggingen. Hadde han ønsket å være mer involvert i detaljene også, så hadde jeg bare syns det var veldig kjekt
Lou Salome Skrevet 26. august 2013 #20 Skrevet 26. august 2013 Mannen min planla og fiksa alt. Jeg ordnet invitasjonene, musikk under vielsen og egen kjole. Lokale og meny bestemte vi sammen, han bestilte. Så: vielse, lunsj, transport, fotograf, brudebukett, hotell, bordbestilling, program for gjester før og etter m.m.= mannen. Det ble veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå