Gå til innhold

Økonomi i forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert den n'te tråden om dette temaet, men jeg trenger å lufte noen tanker.

Har vært sammen med kjæresten i snart et år, og vi sikter mot å flytte sammen mot juletider.

Problemet er bare at vi har så forskjellig økonomi! Jeg er student med helgejobb, og på en god måned(med mye tips) har jeg rundt 11 000 utbetalt inkludert lånekassen. dette er helt ok og jeg klarer meg helt greit, men han jobber onshore og har omtrent 3 ganger så mye.

Nylig brøt PC'en min sammen og jeg måtte kjøpe ny, i tillegg til at jeg opererte ut to visdomstenner, som slukte mye av mine oppsparte midler.

I juni, da økonomien var bedre og pc'en virket, bestilte vi oss en tur til Hellas, og vi drar om et par uker. Men jeg har virkelig ikke råd. Jeg har økonomi nok til å klare meg frem til lønning og lignende, men jeg har slettes ikke økonomi til å kose meg noe særlig i Hellas.

Dette vil jo da føre til at han må stå for alle utgifter, noe han såklart sier er greit og alt, han er jo klar over vår økonomiske forskjell, men er det bare meg som synes dette er jævlig kjipt? :(

Jeg vil jo gjerne dra og alt, men det er så kjedelig å være "fattig", hvis dere skjønner, den følelsen av å må spørre ham om han kan kjøpe mat og diverse. Og når vi flytter sammen og jeg endelig blir ferdigutdannet og alt, så kommer jeg allikevel aldri til å kunne tjene så mye som han, og å kunne gjengjelde tjenestene.

Jeg sparer nå som bare det for å kunne ta han med på en tur rundt juletider, og jeg føler at jeg bidrar med det jeg kan (kjøper mat til oss, små gaver til ham, jeg sparer som bare det for å kunne ta ham med på en liten tur rundt juletider til hjembygda mi som han gjerne vil besøke) men det er jo bare småtterier i forhold liksom.. Jeg har kjøpt konsertbilletter og lignende, så littidrar jo jeg også med, det er jo ikke helt skjevt fordelt.