Gå til innhold

Abilify

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne med Abilify tabletter. Hva er dine erfaringer med denne medisinen?

Hjelper den deg og i såfall hvordan hjelper den?

Det skal være mindre bivirkninger av denne enn andre, så lurer også på hvilke bivirkninger du har og om Abilify er den eneste medisinen du bruker.

Anonymous poster hash: d1839...4c4
Videoannonse
Annonse
Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg tar den av og til. Jeg syns den er mye bedre enn andre antipsykotiske medisiner. Mindre sulten og trøtt. Den hjelper mot intensiteten på psykotiske symptomer. For min del hvertfall... syns den er myyye bedre enn andre medisiner i samme kategori. Håper den vil hjelpe for deg også :)

Skrevet

Jeg tar den av og til. Jeg syns den er mye bedre enn andre antipsykotiske medisiner. Mindre sulten og trøtt. Den hjelper mot intensiteten på psykotiske symptomer. For min del hvertfall... syns den er myyye bedre enn andre medisiner i samme kategori. Håper den vil hjelpe for deg også :)

Hvilke psykotiske symptomer har du hatt?

Vil den hjelpe mot vrangforestillinger? Må du gå til psykolog også?

Hvordan er det å ta den bare av og til? Kan man gjøre det uten at den slutter å virke?

Gjest Sengaia
Skrevet

Jeg føler at noen er ute etter meg, hører stemmer og har konstante tanker om religion osv. Du da, hvilke symptomer har du? Jeg går til psykolog. Men du må huske at dette er veldig individuelt. Noen trenger hjelp og medisiner, andre trenger det ikke. Noen får god hjelp av det, noen trenger noe annet

Skrevet

Hører stemmer og har mange tvangstanker. Fikk ikke sove en lang periode for alle tvangstankene og var veldig redd. Så ble jeg kjempesliten og mer og mer angst.

Gjest Sengaia
Skrevet

Hører stemmer og har mange tvangstanker. Fikk ikke sove en lang periode for alle tvangstankene og var veldig redd. Så ble jeg kjempesliten og mer og mer angst.

Snakker du med psykolog e.l.? Det er masse, masse man kan lære av teknikker osv for at det skal gå bedre også

Skrevet (endret)

Jeg bruker abilify og seroquel depottabletter.

Har stått på abilify i mange år, veldig fornøyd med den. står på 20 mg nå, men har også stått på 30 mg. sammen med seroquel depot tablettene er det veldig god medisinering for meg.

har sluppet konstant matsug og tretthets symptomer av abilifyen, men slet en stund med mye kramper i ansiktet, men det roet seg etter en stund.

andre tabletter innenfor denne gruppen har for meg hatt mye symptomer, som 30 kg vektoppgang på 8 uker, så om du får god hjelp av abilifyen så bruk de for alt det er verdt.

går til behandling vedsiden av, for meg er det svært nødvendig. men dette er alltid individuelt..

er ikke plaget av psykose/hallusinasjoner så mye nå, litt stemmer fra tid til annen. men medisiner gjør underverker =)

jeg er ingen lege, men det er vel best å ta den fast for best og mest stabil virkning vil jeg tro

Endret av Likeme
Skrevet

Jeg ble VELDIG svimmel av abilify.

Anonymous poster hash: a8cfd...1dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...