Gå til innhold

Feilaktig beskyldt for nasking


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poster denne som anonym, jeg har supernoia for at noen av de involverte leser innlegget (selv om sjansen er så å si ikke-eksisterende). Trenger å få dette ut, og lurer også på hva dere andre mener om saken.

I dag ble jeg feilaktig anklagd for butikktyveri.

Jeg og ei venninne var i et parfymeri på et handlesenter. Vi stod og så på noen produkter, og jeg fortalte henne om dem fordi jeg har god kjennskap til dem, hun lurte på hvilke hun burde brukt fordi hun tenker å ønske seg dem til jul. Vi går ut og inn i en annen butikk, er der i 5 min. og går ut igjen. Idet vi passerer parfymeriet, stormer ei av de ansatte mot meg og ber om å få snakke med meg. Hun holder emballasjen til en fuktighetskrem, sier at kremen er vekke, og at de har på film at jeg tar den ut av eska og putter den i veska mi. Både jeg og min venninne blir fullstendig satt ut fordi dette er blank løgn, og uten å tenke tømmer jeg min egen veske for å vise at der ikke er noe der. Jeg ber også venninna mi om å tømme sin, som naturlig nok også var tom. Da får jeg høre at jo, men vi så deg sette den litt til sides. Du kan ha lagt den fra deg, dere har jo surret rundt her inne på senteret en stund. På 5 minutter skal de liksom ha sjekka eskene, og sett på filmen at jeg liksom tar kremen. Jeg blir med securitas inn i et slags bakrom, og blir bedt om å vise innholdet i veska. Fremdeles ingen krem. Han får telefonnummeret mitt, og sier at nå er vi ferdige, men han skal inn og se på filmen litt til. Kort tid etter ringer han og sier at han ser meg ta den, men at vi kan gjøre en avtale: Jeg gir ham produktet, og det blir ingen anmeldelse.Jeg sier beklager, jeg har ikke noe å gi deg fordi jeg ikke har tatt noe. Ja, da blir det anmeldelse da,sier han. Jeg sier kjør på, jeg har ingenting å skjule. Mer hører jeg ikke.

Det kjennes som om de bare hadde bestemt seg for at den hadde jeg tatt. Påstå at de ser noe som aldri har skjedd i håp om at jeg skulle tilstå. I beste fall ser de på videoen at jeg tar på en ting og snur meg litt til sides, og det skal også sies, at den kremen det var snakk om var noe vi ikke så på. Venninna mi nevnte den, og jeg sier at den er ikke noe god, du bør heller gå for denne. Jeg vurderte å be om å se opptaket, men jeg fant ut at akkurat nå, gidder jeg ikke kaste bort tid på dette fordi vi har ting som skal rekkes.

Først var jeg bare i sjokk, men nå er jeg sint. Slikt skal bare ikke skje, jeg vil ikke ha såpass alvorlige anklager på meg. Helt ok om hun hadde sagt at denne kremen mangler, vi så du stod der, og på videoen ser det ut som om du legger den til side, kan vi få se i veska di at du ikke har den. Når det da viser seg at jeg ikke har den, burde de være rimelig ydmyke og beklage på det sterkeste. Det var det overhodet ikke snakk om, jeg får bare telefon fra vekteren om at han ser meg ta den. Det er ikke mulig, jeg får følelsen av at de prøvde å presse meg fordi de ikke trodde på meg.

Kjære søstre (og brødre), hva ville dere gjort? Takk til alle som gadd å lese :)



Anonymous poster hash: ee751...51c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde faen meg anmeldt de og sendt formell skriftlig klage til senteret, vekterfirmaet, den aktuelle butikkenog butikkkedens hhovedkontor. Fy faen så sint jeg blir av å lese innlegget ditt. Dette må du ikke la de slippe unna med. Her er flere på forumet som er flinke med ord, og også flere som er gode på lover og regler, så trenger du hjelp så er det bare å poste her. Jeg hadde faen meg oppsøkt advokat.

Anonymous poster hash: 035d7...832

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! De har 7 dager på seg til å levere et eventuelt opptak inn til politiet om de skal bruke det mot deg i anmeldelsen,

Men jeg er nesten 100prosent sikker på at du kommer til å slippe unna denne helt fint

Om du ikke har gjort noe, så krever du å få se overvåkningen, du har ikke krav på å få sett den, men du kan prøve, om de anmelder deg så går du til motanmeldelse, for krenkende oppførsel.

Dette kommer til å gå helt fint. Jeg leverte en anmeldelse på en tyv der du ser helt klart på kameraet at han stjeler og vi tok han med Tyv godset i jakka si, men det ble fortsatt henlagt. Så bare slapp av, sjansen for at du får dom er nesten ikke der.

Jeg ville også ringt til politiet å forklar oppførselen å spurt hva du kan gjøre, (anmelde for krenking, osv)

Slapp av, de har drette på draget. Jeg ville nok gått til senterledelsen med dette også, før overvåkningen blir slettet (7dager) og bare nevn kjapt at du vurderer å ringe media :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de omsider får bevist at du er uskyldig, så ville jeg tatt affære. Skrevet til vekterfirmaet, sjefen for kjøpesenteret/parfymeriet - hva det skulle være.

Jeg har opplevd liknende selv som yngre. Jeg var 14 og var med en venninne og prøvde undertøy. BHen passet ikke meg så vi la det tilbake og gikk videre. Like etterpå kom butikkansatte løpende ut og ba om å se i veskene våre. De hadde nemlig funnet løse alarmer i prøverommet og anklaget oss for å ha stjålet undertøy. Som en veldig pliktoppfyllende og sjenert tenåring ble jeg nervøs og ganske satt ut til det punktet der jeg var på gråten. De fant (naturlig nok) ikke noe i veskene våre, men jeg fikk ingen unnskyldning og de ga oss fortsatt kritiske blikk. Da jeg kom hjem fortalte jeg det til moren min og hun ble forbanna - hun sa at dette var kun fordi vi var tenåringer og ikke noe som skal tolereres. T.o.m. idag angrer jeg på at vi ikke sa ifra ang dette.

Det at det ble blandet inn vektere og alt når de faktisk ikke fant varene hos dere er uholdbart. Jeg håper du viser muskler her og slår tilbake! Det er krenkende og ikke akseptabelt overhodet!

Det virker kanskje spesielt å saksøke noen for krenkelse, men det er langt mer vanlig enn man skulle tro (foreldrene mine anmeldte naboen for en kriminell handling han faktisk hadde begått, han anmeldte dem tilbake for ærekrenkelse - og vant).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en forferdelig opplevelse! Jeg føler virkelig med deg. Oppførselen til vekteren er helt uakseptabelt. Jeg hadde dratt tilbake og tatt en prat med hans overordnede, samt eventuelt senterledelsen.

Imidlertid ser jeg ikke noe poeng i å anmelde hendelsen, slik noen andre her foreslår.



Anonymous poster hash: 497c1...fd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt uakseptabelt! De finner for det første ingenting i vesken din som tilsier at du har tatt den kremen og måten de behandlet deg på er respektløst! Når du eventuelt blir frifunnet, så kontakt senterledelsen og selve kjeden for parfymeriet og legg inn en skriftlig klage!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg føler med deg for at du er blitt urettmessig beskyldt for tyveri.

Skal vi likevel prøve å se dette fra deres side?

De var sikker på at du tok varen og de regnet med at dersom de "bøllet" litt ville du tilstå og at du hadde produktet på deg. Den taktikken virker nok når de har en virkelig tyv foran seg.

De er nok overbevist om at du er tyven men at du dessverre er en litt smartere tyv en det de pleier å stå ovenfor.

Nå skal jeg gi deg et tips: en virkelig tyv ville ikke gått inn igjen i butikken og snakket med dem, beklaget at hendelsen oppstod men at du er ganske lei deg for å være beskyldt for noe du ikke har gjort. Hvis du gjør dette i neste uke, på et tidspunkt med lite folk i butikken kan det godt være beklagelsen du trenger kommer.

Jeg synes taktikken til vekter og butikk er helt grei overfor reelle tyver men de må faktisk vise uskyldige såpass respekt at de beklager når feil er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...