Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

SW Update
  • Using the SW Update function, you can easily download and install Windows 8 device drivers and software.

Den :) venstre side

Anonymous poster hash: 50cf5...453

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi fryktelig mange som ikke har peiling på data gjør akkurat som henne; ber om råd på internett. Og siden det heldigvis er mange flinke og hjelpsomme folk der ute, er det ofte veldig gode forklaringer på hvordan man fikser problemene veldig lett tilgjengelig. Derfor er det alltid greit å google hvis man får et pc-problem. Jeg har, som sagt tidligere i tråden, løst omtrent alle problem jeg har fått med pcene mine ved hjelp av googling. Unntaket var defekt lcd-skjerm, som nødvendigvis måtte på reperasjon.

Det stemmer at masse kan fikses ved googling, men jeg selv jobber i IT bransjen. Og det er veldig mange som gjøre ting "selv" men ikke ha peiling på hva de egentlig driver med. Noe som oftest gjør ting verre enn det egentlig er.

Mange kunder som tror de vet alt bare ved å lese litt rundt på google, men de vet jo ikke hvordan ting henger sammen med hverandre.

Nok om det. Tilbake til problemet.

Det virker som pcen din har kuttet ut AMD driveren helt pga ukjent feil. Noe som resulterer i at pcen din bruker Windows sine "default" drivere.

1. Det du må gjøre er å gå i kontrollpanel og programmer og funksjoner på norsk tror jeg det heter.

2. Slette ALT som det står AMD/catalyst på. Evt bruke denne

3. IKKE bruke driverene på produsenten sin side, som mange linker til. Fordi de er nesten 1år gamle og fra 2012.

4. Installer denne (retter= feil link)

Endret av Thor
Skrevet

Men med beta får hun fortsatt samme problem med AMD quick stream, tho det er jo lett å bytte ut med noe annet.

Skrevet

Men med beta får hun fortsatt samme problem med AMD quick stream, tho det er jo lett å bytte ut med noe annet.

Fjernet linken før du posta da jeg merket det selv.

Skrevet

Det stemmer at masse kan fikses ved googling, men jeg selv jobber i IT bransjen. Og det er veldig mange som gjøre ting "selv" men ikke ha peiling på hva de egentlig driver med. Noe som oftest gjør ting verre enn det egentlig er.

Mange kunder som tror de vet alt bare ved å lese litt rundt på google, men de vet jo ikke hvordan ting henger sammen med hverandre.

Jeg ser personlig ikke den helt store forskjellen i å google et problem og å spørre på et anonymt forum. Uansett så vet man ikke hvilke kvalifikasjoner de som svarer har. For meg (og nestemann som googler samme problem?) utgjør det ingen forskjell om det er du som har kommet med en løsning eller noen fra Canada eller Singapore på et annet forum. Så lenge man ikke har kunnskapene selv, utgjør det en viss risiko å følge instruksjonene fra folk på nettet, så man må jo bruke sunn fornuft. Heldigvis er de fleste seriøse og har bare lyst til å hjelpe :)

Jeg jobber forøvrig blant annet med salg av pcer, og vi har overraskende mange mennesker inne som trenger hjelp med filleting de kunne løst selv ved å google i to minutter. Har vi i butikken tid, hjelper vi til så godt vi kan. Får ofte fikset det der og da (ja, gjerne ved hjelp av googling ;) ), da slipper kunden å betale noe. Har ikke vi tid, blir det pc-support som tar saken. Da blir det gjerne både ventetid og dyrt! For noe som gjerne kunne vært fikset raskt og smertefritt hjemme.

Uansett, nå melder jeg meg ut her. Lykke til med pcen din, TS, håper det ordner seg :)

Skrevet (endret)

Det virker dessverre som du må installere den gamle driveren på samsung sine sider. Siden den er skreddersydd for akkurat den pcen.

Du laster ned den det står Win7 på. Funker på Win8 også.

Endret av Thor
Skrevet

Det virker dessverre som du må installere den gamle driveren på samsung sine sider. Siden den er skreddersydd for akkurat den pcen.

Du laster ned den det står Win7 på. Funker på Win8 også.

Da prøver jeg på det :)

Skrevet

Takk for hjelpa! :)

Skrevet

Last ned ny driver på hjemmesida deres, avinnstaller driveren du har - innstaller ny.

Dette trengs ikke lenger om det er oppdatering av samme driver....

Skrevet

Det hjalp ikke, får fortsatt beskjed om at jeg ikke har noen AMD driver.

Hjelp! :P

Skrevet

Det hjalp ikke, får fortsatt beskjed om at jeg ikke har noen AMD driver.

Fjernet du den gamle før du innstallerte den nye?

Skrevet

Ble så dritelei av hele greia at jeg tok en Recovery. Nå funker alt som normalt, så lenge det varer ;)

Takk alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...