Gjest blomkvisten Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Hei! Jeg har siden jeg var 12 år tenkt på å ta en neseoperasjon når jeg blir gammel nok. Nå er jeg 21 og synes det er på tide siden jeg har tenkt på det så lenge og det plager meg.. Jeg har hele livet hatt en slags angst for å smile med tennene på bilder. Jeg holder alltid munnen lukket fordi når jeg smiler meg tennene så blir nesen min DIGER. Dette irriterer meg så sykt og folk spør meg hele veien hvorfor jeg aldri smiler med tennene... Spørsmålet mitt er, noen av dere som har tatt en neseoperasjon hvor dere har operert nesen "smalere"? Noen som vet noe om priser osv? Legger ved et bilde.. Uf.....
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #2 Skrevet 23. august 2013 jeg opererte hos Bunæs, folk har kommet med dårlig erfaringer osv, men jeg er fornøyd.. hadde en neshornnese før, og han klarte å få den til å bli naturlig og fin. Han er ganske spesiell. Jeg kan ikke si at jeg er super fornøyd, vurdere og ta en til operasjon på nesen. men usikker på hvor jeg skal ta den. Så, om du vil operere og ha en nese som ser ut som den ikke er operert ( naturlig ) så er det vel bunæs .. Men han er kjent for å være ganske sur og sånn.. Anonymous poster hash: c5135...64e
Gjest navnelapp Skrevet 23. august 2013 #3 Skrevet 23. august 2013 Kva er feil med den nasa? Den ser jo heilt normal ut? Den ser ut som mi, hehe... Og eg har aldri vurdert operasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2013 #4 Skrevet 23. august 2013 Du har jo en pen nese? Anonymous poster hash: b0252...b5a 1
Gjest navnelapp Skrevet 23. august 2013 #5 Skrevet 23. august 2013 No kom eg på at eg hadde ein venn som også hadde denne oppfatninga om si eiga nase. Men han fekk til eit triks der han på ein måte trakk ned nasa og smilte på ein utruleg rar måte slik at nasa vart slik han syntest var fint. Eg hadde ikkje så mykje kontakt med han nokre år, men vi kom tilbake til kvarandre, og i den perioden hadde han begynt å smile på den rare måten. Du, det der må du slutte med, sa eg, du ser heilt rar ut. Då velta det ut av han at han hadde gjort dette i nesten ti år, fordi han hadde sånn kompleks for nasa si. Når han slappa av, og byrja å ha ansiktet sitt slik det var naturleg for han, utan å dra ned nasa, så slutta hovudverken han hadde gått rundt med i like mange år. Ikkje så rart, sidan han hadde anstrengt musklane i ansiktet i nesten ti år for å sjå ut slik han trudde folk ville syns var fint. Så moralen er: Ver stolt av den nasen du har! 1
Gjest blomkvisten Skrevet 23. august 2013 #6 Skrevet 23. august 2013 No kom eg på at eg hadde ein venn som også hadde denne oppfatninga om si eiga nase. Men han fekk til eit triks der han på ein måte trakk ned nasa og smilte på ein utruleg rar måte slik at nasa vart slik han syntest var fint. Eg hadde ikkje så mykje kontakt med han nokre år, men vi kom tilbake til kvarandre, og i den perioden hadde han begynt å smile på den rare måten. Du, det der må du slutte med, sa eg, du ser heilt rar ut. Då velta det ut av han at han hadde gjort dette i nesten ti år, fordi han hadde sånn kompleks for nasa si. Når han slappa av, og byrja å ha ansiktet sitt slik det var naturleg for han, utan å dra ned nasa, så slutta hovudverken han hadde gått rundt med i like mange år. Ikkje så rart, sidan han hadde anstrengt musklane i ansiktet i nesten ti år for å sjå ut slik han trudde folk ville syns var fint. Så moralen er: Ver stolt av den nasen du har! Det var jammen ein tankevekkar... Takk
Missy1 Skrevet 23. august 2013 #7 Skrevet 23. august 2013 Jeg syns også nesa mi er stygg. Spesielt når jeg smiler " med tenner". Nesetippen peker så mye nedover da. Men så tenker jeg på at den er midt i fjeset og hvis det går galt og den blir styggere så kommer jeg aldri til å tilgi meg selv også koster det gaaanske mye så jeg får akseptere den nesa jeg er født med
Fim Skrevet 23. august 2013 #8 Skrevet 23. august 2013 Uff, jeg blir litt trist av sånne tråder, jeg. Alle har man sine komplekser, men når andre forteller om sine blir det så tydelig hvor meningsløst det er. TS, nesa di er helt normal og ingenting å skamme seg for, og jeg kan så godt som garantere deg at du er den eneste som noensinne har lagt merke til at den forandrer seg litt når du smiler. Tror verden hadde vært et litt gladere sted hvis folk kunne slutte og gå rundt og plage seg selv med slikt!
Gjest navnelapp Skrevet 23. august 2013 #9 Skrevet 23. august 2013 Men forandrar ikkje alle naser seg når ein smiler? Det er jo heilt innlysande at den må det. Nasevingane vert dytta litt ut til sidene, då ser dei ørlite større ut. Enkelte har kanskje kompleks for det, Victoria Beckham har ikkje smilt på mange år, ser det ut til. (Eg ba akkurat kjæresten min om å sjå på meg, smile og så ikkje smile for å sjå om det er slik på han og, no trur han at eg er sprø. Jaja.) Men tenk kor koseleg det er å bli smilt til, då? Å bli møtt av eit uforbeholdent positivt innstilt menneske som gir deg sitt hjartelegaste smil? Kva tenker du då? Eg smiler iallfall tilbake på refleks, og tenker at han/ho er hyggeleg, og han/ho likar meg. Eit smil kan fikse ein dårleg dag, og løfte deg opp frå ein deppe-dal. Du tenker vel ikkje at ups, no bevegde nasevingane til den smilande personen seg litt til kvar side? 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2013 #10 Skrevet 24. august 2013 Jeg tenkte å bestille time til uka - men jeg vet ennå ikke hvem klinikk jeg kan stole 100% på. Noen som har noen anbefalinger? I oslo. Anonymous poster hash: 3d300...34c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2013 #11 Skrevet 25. august 2013 Jeg tok en neseoperasjon i vår, av samme grunn som du ønsker det. Jeg hadde mye verre nese enn deg, og poenget mitt er at jeg fremdeles har verre nese enn deg også. Nesen min var også veldig lang og peket nedover i profil, så i profil har nesen blitt kjempefin, men forfra er den ikke veldig forskjellig. Det er dessverre ikke så altfor mye man kan gjøre med selve nesevingene, hvis de er brede. De sitter gjerne "fast" i kinnene på et punkt, og med det kan man ikke smalne for mye. Jeg fikk mine forminsket litt, så langt som det gikk, og det synes litt at nesen har blitt smalere forfra når jeg er helt alvorlig i ansiktet, men når jeg smiler bredt er ikke forskjellen stor. Helt ærlig synes jeg ikke nesen din er noe ille i det hele tatt, faktisk ganske fin. Jeg ville ikke ha betalt flere titalls tusen for å få nesen LITT mindre. Jeg tror med stor sikkerhet du vil bli litt skuffet i etterkant, og føle deg litt "snytt" for penger. Hadde det gjeldt en bump på nesen, løfting av nesetipp eller endring av nesetipp, blir det annerledes, men dette med nesevinger er veldig vanskelig å gjøre noe med dersom de er litt brede fra før. Det er hvert fall min konklusjon. Jeg er en ekstremt utseendefiksert person som legger merke til "alt" ved folk, og jeg lover deg: jeg hadde faktisk ikke tenkt over nesen din i det hele tatt. Og DA trenger du virkelig ikke bekymre deg altså. Jeg vet hvordan du føler det! Man har så utrolig lyst på mindre nese, og en neseoperasjon virker som løsningen på alt, men i tilfellet ditt er jeg redd det ikke vil være så hensiktsmessig. Anonymous poster hash: d0b92...dbd 1
Gjest blomkvisten Skrevet 26. august 2013 #12 Skrevet 26. august 2013 Jeg tok en neseoperasjon i vår, av samme grunn som du ønsker det. Jeg hadde mye verre nese enn deg, og poenget mitt er at jeg fremdeles har verre nese enn deg også. Nesen min var også veldig lang og peket nedover i profil, så i profil har nesen blitt kjempefin, men forfra er den ikke veldig forskjellig. Det er dessverre ikke så altfor mye man kan gjøre med selve nesevingene, hvis de er brede. De sitter gjerne "fast" i kinnene på et punkt, og med det kan man ikke smalne for mye. Jeg fikk mine forminsket litt, så langt som det gikk, og det synes litt at nesen har blitt smalere forfra når jeg er helt alvorlig i ansiktet, men når jeg smiler bredt er ikke forskjellen stor. Helt ærlig synes jeg ikke nesen din er noe ille i det hele tatt, faktisk ganske fin. Jeg ville ikke ha betalt flere titalls tusen for å få nesen LITT mindre. Jeg tror med stor sikkerhet du vil bli litt skuffet i etterkant, og føle deg litt "snytt" for penger. Hadde det gjeldt en bump på nesen, løfting av nesetipp eller endring av nesetipp, blir det annerledes, men dette med nesevinger er veldig vanskelig å gjøre noe med dersom de er litt brede fra før. Det er hvert fall min konklusjon. Jeg er en ekstremt utseendefiksert person som legger merke til "alt" ved folk, og jeg lover deg: jeg hadde faktisk ikke tenkt over nesen din i det hele tatt. Og DA trenger du virkelig ikke bekymre deg altså. Jeg vet hvordan du føler det! Man har så utrolig lyst på mindre nese, og en neseoperasjon virker som løsningen på alt, men i tilfellet ditt er jeg redd det ikke vil være så hensiktsmessig. Anonymous poster hash: d0b92...dbd Tusen takk for fint svar. Det du sier tar jeg virkelig til meg.. Tror nok jeg må vurdere om igen om det virkelig er dette som er viktig for meg i livet Litt for store nesevinger liksom.. Hehe, høres jo helt på trynet ut. Men jeg som deg, er utroolig utseendefiksert. Ikke alltid like positivt Man er den man er, er det ikke det vi sier?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #13 Skrevet 26. august 2013 Tusen takk for fint svar. Det du sier tar jeg virkelig til meg.. Tror nok jeg må vurdere om igen om det virkelig er dette som er viktig for meg i livet Litt for store nesevinger liksom.. Hehe, høres jo helt på trynet ut. Men jeg som deg, er utroolig utseendefiksert. Ikke alltid like positivt Man er den man er, er det ikke det vi sier? Er det noensinne positivt å være utseendefiksert? Anonymous poster hash: 3f257...96f
Gjest blomkvisten Skrevet 26. august 2013 #14 Skrevet 26. august 2013 Er det noensinne positivt å være utseendefiksert? Anonymous poster hash: 3f257...96f Ikke utenom at det faktisk er sunt å bry seg om å se skikkelig og stellt ut og like å kle seg fint for å se bra ut.
Gjest navnelapp Skrevet 26. august 2013 #15 Skrevet 26. august 2013 Bra tenkt, blomkvisten. Eg trur du vil ha glede av å fylle livet ditt med andre ting, og ikkje la ein detalj som nasa di (som er strålande fin, har vi no konstatert) hindre deg i å leve eit godt liv. 1
salat Skrevet 6. oktober 2014 #16 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Tusen takk for fint svar. Det du sier tar jeg virkelig til meg.. Tror nok jeg må vurdere om igen om det virkelig er dette som er viktig for meg i livet Litt for store nesevinger liksom.. Hehe, høres jo helt på trynet ut. Men jeg som deg, er utroolig utseendefiksert. Ikke alltid like positivt Man er den man er, er det ikke det vi sier? Vet ikke om du fortsatt er her, men tok neseoperasjon i dag hos Nobelklinikken Hovedsaklig ville jeg ha bort en hump på neseryggen, også skulle jeg i tillegg gjøre den litt smalere på midterste del av nesen, om du skjønner? Da jeg var på konsultasjon sa jeg også det at jeg syntes nesen min ble bred når jeg smiler med tennene, og han da at jeg hadde smale nesevinger fra før (når jeg ikke smilte altså), og at når man smiler er det forskjellig fra person til person hvor mye nesen vides ut, pga hvordan man smiler osv.. er veldig glad for at jeg ikke fikk lov å gjøre noe med det, for da hadde jeg sikkert blitt seende ut som michael jackson.. Endret 6. oktober 2014 av salat
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #17 Skrevet 6. oktober 2014 Nesen din er absolutt ikke stor. Og uansett, er det ikke litt trist og kjedelig når alle skal ha samme nese? Mangfold og sjarmtrekk, noe som får en til å skille seg ut, er i dagens samfunn undervurdert. Alle skal ha samme bryster, alle skal ha samme nese og samme lepper. Jeg skjønner ikke at folk ikke synes det er litt trist at man ikke lenger kan bli satt pris på den man er, eller enda verre: At man ikke kan sette pris på SEG SELV for den man er. Det peneste jeg ser, er et ekte smil - når smilet når øynene slik at de glitrer. Det styggeste jeg ser, uavhengig av nese, tenner og lepper, er et kaldt og tilgjort smil. Alles nesebor forandrer seg når man smiler, noen i mindre grad enn andre. Noens lepper blir kjempetynne når man smiler, og kanskje til og med litt tannkjøtt synes, mens andre får mye tykkere lepper når de smiler enn når de ikke smiler. Nesen din ser helt normal ut, og du har til og med valgt en litt rar vinkel og lys, som fremhever det du mener er ditt problemområde - og det ser ikke engang ille ut da. Det jeg heller ser, er nydelig, ren hud, hvite og rette tenner og veldig pene, symmetriske lepper. Anonymous poster hash: 302b6...d57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå