Gå til innhold

Hvor mange kjøretimer brukte du?

irislily

Anbefalte innlegg

Jeg ble akkurat mobbet av kjæresten og hans kamerater, fordi jeg har brukt 45 kjøretimer! "Det er så sykt mye, hahahahah" osv.

SÅ, jeg lurer på hvor mange dere brukte? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anastasia

Typisk mannfolk å tro de er så tøffe bare pga de ikke trenger så mange kjøretimer.. Alle er forskjellige, noen er mindre redde og tar dette med bilkjøring ganske lett. Andre folk, som meg og deg trenger lenger tid. Jeg er fortsatt på trinn 2, har tatt 14 kjøretimer og må nok ha mellom 30 og 45 timer før jeg kan kjøre opp.

Ikke heng dere så mye opp i hva andre gjør, fokuser på å lære å kjøre i deres tempo. Vet om menn som har tatt teoriprøven 8-9 ganger f.eks. Tar bare lenger tid for noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom de obligatoriske? 1 prøvetime og 2 doble mener jeg å huske. Den ene av de rett før oppkjøringen. (Men jeg kjørte jo veldig mye med mine foreldre, selvsagt.)

Men det var bare for B-lappen da. Kjørte en del mer før de andre.

Endret av Singha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig 49timer totalt som det står på timehistorikken. Men ved jeg må ha en ekstra dobbeltime + oppkjøring. Har holdt på siden april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er disse trinnene det snakkes om? (Kjørte opp for 14 år siden og aldri hørt om dette)

Anonymous poster hash: 84805...527
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fire trinn på kjøreskolen. trinn 1 er mer sånn veiledningstimer og hvordan starte bilen og lurer på om det kanskje er traffikaltgrunnkurs. trinn 2 er å kjøre å få en fin flyt. Sving til høyre, venstre i kryss, bakkestart med og uten håndbrekk masse slikt. trinn 3 da skal man gå dypere inn å fin pusse alt og man skal i grunnen klare å kjøre uten mye hjelp. trinn 4 er de siste få stegen også de dyreste: landeveiskjøring, glttkjøring div teoritimer om rissikokjøring. Og på trinn 2 og 3 skal du ha en veiledningstime hvor du bedømmer deg selv før timen og etterpå skal veilednings fyren bedømme deg. No sånt.

Anonymous poster hash: 56bc3...53d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde totalt fem dobbelttimer, da inkludert de obligatoriske såkalte veiledningstimene. Glattkjøring og langkjøring ikke inkludert, naturlig nok.

Anonymous poster hash: ce888...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 14 kjøretimer, og kjørte ingenting utenom. Synes det gikk overraskende bra, men merket da jeg fikk lappen at jeg kanskje burde hatt litt mer mengdetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har så mange timer på kjøreskole: Har dere ikke kjørt hjemme? Første timen jeg hadde så fikk jeg beskjed om å gå hjem å øve og så kom jeg tilbake etter noen uker og gikk rett på det obligatoriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun det obligatoriske, hvertfall det jeg fikk høre av kjørelæreren :P Noen som vet eksakt hvor mange timer det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har så mange timer på kjøreskole: Har dere ikke kjørt hjemme? Første timen jeg hadde så fikk jeg beskjed om å gå hjem å øve og så kom jeg tilbake etter noen uker og gikk rett på det obligatoriske.

Det er jo ikke alle som har mulighet til det.

Anonymous poster hash: fb277...851

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke alle som har mulighet til det.

Anonymous poster hash: fb277...851

Nei, men poenget mitt er jo at det kan forklare hvordan noen tar lappen veldig kjapt. Mange kan jo allerede kjøre bil når de ankommer kjøreskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enn 90. Hadde veldig lite øvelseskjøring privat.

Anonymous poster hash: 02e30...dde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 10-12 stk i tillegg til det obligatoriske.

Anonymous poster hash: 14ae8...6ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok lappen i Tyskland, privat kjøring var ulovlig den gangen. 8 obligatoriske timer, 1t med kun parkering, 2t motorvei (opp mot 220km/t - superekkelt), 2t nattkjøring. Det hele kostet i underkant av 2000 DM.

Anonymous poster hash: d0226...d3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 timer...i USA. Øvelseskjørte litt privat, tok teoriprøven stående ved en disk. Oppkjøring (i lånt bil) tok ca 10 minutter hvor jeg måtte kjøre rundt et par kvartaler samt lukeparkere uten å komme borti fortauskanten. Var 17 år da, men aldersgrensen for å kjøre i den staten var 15 år.

Pris: 12 dollar (for selve førerkortet)

Anonymous poster hash: 33859...3b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 4 kjøretimer (2 dobbelttimer) hos kjørelærer før jeg dro på intensivkurs. Der hadde jeg ca 18-20 kjøretimer fordelt på 4 dager. Veninna mi var der sammen med meg, så vi delte opp, og kjørte ca 5-6 timer hver, hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...