Gå til innhold

Alkohol og slanking

Gjest hildab

Anbefalte innlegg

Gjest hildab

Jeg driver å slanker meg litt, går på 1 brødskive med valgfritt pålegg til frokost og det samme til lunsj. I tillegg spiser jeg litt frukt og grønt. Middag og kveldsmat er nutrilett. Dette skal pågå i tre uker.

Men i kveld skal jeg ut, og jeg tenkte å ta et par glass alkohol. Hva slags alkohol anbefaler dere i forhold til liten kalorimengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol bør du begrense så mye som mulig under en slankekur, både fordi alkoholholdige drikker inneholder mange kalorier, og fordi alkohol reduserer fettforbrenningen (leveren blir opptatt med å bryte ned alkoholen).

Jeg anbefaler champagne eller tørr hvitvin hvis du skal drikke. Hold deg for all del unna rusbrus og likører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pass på at du ikke spiser så lite at forbrenningen din settes ned (under 800 kcal). Da vil nemlig vekttapet stagnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky
Hvorfor finnes Nutrilett da? :klø:

Fordi noen ønsker å tjene penger på folk som ikke gidder å lage shake selv... (som kan fint lages av det man har i skapet, blander man riktig smaker det til og med bedre!!!)

To brødskiver med sunt pålegg har mindre kalorier en nutrilett og andre illesmakende shaker.. Eller; nå har jeg det! Det smaker jo så vondt at man blir kvalm og ikke orker å spise noe annet!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg synes Nutrilett er godt, jeg... men de baserer seg på lav-kaloridiett, som ikke skal brukes i mer enn 14 dager slik jeg har forstått det. De er noen luringer som tror at folk ikke har peiling på ernæring. En som begynner på nutrilett vil nok gå raskt ned i vekt pga for få kalorier, som fører til tap av muskler i tillegg til fett. Etterhvert som tiden går vil man tape mer og mer muskler i forhold til fett. Mindre muskler fører til lavere forbrenning. Når man da begynner å spise normalt har man veldig lav forbrenning og man går raskt opp igjen, hvis man ikke graaaadvis gir kroppen mer mat i henholdt til trening, slik at man kan bygge musklene opp igjen og få tilbake forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for lite med bare en brødskive til frokost og lunch. Om du spiser 2 skiver eller tre knekkebrød kan du faktisk gå ned fortere. Men det er viktig hva du har til pålegg. Spis store mengder med mager mat istedenfor små mengder med kaloririk mat. Det får fart på forbrenningen.

Skinke er magert - magerost - philadelphia light er suverent å bruke som smør under skinka eller med mye agurk og paprika eller tomat oppå - cottage cheese med grønt oppå eller makrell i tomat er noen eksempler.

Når det gjelder alkohol vil jeg anbefale deg å drikke rødvin. Det får de beskjed om på Grete Rhode at er greit når de skal kose seg litt. Synes du skal unne deg litt, for en slankekur uten noe som helst av kos gjør bare at man får en sykelig trang til alt man ikke unner seg etterpå, og da er det lett at alt kommer ramlende rett på igjen. Alt med måte er en god regel. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildab

To brødskiver med sunt pålegg har mindre kalorier en nutrilett og andre illesmakende shaker.. :

En pose Nutrilett inneholder 111 kcal. Har en brødkive mindre enn det? Og nutriletten sikrer riktig mengde vitaminer/mineraler m.m.

Til dere andre:

Jeg er ikke fanatisk bestandig. Bare nå. Fordi jeg skal stå brud 15. mai. Men ellers er jeg "normal":

På brødskiva unner jeg meg hvilket pålegg jeg selv vil ha. Ellers spiser jeg litt når jeg blir sulten. Epler, pærer, banan, druer, gulrot, kålrot, paprika, agurk... Og så drikker jeg Tab, vann og kaffe. Og sånt sett synes jeg ikke det blir så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødvin er det beste alternativet , når man drikker alkohol ved slanking. Dette fikk jeg dratt ut av en ekspert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...