AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Litt forhåndsinformasjon: jeg er invitert i bryllup til ei barndomsvenninne, de skal ha det i utlandet og hun hadde forståelse for at jeg ikke kan komme. Jeg anser henne ikke som noen spesielt god venninne heller da jeg har følt meg overkjørt og utnyttet av henne. Jeg hadde problemer for noen år siden og hun svarte det med å trekke seg tilbake. Hun mente jeg sikkert ville ha tid for meg selv. Faktisk var det da jeg trengte henne mest. Da en annen venninne hadde problemer sa hun rett ut "off! jeg orker ikke være med folk som har problemer, det gidder jeg ikke". Da fikk jeg i grunn svaret på hvorfor jeg ikke hørte fra henne på over ett år. Men det rare er at hun ser på meg som en av sine beste venner (?!). Jeg tror det kommer av at jeg har latt henne kjøre over meg, mens de andre vennene hun har hatt har trukket seg tilbake. Helt ærlig har jeg ikke lyst til å ofre henne en krone. Jeg føler meg rotten som skriver dette, men det er min ærlige mening. Jeg liker henne som venninne, til å finne på hverdagsting med, men hun stiller ikke opp når man virkelig trenger det. Nå møtes vi i grunn kanskje et par ganger i året. Jeg vet hun forventer seg gave, men hva bør jeg gi og hvor mye bør det koste? Anonymous poster hash: d525a...0a9 Anonymous poster hash: d525a...0a9
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Med en slik bakgrunnshistorie ville jeg ikke gitt noe. En ting er å la seg høvle over noen ganger for fredens skyld, noe annet blir å bruke penger på slike i tillegg. 1
CathFoto Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Her var det mye issues mellom dere, og føler du det slik du sier, så ikke send gave.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Etter min mening gir man gave om man er invitert i bryllup, selv om man ikke kommer. Kjøp noe på gavelisten til rundt 300 kr. Eller et gavekort. Ikke bruk tid og energi på om hun fortjener det eller ei. Vær heller grei du. Anonymous poster hash: 86d3f...658 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Med en slik bakgrunnshistorie ville jeg ikke gitt noe. En ting er å la seg høvle over noen ganger for fredens skyld, noe annet blir å bruke penger på slike i tillegg. Det er akkurat det jeg tenker også, greit å la seg bli brukt for å bevare vennskapet (blir ikke så ofte lengre, da vi ikke møtes slik som før), men å bruke penger på henne i tillegg. Sender jeg penger kommer hun bare til å bruke de på matbutikken uansett. Men da får jeg ihvertfall lettet min samvittighet. Anonymous poster hash: d525a...0a9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Her var det mye issues mellom dere, og føler du det slik du sier, så ikke send gave. Hun føler det ikke slik, hun ser ikke noe av dette. Det er bare jeg som har problemer med henne. Derfor kommer hun til å undre veldig på hvorfor ikke hennes beste venninne gir gave. Hun har ikke skjønt det tidligere heller da jeg har tatt opp med henne, at jeg føler hun utnytter meg (oppussing, kjøring, handling hvor hun glemmer å betale meg osv) Anonymous poster hash: d525a...0a9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Etter min mening gir man gave om man er invitert i bryllup, selv om man ikke kommer. Kjøp noe på gavelisten til rundt 300 kr. Eller et gavekort. Ikke bruk tid og energi på om hun fortjener det eller ei. Vær heller grei du. Anonymous poster hash: 86d3f...658 Ja, har ikke lyst å lage problemer. Så rundt 300,- altså er passelig? Anonymous poster hash: d525a...0a9 1
Gjest Ciegus Skrevet 22. august 2013 #8 Skrevet 22. august 2013 Hvis du ikke har lyst å gi gave, og det ikke gjør deg noe om hun blir fornærmet (noe hun ikke bør bli, men...), så la vær å gi gave. 2
Gjest Ess Skrevet 22. august 2013 #9 Skrevet 22. august 2013 Du kan jo skrive et hyggelig kort hvor du sier at gaven fra deg allerede er gitt i form av tidligere kjøring, handling og oppussing betalt av deg til henne. Ikke vær en tøffel, slutt å brukt penger på henne - selv om du får dårlig samvittighet så bør du klare å sette foten ned nå ellers bekrefter du jo bare nok en gang at du lar det overkjøre
Gjest slettetbruker Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Gi henne en potet pakket i en skikkelig fin boks med pynt på
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. august 2013 #11 Skrevet 22. august 2013 Jeg syns du skal gi henne en liten gave siden du tross alt er bedt. Og så lar du det være avslutningen på vennskapet deres. 2
Athene Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Jeg pleier å gi gaver til venner/familie/bekjente som gifter seg, selv om jeg ikke er invitert i bryllupet. Ofte litt mer om jeg er invitert. Men gitt historien din - kanskje det er like greit å sende et signal? Jeg har blitt kvitt mange "venner" ved å være litt uhøflig, det er mer behagelig enn en direkte konfrontasjon. 2
AuroraB Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Jeg ville ikke brukt bryllupsdagen hennes på å demonstrere at vennskapet er slutt. Det er omtrent like taktløst som det at hun overkjører deg. Send en liten gave til brudeparet, og så får du ev. "slå opp" med henne etterpå. 1
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Det er akkurat det jeg tenker også, greit å la seg bli brukt for å bevare vennskapet (blir ikke så ofte lengre, da vi ikke møtes slik som før), men å bruke penger på henne i tillegg. Sender jeg penger kommer hun bare til å bruke de på matbutikken uansett. Men da får jeg ihvertfall lettet min samvittighet. Anonymous poster hash: d525a...0a9 Du kan bruke de kronene du har tenkt på å gi henne i gave på deg selv i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #15 Skrevet 22. august 2013 Jeg vil ikke være uhøflig, så har tenkt å gi gave uansett. Ser at det ble mer spørsmål om hvorvidt gi gave eller ikke. Synes rundt 300kr. høres greit ut. Jeg er enig med den over som mener jeg bør gi gave og la det bli avslutningen på vennskapet. Vi kommer sikkert ikke til å møtes så ofte likevel da de planlegger barn. ts Anonymous poster hash: d525a...0a9
CathFoto Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 Hvis du ikke hadde lagt med forhistorien hadde nok svarene vært litt annerledes, inkl mitt. Da ville jeg sagt 3-500,-
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #17 Skrevet 22. august 2013 Hun føler det ikke slik, hun ser ikke noe av dette. Det er bare jeg som har problemer med henne. Derfor kommer hun til å undre veldig på hvorfor ikke hennes beste venninne gir gave. Hun har ikke skjønt det tidligere heller da jeg har tatt opp med henne, at jeg føler hun utnytter meg (oppussing, kjøring, handling hvor hun glemmer å betale meg osv) Anonymous poster hash: d525a...0a9 Du er kanskje hennes beste venninne, men hun er ikke din bestevenninne.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 Du er kanskje hennes beste venninne, men hun er ikke din bestevenninne. Akkurat sånn jeg føler det ts Anonymous poster hash: d525a...0a9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #19 Skrevet 22. august 2013 Jeg ville forsøkt å finne en ok gave på supersalg, for å bruke minst mulig, uten at det nødvendigvis synes. Så ville jeg skrevet et helt vanlig kort. Ferdig. Anonymous poster hash: 79fc5...31e
Tibbie Skrevet 22. august 2013 #20 Skrevet 22. august 2013 Jeg syns det var generøst av henne å invitere deg, da Men siden dere ikke akkurat er best friends og siden du bærer noe nag mot henne, trenger du ikke gi henne verdens dyreste gave. Men jeg syns du bør gi noe. Hva med en fin bukett blomster?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå