Gå til innhold

Katt hjemme alene..


Gjest mariast

Anbefalte innlegg

Gjest mariast

Hele familien drar bort i helgen, og vi har ikke funnet noen som kan følge med katten vår. Han er vant til å være hjemme alene en arbeidsdag, og er alene om natten.

Vi reiser sent på fredagskvelden og kommer hjem sent på søndag. Er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med dette . Vi var borte fra fredag morgen til søndag kveld . Eneste forskjellen her er blant annet at jeg har 2 katter . Hadde jeg hatt 1 hadde jeg ikke gjort det . Katten kan bli veldig ensom . Men jeg hadde flere skåler med mat, og masse vann . Jeg skrudde av ovnen blant annet, og gjorde trygt i forhold til at de ikke går inn steder de ikke skal være . Så gjorde alt "kattevennlig" :-) . I starten hadde jeg bare 1 å hun ville ikke være alene i 1 dag . Hun ble veldig sur på oss og det likte hun ikke . Så det var første og siste gang vi var borte i mer enn 24 timer . Men nå som vi har 2 så har de det helt fint å når vi kommer hjem, så har alt hvert i orden, og de har jo savnet oss, men vi merker absolutt godt at vår eldste katt ikke var blitt påvirket på samme måte som når hun var alene . Men vi har bare gjort dette 1 helg . Ellers ikke mer enn 1 dag - Så jeg hadde nok hvert litt skeptisk til 2 dager det blir for lenge for en katt tror jeg .



Anonymous poster hash: 69d98...75b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde pusen vår hjemme fra en torsdag til en søndag, men hadde noen som kom innom og så til hu hver dag og gav hu mat og vann.

Pusen vår kjeda seg litt for mye og tygde istykker en del ting. Første og siste gang hu var alene hjemme, hu er veldig menneskekjær og trenger folk rundt seg

Anonymous poster hash: aed9f...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus kan bli litt sur over å være alene en helg, men med nok vann, mat og ren do går det bra. Greit det ikke skjer for ofte. Jeg har gjort det hvis jeg ikke har hatt noen til å komme innom og det har gått bra. Pus har ikke gjort noe ugang, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...