AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 hei! jeg tenkte det var på tide med en liten opprydding i vinbeholdningen og lurer på om rødvin fra 2008-2011 er drikkendes etter å ha blitt lagret helt feil (i mangel på plass har det blitt lagret på et altfor varmt rom, men dog i mørke), eller om jeg bare skal skylle dem ut i vasken? har prøvd å slå opp noen av vinene på vinmonopolet sine sider og de fleste vinene vi har egner seg ikke for lagring. kan vi da konkludere med at vin som er 3-5 år gammel bare kan kasseres? Anonymous poster hash: d03ab...b01
Viktualia Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Det er jo bare å teste? Mest sannsynlig har det gått helt fint.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 kan jo ikke åpne alle vinene på en gang, og litt kjedelig om vi gir bort i gave og den smaker dårlig Anonymous poster hash: d03ab...b01
Viktualia Skrevet 22. august 2013 #4 Skrevet 22. august 2013 Hadde ikke gitt dem bort, men dere kan jo åpne når dere har lyst på vin, og hvis den er dårlig, gå til neste flaske? Så vanskelig er det da ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 kan jo ikke åpne alle vinene på en gang, og litt kjedelig om vi gir bort i gave og den smaker dårlig Anonymous poster hash: d03ab...b01 Dersom det er slik å forstå at dere ikke drikker vin så er det jo bare å gi det til en venn/slektning gratis med forbehold om at den har vært lagret feil. Folk som drikker vin blir glade for slikt. Anonymous poster hash: 23b13...242
Neket Skrevet 24. august 2013 #6 Skrevet 24. august 2013 Om det er plast eller skrukork tar det laaaang tid før den blir dårlig selv om de har stått oppreist. Vanlig kork kan tørke ut, slik at det kommer luft til.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Dersom det er slik å forstå at dere ikke drikker vin så er det jo bare å gi det til en venn/slektning gratis med forbehold om at den har vært lagret feil. Folk som drikker vin blir glade for slikt. Anonymous poster hash: 23b13...242 Jeg drikker vin og blir ikke glad for å bli brukt som søppelfylling. Vin tar opp plass hos meg også, derfor vil jeg ha plassen jeg har til gode viner. En vin blir neppe dårlig, men kan tape seg. Om den ikke smaker godt, kan den likevel brukes til matlaging. Anonymous poster hash: 1cac9...286
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå