Gå til innhold

holdbarhet på vin

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei!

jeg tenkte det var på tide med en liten opprydding i vinbeholdningen og lurer på om rødvin fra 2008-2011 er drikkendes etter å ha blitt lagret helt feil (i mangel på plass har det blitt lagret på et altfor varmt rom, men dog i mørke), eller om jeg bare skal skylle dem ut i vasken?

har prøvd å slå opp noen av vinene på vinmonopolet sine sider og de fleste vinene vi har egner seg ikke for lagring. kan vi da konkludere med at vin som er 3-5 år gammel bare kan kasseres?

Anonymous poster hash: d03ab...b01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å teste? Mest sannsynlig har det gått helt fint.

Skrevet

kan jo ikke åpne alle vinene på en gang, og litt kjedelig om vi gir bort i gave og den smaker dårlig :fnise:

Skrevet

Hadde ikke gitt dem bort, men dere kan jo åpne når dere har lyst på vin, og hvis den er dårlig, gå til neste flaske? Så vanskelig er det da ikke.

• Liker 1
Skrevet

kan jo ikke åpne alle vinene på en gang, og litt kjedelig om vi gir bort i gave og den smaker dårlig :fnise:

Dersom det er slik å forstå at dere ikke drikker vin så er det jo bare å gi det til en venn/slektning gratis med forbehold om at den har vært lagret feil. Folk som drikker vin blir glade for slikt. :danse:

Anonymous poster hash: 23b13...242

Skrevet

Om det er plast eller skrukork tar det laaaang tid før den blir dårlig selv om de har stått oppreist.

Vanlig kork kan tørke ut, slik at det kommer luft til.

Skrevet

Dersom det er slik å forstå at dere ikke drikker vin så er det jo bare å gi det til en venn/slektning gratis med forbehold om at den har vært lagret feil. Folk som drikker vin blir glade for slikt. :danse:

Anonymous poster hash: 23b13...242

Jeg drikker vin og blir ikke glad for å bli brukt som søppelfylling. Vin tar opp plass hos meg også, derfor vil jeg ha plassen jeg har til gode viner.

En vin blir neppe dårlig, men kan tape seg. Om den ikke smaker godt, kan den likevel brukes til matlaging.

Anonymous poster hash: 1cac9...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...