tvillingmor Skrevet 22. august 2013 #1 Skrevet 22. august 2013 Skal prøve og gjøre en historie kort. Dette handler om en gammel venn av mannen min som jeg ikke ønsker skal komme i bryllupet. Har vært mange episoder der han planlegger hva mannen min skal gjøre i ferie og helger uten at jeg er innvolvert. ( Mannen min har tre barn på 15,19 Og 21, har foregått i 5 år. Mine er 7 år)Mannen er ikke enig med han, og har prioritert meg og barna. Han har helt fra vi ble sammen og før da sakt at han ikke skjønte hvorfor mannen min ble i lag med meg som er 15 år mindre og har små barn da han ble skilt og kunne leve live ( i lag me han på fest osv Uten noen og ta hensyn til siden mannen min sine barn er store) Har hele tiden følt at han ikke vil at vi skal være i lag. Det siste åre har ikke de hatt nå god kontakt etter en episode der han snakket drit om meg og gubben kutta kontakten med han. Mannen min er gudfar til sønnen hans og etter at vi var der i bursdag har han begynt og ta kontak me oss igjen. I helg var vi på mc treff i lag og da sa han rett ut at han ikke syns noe om at vi skulle gifte oss. Jeg og dama Hannes har god kontakt. Spørsmålet mitt er. Skal vi virkelig be denne mannen i bryllupet ? Min mening er at de som ikke ønsker at vi skal gifte oss ikke har noe der og gjøre siden det er vår dag. Men litt usikker på om mannen min mener vi burde be han siden det er en barndoms venn av han. Han er ikke ønsket der fra meg. Men kunne godt tenke meg til at dama Hannes kom. Håper på innspill fra dere. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #2 Skrevet 22. august 2013 Her gjelder det å være litt strategisk, tenker jeg. I utgangspunktet så har jeg full forståelse for at du ikke ønsker å ha ham der, og jeg ville ikke syntes det var rart om dere ikke inviterte ham. Og snart kommer det til å renne inn med svar i tråden her som sier "din dag, du bestemmer" - som jo er mantraet her uansett hva som diskuteres. Men fullt så enkelt er det jo ikke. For det første: forloveden din vil ha kameraten sin der. Jeg kan ikke helt fatte og begripe hvorfor, men det er en annen diskusjon. Dette kan fort bli en kilde til krangel og kjipe følelser dere to imellom, så på sett og vis kan det være det enkleste å invitere. Jeg tenker og at det kan lønne seg å være den større personen her. Han er smålig, barnslig og rett og slett en dritt. Det blir neppe noe bedre av at han ikke blir invitert, trolig tvert imot. Nå skal du selvfølgelig ikke invitere gjester bare ut fra sånne grunner, det hadde vært rimelig spesielt, men hvis man tenker langtidsperspektiv fremfor kun bryllupsdagen, så tror jeg det kan lønne seg. Mitt forslag er: vis ham litt godvilje ved å gi en invitasjon. Du trenger knapt nok å prate med ham på selve bryllupsdagen. Samtidig som dere leverer invitasjonen, så skal du (eller dere) sette deg ned og prate ordentlig med ham. Spør om hva som er problemet. Jeg får ikke inntrykk av at dere har gjort dette før. Kanskje er det flere følelser som ligger under her enn dere er klar over, eller at han er usedvanlig flåsete. Da får du også i en skikkelig kontekst kunne gi beskjed om at han får mene hva han vil om forholdet, men at det ikke er greit å slenge dritt. Har han et problem med deg, så får han ta det opp med deg og ikke alle andre. Og få for guds skyld forloveden din til å gro noen baller og si fra til kompisen sin at det faktisk ikke er greit å snakke dritt om deg. Da har dere satt reglene - så får det være opp til fyren om han vil være med på spillet. Det er langt fra en perfekt løsning, men jeg mistenker at det er den som kan skape minst drama. Og det trenger man ikke rett før bryllupet. Du får nesten kjenne på det litt selv også - blir det virkelig viktig for deg å stenge denne personen så mye unna livet ditt, så er det forloveden du burde ha en ordentlig prat med. Det tror jeg kanskje du burde uansett. Anonymous poster hash: e0738...d62 5
yxnyx Skrevet 22. august 2013 #3 Skrevet 22. august 2013 Han er ikke ønsket der fra meg. Men kunne godt tenke meg til at dama Hannes kom. Å be bare dama hans er jo helt utrolig sært. Ikke noen god løsning! MEN: siden du og dama hans har et godt forhold, kan du ikke snakke med henne? Si i litt skånsomme ordelag at det virker som mannen hennes ikke liker deg, og at du er redd han skal slenge med leppa under bryllupet også? Og at du virkelig ikke har lyst på sånne kommentarer akkurat denne dagen. Mest sannsynlig vil hun ta seg en prat med mannen sin, sånn at han oppfører seg i bryllupet, og hvem vet, kanskje han vil oppføre seg bedre senere også. 4
tvillingmor Skrevet 22. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2013 Anonym bruker vi tenker nok likt. Tror egentlig ikke der er noe problem og be bare en av de da de har ett sært forhold og gjør veldig lite i lag. I helga var ho i bryllup men ikke han. Skal ha meg en prat me mannen min og høre hvordan vi skal gjøre d:)
Gjest Ahs Skrevet 22. august 2013 #5 Skrevet 22. august 2013 Inviter dette paret - som et signal på en større invitasjon til han og dama om vennskap, en åpenhet fra deres side - så blir det opp til han om han vil komme eller ikke. Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg:-) 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #6 Skrevet 22. august 2013 Det er da vel opp til mannen din hvilke kompiser han ønsker å invitere. Og nei, du kan ihvertfall ikke invitere kun dama til denne kompisen. Anonymous poster hash: 598d3...bf7
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #7 Skrevet 22. august 2013 Jeg er faktisk litt enig med den der kompisen, men jeg forstår deg også.
tvillingmor Skrevet 22. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 22. august 2013 Så gjest du mener at han burde forblitt singel kun for og leve live i helgene med kompiser men sitte hjemme hver kveld aleina i ukedagene før at all andre har famillie? Og kanskje hatt me nye damer hjem til ungene. Heller det enn og bli sammen med ei som han er gla i og ha d bra 24/7 og allikavel kan dra ut med kompiser! 1
tvillingmor Skrevet 22. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2013 Såklart er det opp til mannen hvilke kompiser han skal be. Men mannen har ikke den samme kompis følelsen for han lenger. Noe som har me måten han oppfører seg mot meg. Og det er noe han har valgt selv. Kommer ikke til og be bare en av de men tror ikke det Har gjort noe
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #10 Skrevet 22. august 2013 Så gjest du mener at han burde forblitt singel kun for og leve live i helgene med kompiser men sitte hjemme hver kveld aleina i ukedagene før at all andre har famillie? Og kanskje hatt me nye damer hjem til ungene. Heller det enn og bli sammen med ei som han er gla i og ha d bra 24/7 og allikavel kan dra ut med kompiser! Nja. Det jeg mener er vel kanskje det at livet må gå over i det andre stadiet og at det å ha småbarn til stadighet bare setter livet på hold, for ei god stund ennå en gang. Man kan jo gjøre andre ting enn å feste med kameratene etter at barna har blitt voksne, selv om det er hva den der kameraten maste om. 1
tvillingmor Skrevet 22. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2013 Samboeren og min kommende mann gikk inn i dette med åpne øyne. Han forelsket seg i meg og fikk klar beskje om at skulle det bli oss fikk han barna mine og. Som da var 2 år. Og Hannes minste var 10. I dag er mine 7 og minste Hannes 15 og d har aldri vært noe problem og gjøre ting selv om vi har barn. Pga andre foreldre har vi unge fri helg annen hver uke og god ti til og gjøre voksen ting. Men syns ikke og det syns ikke mannen heller at det er rett av kompisen og gnåle i 5 år på at han burde ha vært singel og kanskje ikke lykkelig for at kan skulle feste me kompisene fremfor og ha det sånn som i dag
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #12 Skrevet 22. august 2013 Jeg kommer til å be bare kompisen til min forlovede, jeg tåler ikke trynet på ho. Og det vet hun!Anonymous poster hash: 3d92e...74b
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #13 Skrevet 22. august 2013 Jeg kommer til å be bare kompisen til min forlovede, jeg tåler ikke trynet på ho. Og det vet hun!Anonymous poster hash: 3d92e...74b Hjelpes. Du er ung og barnslig.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #14 Skrevet 22. august 2013 Og det kan du si ut i fra det du nettopp leste? Jeg ser henne hver dag nesten, hun hilser aldri. Jeg har bedt de på bursdager og middager, vi blir aldri bedt dit.. De har gifta seg for noen år tilbake.. Vi ble ikke bedt dit.. I tillegg var hun ufin mot min treåring.. Etter det har ikke vi noe mer å snakke om.Anonymous poster hash: 3d92e...74b
tvillingmor Skrevet 22. august 2013 Forfatter #15 Skrevet 22. august 2013 Snakket me mannen i sta og han forsto meg godt. Trur nok ingen av de blir bedd
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #16 Skrevet 22. august 2013 Og det kan du si ut i fra det du nettopp leste? Jeg ser henne hver dag nesten, hun hilser aldri. Jeg har bedt de på bursdager og middager, vi blir aldri bedt dit.. De har gifta seg for noen år tilbake.. Vi ble ikke bedt dit.. I tillegg var hun ufin mot min treåring.. Etter det har ikke vi noe mer å snakke om.Anonymous poster hash: 3d92e...74b Vel, men da trenger ingen av dem å bli bedt. Ellers det der over skulle du hatt med i forrige innlegg.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2013 #18 Skrevet 22. august 2013 Vel, men da trenger ingen av dem å bli bedt. Ellers det der over skulle du hatt med i forrige innlegg. Det er mye en burde burde vettu:) jo mannen må bli bedt.. Han er ofte hos oss, han snakker vi med daglig.. (Og han kan på en dårlig dag innrømme at dama han bor med ikke er som andre, men Pga barnet dens holder han ut) tror han blir glad for en kveld ute.. Med oss.Anonymous poster hash: 3d92e...74b
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2013 #19 Skrevet 22. august 2013 Det er mye en burde burde vettu:) jo mannen må bli bedt.. Han er ofte hos oss, han snakker vi med daglig.. (Og han kan på en dårlig dag innrømme at dama han bor med ikke er som andre, men Pga barnet dens holder han ut) tror han blir glad for en kveld ute.. Med oss.Anonymous poster hash: 3d92e...74b Gir et dårlig signal om ham hvis han drar uten kjerringa da.
LukaFrost Skrevet 22. august 2013 #20 Skrevet 22. august 2013 Man ber da vel ikke mennesker om er mot ekteskapsinngåelsen til bryllupsfesten...? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå